Oldalak

2011. november 15., kedd

A. K. muffin

Ma míg P. a Panda Cafe-ban játszott, fél szemmel leírtam két receptet egy Annabel Karmel könyvből és mivel nem volt itthon holnapra reggelire való, délután ki is próbáltam az egyiket.






Hozzávalók:
  • 1 tojás
  • 55 g barna cukor (ehelyett én csak 45 g-t tettem bele)
  • 1 banán
  • 55 ml olaj
  • 85 g teljes kiőrlésű liszt (ez nem volt itthon, így egy kis zabpelyhet kevertem sima lisztbe) 
  • 1/2 teáskanál sütőpor 
  • 1/2 teáskanál szódabikarbóna
  • 1/4 teáskanál fahéj 
  • kicsi só
  • aszalt ananászdarabkák, mazsola (ez nem volt a receptben, saját kútfő)
Az elkészítés baromi egyszerű: A tojást a cukorral összemixeljük, majd összetörjük a banánt és az olajjal együtt beleöntjük a mixbe. Egy másik tálban összekeverjük a többi összetevőt és erre ráöntjük a nedves alapanyagokból álló keveréket. Összemixeljük a cuccot, muffinsütőbe adagoljuk és 180 fokon sütjük 10-15 percig.
Alapból nem szeretjük nagyon a muffint, mert sokszor száraz a tésztája, de ez most kivételesen nagyon finomra sikerült, P. ezt uzsonnázta, hiszen gyerekbarát valami oknál fogva, miután Annabel Karmel gyerekszakácsnő és nekem is lesz holnap mit ennem reggelire. Hurrá.

2 megjegyzés:

  1. Nincs mit. Sajnos elég kevés lesz, ezt elfelejtettem írni. Secperc alatt elfogy, 9-10 db (elég kicsi) muffin lesz ennyi alapanyagból csak.

    VálaszTörlés