Oldalak

2012. április 27., péntek

Általános Sydney


4 napja vagyunk itt, szóval a legeslegelső, lehet, hogy csak a "mi" városrészünknek köszönhető benyomások:
  • Minden hulla drága. Még Dublinhoz képest is. Nagyjából kétszer annyi. Brutál. 
  • Rengeteg magas fa van az utcák mentén, nagyon sok lakás van a földszint alatt (!), ennek köszönhetően a legtöbb helyre maximum vasár- és ünnepnapokon süt be a nap. Nem, akkor sem.
  • Nem tudom, tanultuk-e anno, de engem megdöbbentett, hogy szinte nincs egyetlen vizszintes utca sem... Mindegyik vagy emelkedik vagy lejt, de inkább emelkedik. Nem lankásan, alattomosan, hanem bazi meredeken, úgy 20-30 fokban. Ez babakocsival járva roppant előnyös, két hónap múlva olyan vádlijaim lesznek, mint a nagy bicikliseknek (hirtelen csak az a fickó ugrik be példának, akinek hererákja volt, de legyűrte, de a neve neki sem jut most eszembe).
  • A gyalogosnak kuss a neve. Mindenhol az autósoknak van elsőbbsége. Múltkor toltam át a babakocsit egy zebrán, félig átjutottam már, mikor elkezdtek ráfordulni az utunkra a másik útról az autósok, eszükbe sem jutott megállni, én álltam az út közepén a babakocsival, mint egy barom, de addigra a másik irányban is felbukkant egy autós, úgyhogy szépen vissza kellett húznom magunkat a kiindulási pontra. Nem tudom, hogy jutottunk át. Asszem káromkodtam. Nem asszem. Biztosan.
  • Mindig mindenhol palacsinta és / vagy lacipecsenye szag van.  
  • Sok a motoros és sok a Ferrari.
  • A gyalogosok (őket látom, az autósokat nem) 60-70%-a ferdeszemű.   
  • Nagyon sok a varjú(szerű) lény, hangosak és nagyon furcsa hangjuk van, amit nem félnek használni. Rajtuk kivül egy másik tipusú madár is nagy számban képviselteti magát az utcákon, még nem jöttünk rá, hogy hivják őket. Illusztráció: bal fenn. (update: ezek ibiszek)  
  • Nincs zacskós rizs! (Főznivaló van meg mikrózható, de az a jó kis zacskós... Sehol.) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése