Oldalak

2012. május 14., hétfő

Érdekességek

Ez egy régi bejegyzés, de észrevettem, hogy szőrén-szálán eltűnt valahogy. Sebaj, feliratkoztam magamra a Google reader-ben és ott megvolt még. Éljen a múltkori freeblog leállás. Anélkül ezek a fontos infok örökre elvesztek volna. Mik vannak... 

Az első Általános benyomások és Gyerekes benyomások után további furcsaságok, érdekességek:

  • Szombat este, mikor először jártam a DHs játszótéren és láttam, hogy egy darab bébihinta van, hangosan morogtam, hogy aszongya "bazmeg nem hiszem el, hogy erre a rohadt nagy játszótérre egy darab szar bébihintát tudnak tenni, a picsába már" (P. sikitófrászt kapott, hogy mindig foglalt volt az az egy szem hinta, kicsit kivoltam), mikor meghallottam, hogy a mellettem lévő nő magyarul beszél. Hm. Szóval még itt sem lehet elhajitani egy döglött macskát úgy, hogy ne magyarul káromkodjon, akire ráesik.
  • Egy hete hajkurászok egy labdát, mert P. gömbérzéke fenomenális és imád focizni, erre nincsen sehol. Van stresszlabda, szivacslabda, felfújható strandlabda, rögbi, kis teniszlabda, ugráló emelem a búrát, inditom az órát labda, angry birds alakú visitó labda, remegő kocsonya labda, villogó átlátszó labda, de egy fucking sima gumilabda nincsen sehol. 
  • Az ember csak arra az emeletre tud felmenni lifttel, ahol lakik. A lift ugyanis nem indul el anélkül, hogy lecsippantanánk a kulcsot, ami jelzi, hová tartozunk és máshol nem tudunk kiszállni. Ennyit a szomszédolásról. 
  • Zöld szinű a bicikliút. 
  • Sok helyen kapható kólás jégkása.
  • A bevásárló kosarak tiszták, mert az egyik bolti alkalmazott áttörölgeti őket esténként - legalábbis abban az üzletben, ahová mi járunk. Imádom.  
  • Sok lakásban abszolút nincs fűtés. Egyszerűen nincs se konvektor, se radiátor, se padlófűtés, semmi.
  • Az ételek sokkal Európaibbak, mint Irországban. Van választék, ha ebédelni szeretnél, válogathatsz és nem csak a keleti kajáldák és a szendvicsek között. Sok "pékség" és cukrászda is van, teljesen normális (pék)süteményekkel, tehát van briós, fahéjas csiga... 
  • Meglepően sokan szoptatnak. Nyiltan is. Láttunk mi már a csúszda előtt, a múzeumban, az IKEA-ban, a homokozóban szoptató anyukát is. Irország után kissé furcsa.
  • Ha a taxiban kártyával fizetsz, drágább a fuvar. (Hasonlóképp, ha pl a Jetstar-nal online fizetsz, a repülőjegyre még egy vagon pénz rájön per fő, per irány, mert csak úgy.) 
  • A travel cot itt porta cot, a cashback cashout, a courgette pedig zucchini. 
  • A Burger King Hungry Jack's, az Opel Holden... 
  • Egy érdekes jellemzőjét figyeltem meg az akcentusnak eddig: a nyilt e helyett itt é-t mondanak. A dead igy lesz déd; a said igy lesz széd. (Borzasztó egyébként, szerintem sokkal érthetetlenebb a kemény ausztrál akcentus, mint az ir...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése