Oldalak

2005. december 8., csütörtök

Volán meg lakás

Másfél éve járok be Volánbusszal Budapestre, hetente olyan 3-4 alkalommal; mivel vannak olyan napok, amikor korán kell bemennem és olyankor természetesen Aranyvirágommal megyek, kocsival hehe. Ez alatt a másfél év alatt körülbelül megismertem a buszvezetőket, így amint fellépek a járműre, már szinte nyomják a gombokat és már jön is a jegy a markomba, én pedig leperkálom a 103 forintot. A diákjegyért.

Hát ma reggel ezzel volt egy kis gondom. Nem nagy, igazán. Csak kicsi. Új sofőr gurította be reggel a sárga csúfságot a buszmegállóba. Én fel, mondom, mit kérek. A sofőr valami megmagyarázhatatlan gyűlölettel a
szemében - rámnéz. Elismétlem, mit kérek.
- "Osztán gondolOD, bemondásra megy a diák, mi?"
- "Nem, mutatom mindjárt, csak megszoktam, hogy ismernek a buszvezetők,
ezért nem készítettem ki..." - és közben lázasan kutatok a táskámban.
- "Hát osztán engem ismerSZ-e?"
- "Nem, de látja, keresem..."
- "No látod."
Előszedem, megmutatom, megnézi a KÉPEM, majd nyomja a jegyet. (Gy.k. Az számít van-e MATRICA, a kép lényegtelen...) Odacseszi a kezembe (mintha az ő fizujából vonnák le, hogy tanulójegyet kértem), megköszönöm illedelmesen, hangosan - reakció persze nuku.

Én tökéletesen megértek mindent. Be kell mutatni a diákot. Tudom. Ez így van. De könyörgöm. EZ milyen eljárás? Miért kell lépten-nyomon így beszélni a másikkal? Mire fel a kioktatás, a bunkózás, a paraszt beszéd? Miért nem lehet azt mondani, mutassa meg kérem a diákot. Ennyi. Semmi több. Miért kell az ilyen érzékeny lelkületű emberek (mint én) napját / reggelét / tökmindegy, így beárnyékolni?!
Emberek, Karácsony jön. Miért nem lehet kicsit kedvesebben, normálisabban, tisztességesebben beszélni egymással?! Hátha átragad az év többi részére is ez a hozzáállás... 

Ma voltam gyógyszertárban... Ez a másik. Nem tudom minek bürokratizálni egy vállalkozásban működő szervezetet... Végigállsz egy sort - a nő közli, hogy először fizess - persze egy másik sorban... Végigállod a második sort - fizetsz. Visszaállsz az előző sorba, végigállod a harmadik sort - és megkapod a hőn állított
gyógyszert. Ennyi idő alatt meg lehet halni, komolyan. 

Amúgy holnap megyünk megint megnézni a kiválasztott lakást és méregetünk, este pedig tervezgetünk, mit, hová... Szerdán valószínűleg aláírjuk a banknál a cuccost és arra rá egy hétre utalják a zsét. És akkor költözés jeeeee, 2 nappal Karácsony előtt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése