Oldalak

2013. október 3., csütörtök

Nyugat vagy harmadik világ? - update

Kicsit kezdem úgy érezni, hogy a Taigetosz szigetén vagyunk: most kideritettem, hogy az otthon kötelező hasi- és koponya ultrahang illetve csipőszűrés itt szintén nem ismert. (A különböző tornákról, Dévény, TSMT blablabla természetesen nem is hallottak még. Jaj.)  
Egyébként a napokban láttam talán a FB-n egy "legnevetségesebb tweet-ek a modern kor problémáiról" és szerintem ide simán be lehetne nyúvasztani azt a hihetetlen szenvelgést, amit az emberek le birnak vágni a terheléses cukorteszt miatt. Nem tudom, hol éltek eddig azok, akik "a legkellemetlenebb vizsgálatnak" cimkézik meg akik szerint fú, alig lehet túlélni, hát egy szimpla nőgyógyászati vizsgálat önmagában nem ezerszer rosszabb? És akkor még nem beszéltünk a rengeteg fájdalmas meddőségi kezelésről, ilyen-olyan beültetésről, petevezeték-átfújásról, miegymásról... Jaysus.

Update: Ja és agyvérzést kapok attól, hogy az itt élő magyarok egy része szerint is hű, de jó ez az attitűd, hogy úgy állnak hozzád, hogy nem vagy beteg és feltételezik, hogy úgysem lesz semmi baj, ezért feleslegesnek tartják a szűrővizsgálatokat. Nem tudom nem elhessegetni a gondolatot, hogy ezek az emberek addig ilyen lelkesek a hanyagság iránt, amig nekik vagy a szeretteiknek nem lesz komolyabb baja... Gyenge a fantáziám, de egyszerűen nem látok semmi pozitivumot abban, hogy kvázi nincsenek ultrahangvizsgálatok, nincs súlymérés, nincs cukorvizsgálat, nincs semmi a terhesség alatt sem és az itteni protokoll szerint az újszülöttekről is feltételezik, hogy tökéletesen egészségesek, ezért őket sem nézegetik. Hát ezt igy hogy képes valaki benyelni? Persze, a szűrővizsgálatok sem adnak semmire garanciát, de szerintem alapvető, hogy a prevencióra kéne a legnagyobb hangsúlyt fektetni, mert nem mindegy, hogy valakit csecsemőként tornáztatnak, hogy ne legyen az egyik lába rövidebb, mint a másik vagy mondjuk pár évesen műtik. Soha nem fogom megérteni az embereket azt hiszem.
(Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy a világból kikerget az "Indiában és Afrikában is szülnek emberek és lám ott is születnek egészséges gyerekek" demagógia, mert akkor ezzel az erővel mindenki szolgáltassa be a laptopját, telefonját, autóját, háztartási eszközeit, mert van, aki a világ másik felén szomjan hal.)

7 megjegyzés:

  1. Én azért tartottam annak idején a cukorvizsgálattól, mert mindenki rémsztorikat mesélt róla, pedig egy nagy semmi az egész. A vérvétel kellemetlenebb előtte-utána. OK, nem kellemes időre lehúzni azt a vackot, de egy fejfájás kellemetlenebb. Szerintem.

    VálaszTörlés
  2. Nem fogom fel, mi a rémsztori a túlcukrozott limonádéban? Egy szülés előtt. Nekem mondjuk durva hasmenésem lett tőle, de bumm, ez van, a "megivásnál" semmi gond nem volt. Értem én, hogy valaki émelyeg tőle vagy mit tudom én, de hát annyival rosszabb vizsgálatok vannak a terhességgondozás kapcsán, miért pont ezt kellett kikiáltani a legrosszabbnak? Ez olyan, minthogy a matekot sikk utálni. :D

    VálaszTörlés
  3. emlékszem, fel voltam készülve valami kemózáshoz hasonló élményre, mert abból következtettem, amit a neten olvastam a fórumokban, aztán kábé olyan volt, mint kubut inni

    VálaszTörlés
  4. Nálunk nem lehetett citromot tenni hozzá és én sugárban össze is hánytam a labort, de még mindig jobb, mint cukorbetegség miatt sérült gyereket szülni...
    Amúgy franciáéknál sincsen koponya etc ultrahang. Megszületik a baba, pár vizsgálat, 6 hetesen megnézik, aztán csókszi! Oltások vannak, ennyi. Nem méregetik őket havonta...
    Én otthon azért elvégeztettem rajta a vizsgálatokat, vittem tanácsadásra. Igaz, az egy éves látásvizsgálat kimaradt nálunk is. :-(

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Magyarországon nem lehetett hozzá citromot tenni? Fura. :(
    A látásvizsgálat nálunk sem volt, oda vittük, amit 2 hónapos koráig el kellett végezni: has, koponya uh meg csipőszűrés. Semmi más nem volt. Ha hazamegyünk, elviszem a gyerekorvoshoz, hogy csináljuk meg a státuszokat, de ugye nem időben csináljuk soha... Oltásokat itt kapta a bcg kivételével, mert az még a kórházban. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden terhes vizsgálatom Franciaországban végezték. (Szépen havonta jártam laborba etc.) Ott nem lehetett hozzá citromot tenni. :-)

      Törlés