Oldalak

2013. augusztus 19., hétfő

Főleg ovis meg programos

Csütörtök délután mivel esett az eső, jártunk a Nutgrove Shopping Centre-ben. Már régóta terveztem, hogy majd megyek vásárolgatni P.-vel, mivel nem tudom, miért, úgy gondoltam, ez jó móka, pedig nem, mert baromira unja és össze-vissza cikázik az üzletekben, elbújik a nadrágok közé és halálra idegel azzal, hogy elveszitem vagy kiszúrja a szemét valami akasztósorral. Végül kapott egy pizsamát, egy rövid ujjas pólót, egy kék nadrágot meg egy kockás inget, szóval ügyes voltam, na. A vásárlás után a mozgólépcsőknél észrevettem egy playcentre feliratot és láss csodát, valóban volt ott valami, még hozzá Mr B's Playcentre-je. Érted. Be is surrantunk, felmérni a terepet és bár nem volt egy nagy szám a hely, P. igazán élvezte. Volt egy nagy-nagy, hosszú ugrálóvár, egy labdakifújó izé, egy kis autópálya meg két mini csúszda. P. szinte végig az ugrálóvárban pattogott, vicces volt, szegény teljesen leizzadt a nagy ugrálásban, úgyhogy mikor készülődtünk hazafelé, kérte, hogy vegyük át a nadrágját, mert nagyon tapad hozzá... (Nem pisilt be,
tényleg nagyon izzadt.) Fél 7 után értünk haza, leadtuk a kocsikulcsot AV-nek, aki már rongyolt is el röplabdázni. Miután egész este irtózatosan furcsa fények voltak, fürdés előtt még lőttem pár képet az ablakból, nem igazitottam a szineken, igy nézett ki a levegő szó szerint, mint jobb felül...
A pénteki délelőttünk ovi-lázban égett. Először elmentünk a Simbas másik épületébe, mert Brúnóék úgy döntöttek, ők tuti oda mennek, mivel "ég és föld a két ovi", a templomos meg ez. Valóban, ez a hely sokkal kellemesebb volt, mint a másik, világosabb volt jóval és valahogy emberibb. A probléma (naná, hogy van), hogy nagyon picike az egész: tulképp egy régi földszintes házban alakitottak ki három termecskét és hát oda 3x16 gyereket bezsúfolni hát ajjaj kategória. Mindemellett az udvar is mindössze pár négyzetméter, persze örüljünk, hogy van, tudom én, de akkor is. A Simbas után a Manorbrook Montessori-ba voltunk hivatalosak, ez egy most induló pre-school és ennek megfelelően egy épitkezési terület kellős közepén van... Nem kicsit épitkeznek még, hanem nagyon. Öt-hat markoló, traktorok, mit-tudom-én mik dolgoztak a beállványozott ablakok mögött és bár maga a szoba szuper volt, tiszta, új, tágas (hurrá), kicsit visszavett az értékéből, hogy alig hallottuk egymás szavát, akkora volt a hangzavar. Állitólag szeptemberre a főbb munkálatok befejeződnek, de hát érted... Karácsonyra lesz kész az egész, addig hadiállapot. Ráadásul az udvar az egy nagy üres focipálya, ahol lehet ugyan labdázni, de se egy hinta, se egy csúszda, se egy kismotor... Hm. MM-ből hazafelé még beugrottunk a Links Childcare-be is, ami egy nagy hálózat egyik tagja. Időpontunk nem volt, de lesz, ami lesz alapon becsengettünk. Hálistennek épp szabad volt az ovi vezetője, igy jó hosszasan körbevezetett minket mindenhol és próbált meggyőzni, miért is válasszuk őket. Nézzük csak: az udvar szupi volt, volt egy csúszda néhány motorral, bicajjal, amik közül egyre P. azonnal felszállt, hogy le sem lehetett vakarni. Adnak ebédet, ami szintén plusszpont, mivel ez sem a Simbas-ban, sem a MM-ben nem lehetséges. A szobák nagyjából rendben voltak: nem voltak őrült tágasak, de volt bennük elég játék és összességében kellemes benyomást tettek. Viszont. (Jaj, de utálom, hogy mindig van viszont.) Beszéltünk a gondozónőkkel (bocs, lányokkal) és hát egymástól függetlenül megállapitottuk, amit később Brúnó anyukája is mondott első körben, hogy bizony mind elég nyegle és kedvetlen. A többi ovinál eddig szinte csak a gondozónőkkel nem volt gond sehol, aranyosak voltak, lelkesek, kedvesek, látszott rajtuk, hogy szeretik a gyerekeket, itt viszont mintha csak direkt úgy válogatták volna össze őket, hogy minél unottabbak és blazirtabbak legyenek... Nem voltunk boldogok, na. Ettől függetlenül jó kis délelőtt volt ez a pénteki, örültünk, hogy egyáltalán esélyes helyeket láttunk és úgy döntöttünk, hogy megnézzük még a Narnia Nursery-t és szevasz, eközül a hét hely közül fogunk választani. (Jaj!) A délután sitty-sutty elment, mire kettőt pislogtam, mehettünk AV elé. Az estét a városban töltöttem, megnéztem a Frances Ha cimű filmet, mert mászkálni nem volt kedvem. A film érdekes volt, örülök, hogy megnéztem, bár kétségbeejtő volt, hogy voltak dolgok, amiket nem értettem a nyelvi nehézségek miatt. A film után még kicseréltem P. csütörtökön vett ingét nagyobbra, majd hazabuszoztam és fél 9 körül léptem be a lakásba.
Bár szerettem volna a hétvégét is megörökiteni itt egy szuszra, de hulla vagyok, úgyhogy itt és most megtöröm a bejegyzést és csak holnap állok neki a hétvégi események rögzitésének.

14 megjegyzés:

  1. én bocs, hogy beleszólok, főleg innen az áldott ezer ovival tűzdelt kerületből.
    (bár ugye mindet sem érint ez, mert a gyerek itt se járhat oda, ahova mi akarjuk, de ez hosszú történet...)
    de szóval csak annyit akartam mondani, hogy tényleg mindenhol van egy HA, ennek ellenére én azt választanám, ahol a legszimpibbek az óvónők. a gyerekek tényleg mindenhez alkalmazkodnak, teremmérethez (Buckáék csoportszobája kábé 20 nm, el sem tudom képzelni, hogy fér el benne 27 gyerek), a kisudvar, ahol csak időnként vannak, 2 darab fűszál kivételével tök kopár és a gyerekek boldogan nyomják a waldorf style-t, órákig játszanak a két fűszállal, a kaja meg hát...állami menza, de mégis jól érzi magát, mert az óvónőt rettenetesen imádja...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, anyu is ezt mondja, hogy ahol szimpi az óvónő, oda menjünk, de az óvónőkkel nincs is gond kb sehol. Egyedül ez a Links a gázos, mert ott hárman is megállapitottuk, hogy neccesek a gondozók, pedig a körbevezető vezető nő nagyon jó arc volt ott is, kedvesnek, rendesnek, aranyosnak tűnt. Az ovik amúgy jók ott a körzetben? Mi az, hogy jó amúgy? Mekkorák az udvarok, a szobák, mit csinálnak egész nap a gyerekekkel?

      Törlés
    2. annak idején körbetúrnéztam az összes ovit, ami szóba jöhetet, de tök fölöslegesen amúgy, mert a szabad oviválasztás itt abból állt, hogy választhatok, akarom-e beiratni a gyereket EBBE az intézménybe, vagy sem. mi az, hogy jó? hm...
      hát, hogy szeret oda járni a gyerek. lényegében ennyi. a kisudvar, az kicsi, kb. mint egy fél teniszpálya, a nagy meg mint 2 egész, van benne csúszda, mászóka, pancsoló, homokozó, a hozzá tartozó eszközökkel.
      a csoportszoba tök kicsi, mondom, kb. mint egy nagyobb szőnyeg, nem túlzok. és, hogy mit csinálnak benne? hát fogalmam sincs. néha kiraknak a faliújságra ilyen maszatos-festékes lapokat, ebből gondolom, festeni szoktak. néha ragasztanak is ugyanígy. néha arra megyek érte, hogy ott gyurmázgatnak a kisasztalnál, tehát az is van. minden héten kétszer van tornás játék, azt láttam, az pl tök jó (itt minden oviban van külön tornaterem, ami szerintem szuper, de a csoportban minden nap tornáznak, ez tuti). sok szabad játék, de ha a gyerek olyasmit vesz elő, amihez segítség kell, pl. kirakó, fűzőcske, akkor szoktak az óvónők mellettük ülni és ha kell, segíteni.
      kb. ennyi. most nyári ügyeletféle van, ilyenkor nincs semmi foglalkozás, ez annyiról szól, hogy kicsapják a gyerekeket az udvarra legelni délelőtt pár órára meg délután is.

      Törlés
    3. ja, meg egy ideje Bucka ilyen furán, de elszántan próbál az ujjain számolni, úgyhogy biztos volt valami számolástanulás is.
      most ez így leírva nagyon hanyagnak tűnik, de én nem várok sokat az ovitól (ezért a pénzért szerintem bunkóság is lenne), akár ezzel a nyári legeltetéssel is beérem, nem igénylem, hogy a gyereket különösebben oktassák, annyit foglalkoztassák, hogy ne unja mindenki szanaszét magát, és kész. én mondjuk itthon sem voltam különösebben általam irányítottan tevékenykedős stílusú, ha érted, hogy értem...

      Törlés
    4. no, meg igaz, ami igaz, ha elvárnék bármit is, akkor is csak ez van, és kész. tulajdonképpen szerencse, hogy a lehetőségek egybeesnek az igényszintemmel. de pl. az a magánovi, amibe beszállna a cég is, pont azért is esett ki, mert tökre mindenféle foglalkoztatás van a gyerekeknek, ellenben napi 1 azaz 1 órát vannak az udvaron, nyáron is, ami szerintem borzasztóan kevés.

      Törlés
    5. Szabad ovi: hát gondolom ezt nagyon nehezen lehetne megoldani nem fizetős rendszerben, mert mindenki a jó hirű / környékű helyekre szeretné beiratni a gyerekét és a többi meg kongana. :(
      Udvar: én nem tudom, miért ilyen bénák ezek itt az udvarokkal, az én ovimnak akkora udvara volt, hogy ihajj, csúszdákkal, hintákkal, kisvonattal, homokozókkal, de még AV ovijában is óriási a kinti rész (mellette laktunk később, láttam), pedig ő a IX. kerületbe járt, nem vidéken... Mondjuk fogjuk rá, hogy az eső miatt nem tartják ezt fontosnak, de ANNYIT azért nem esik. Most nézd meg, ez a "templomos ovi", ahová ki van irva, hogy Simbas, ezt a pirosas boritású részt volt képe a nőnek udvarnak nevezni. Hát mekkora ez?! https://maps.google.ie/maps?q=Urban+Junction,+42+Main+Street+Blackrock,+Co.+Dublin,+Ireland&hl=en&ll=53.300992,-6.176612&spn=0.007399,0.021136&sll=53.32432,-6.251695&sspn=0.23664,0.676346&oq=urban+&hq=Urban+Junction,&hnear=42+Main+St,+Blackrock,+County+Dublin&t=m&z=16&layer=c&cbll=53.3009,-6.176259&panoid=ggwNIhDTxQLUPNONJtNS-g&cbp=12,30.75,,1,7.04

      Törlés
    6. A tornaterem tök jó, az zárt is, nem is értem, miért nem jut senki eszébe...
      Amúgy én a nyelv hiánya miatt szeretnék minél több foglalkozást. Ha magyar oviba járna, nem izgatna, mit csinálnak, a szabad játék szuper, hát legyen a többiek között, tanulja a társas létet, ilyesmi; de ha itt szabad játékozna, mi lenne: a többiek eljátszanának, ő meg totál elszigetelődne. Ha van vmi foglalkozás, pl festés, gyurma, számolás, éneklés stb, akkor a folyton ismétlődő utasitások mellett az is segiti a nyelvtanulást, hogy leutánozza, hogy a többiek mit csinálnak. Ez mondjuk itt tök jó, ennek örülök, hogy a legtöbb helyen van pontos "órarend" és van persze szabad játék is, de sok a kötött is. Otthon mást szeretnék én is, nyilván, de ez itt nyerő nekünk.

      Törlés
    7. Ja meg még az, hogy nézegettem magánovikat otthon és azok valahogy annyival igényesebbek, mint az itteniek... :( Külsőre, képek alapján persze. Ettől függetlenül lehet, hogy az óvónénik meg otthon gázok, hogy sehol se legyen már jó. :D (Novembertől márciusig otthon járna vhová.)

      Törlés
    8. nyelv: szerintem beilleszkedne laza menetrenddel is. Bucka csoportjában van egy dán kisfiú, ő februárban még egy szót sem szólt, májusban meg már bandatag volt. ugyanígy jártak a kínai srácok is, az ovinkban tök sok kínai van. de nem klikkesednek, "beépültek" ők is. meghökkentően türelmesen tanítgatják egymást szabad játék során is a nyelvre, ezt direkt figyeltem a beszoktatás alatt, mert én is azt hittem, szegény kis dán milyen magányos lesz.

      Törlés
    9. csórikám, az óvónőknek is ilyen 3 alapkifejezés volt felírva a szekrényre dánul, hogy gyere enni, megyünk udvarra meg szólj, ha pisilni kell, ilyenek...

      Törlés
    10. Mondjuk nem tudom, mit akarhatnék, itt minden ovi ilyen tematikus, szóval nincs olyan, hogy csak szabad játék és kész, mind Montessori (lehet, hogy van vhol olyan, ami nem Montessori, de mi olyanról még nem hallottunk). Szóval ebből a szempontból meg a mi igényeink találkoztak a kinálattal, ez szuper. (Az egyetlen szabad játékos dolgot a Bloomfield-ben mondták, ahová csak a délutáni csoportba volt hely, de az meg nem is a nagy szabadság miatt esett ki, hanem mert P. 2-től alszik 3-ig, szóval ha utána indulnánk el, fél 4, mire ott vagyunk legkorábban, hát az gáz... Persze lehetne, hogy korábban alszik, de ha van, ahol délelőtt is van hely, akkor már inkább az, annyira nem volt szupi az az ovi.)

      Törlés
  2. Én azon döbbentem le, hogy nincs ebéd. Ez milyen már? Vinniük kell? És ennek ellenére fizetitek a soksok pénzt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aha, kell vinni egy kis lunchbox-ot szendviccsel meg gyümölccsel meg amivel akarsz és azt eszi délben. Mikor idejöttünk, mindig azon szörnyülködtünk, hogy hogy a francba ebédelhetnek itt az emberek chipset meg szendvicset, hát igy. Megvan a kutya elásva. :D Amúgy úgy van, hogy ezek a playschool-ok / preschool-ok / Montessori-k (ezek ugyanazok kb több néven) működhetnek 1) creche-kben (ami kb az otthoni bölcsinek felel meg), ez esetben van egy olyan csoport, akik idősebbek, készülnek a sulira és mivel ezek általában 6-ig vannak, van ebéd, de itt ugye csak egész napos ellátás van, vagyis havi 1000-1200 eurot kéne fizetni és nem veszik olyan komolyan az "oktatást". Ezek mellett vannak önálló preschool-ok / playschool-ok / Montessorik, ahol már nincsenek babák, amik már nem bölcsik, hanem normál ovik magyar értelemben és mivel ezek csak 1-2-ig vannak, ezért itt nincsen ebéd. Ami durva, hogy mivel nincs napközi rendszer sem, az iskola is 1-ig tart ÉS ott sincsen ebéd... Mert érted, ilyen kicsinél még azt mondom, járnak fél napra, majd otthon esznek, anyuka úgyis sokszor otthon van még a gyerek 3 éves korában mondjuk a kistestvérrel, de mi van az iskolában, mikor már 6-7-8 évesek lesznek?! 12-kor, 1-kor vége a tanitásnak, és? Aztán mi van?! 6-7-8 éves gyerek mellett azért már mindkét szülő dolgozik, nem?

      Törlés