Oldalak

2011. november 14., hétfő

Ő sem - senki sem

Nem értem én ezt. Gyakorlatilag minden 1,5 év körüli gyerekes ismerősöm fő problémája mostanság, hogy a Gyerek Nem Beszél, Csak Sikít / Hümmög / Mutogat / Nyökög. A problémát az okozza, hogy mindegyikük ismer egy vagy több olyan embert, akinek a Valakije 1,5 évesen Már Mondókázott. Ők természetesen nem ismerik ezeket a Valakiket (ti. Akik Mondókáztak Már Ilyenkor), ők csak hallottak róluk.
Oké, én is várom, hogy végre valami értelmes hagyja el P. száját, ne csak félig megrágott keksz meg elég idegesítő a nap 24 órájában izgatott, mérges, lelkes, boldog, büszke eeee-ket hallgatni (és látni az ellentmondást nem tűrő kézmozdulatokat persze), de most emiatt aggódni? Minek? Szerintem ha egy ilyen korú gyerek megérti, amit mondanak neki, az már tökéletes sikerként könyvelhető el... Hogy nem mondja még a magáét? Kit érdekel? (Főleg, ha ezzel egyáltalán nincs egyedül a kortársai között, sőt...)   

5 megjegyzés:

  1. Tökre nincs lemaradva P.
    Én mondjuk ismerek olyan gyereket, aki másfél évesen verset szavalt (nővérem lánya), de ő meg a mozgásfejlődésben volt elmaradva sokáig (koraszülött volt, erősen hipotón), ezért inkább beszédre gyúrt. Gyakorlatilag azóta be nem áll a szája (4 éves, és még álmában is dumál néha), szóval élvezd ki, amíg nem beszél P. :-)

    VálaszTörlés
  2. Egyáltalán nincs lemaradva, Marci már dumál, viszont még nem jár. És nem aggódom, mert ő is koraszülött volt. Az és jár már? és jár már? kérdésektől idegrohamot kapok, de szarok arra, ki mit gondol...

    VálaszTörlés
  3. Hát ez az, mindenki másképp fejlődik, nálunk a mozgással sietett baromira, abban már profi régóta... Amúgy a beszéd azért is kényes téma, mert sokkal szubjektívebb, mint a járás pl. Ranschburg szerint pl már egy évesen kezdenek beszélni a gyerekek, no de ahogy kiveszem a szavaiból, ez alatt azt érti, hogy megy a "mamamma" meg a "tájtájtáj". Ebben az értelemben persze, egy év körül kezdenek beszélni a gyerekek, no de az én olvasatomban ez nem beszéd. :) Egy gyerek akkor beszél - szerintem - ha mondókákat mond vagy mindenki számára érthetően megnevezi maga körül a dolgok nagy részét, neadjisten két szavas mondatokat mond. :D :D Sosem tagadtam a maximalizmust. :D

    VálaszTörlés
  4. Tavaly a védőnő 50 szót kért tőlünk számon, szerinte ennyi egy 1.5 éves szókincse. Ja, ezenkívül még a szobatisztaság, az evőeszközökkel való étkezés, önálló öltözés.

    VálaszTörlés
  5. Hol van ilyen okos védőnő? :D

    VálaszTörlés