Oldalak

2013. március 7., csütörtök

Vagy a pisis nadrágszárat rázogatod...

Másoknál úgy 1,5 éves kor körül jellemző ez, de hozzánk most ért el az ihlet: ma először (kétszer egymás után) bilibe pisilt az úr. A dolog szépséghibája, hogy AV tudtomon kivül* megigérte neki, hogy mostantól minden sikeres bilibe / wc-be pisilés után kap egy kis matricát egy füzetbe és ha összegyűlik x** darab, akkor azt beválthatja majd egy nagy vonatpályára... Bazzeg, jó, hogy nem egy Ferrarira***...

* Szerintem sejtette, hogy ellenkeznék.
** A számban még nem állapodtunk meg, én olyan 1000 darab kis matricát javasolnék.
*** Persze ne hőbörögjek, a cél néha szentesiti az eszközt és AV nagyon régóta vágyott már ilyen vonatpályára...

8 megjegyzés:

  1. szerintem a kettő és fél reális azért. már, hogy értelme is legyen.
    én is hallottam matricáról, nyomdáról, meg gumicukorról/ eredmény, de részemről tök ellene vagyok.
    mi az elsőknél nagy csinadrattával örültünk, látványosan körbetelenfonáltunk mindenkit. aztán már csak elismerően hátba veregettük. mostmár meg tök természetes.

    VálaszTörlés
  2. Spock azt mondja, hogy nem szabad hűhót csapni, nem szabad ünnepelni, nem szabad erőltetni, semmit se kell csinálni, természetesen kell a dolgot venni. mert szerinte a gyerek úgyis megtanul mindent időben, mert idézem "felnőtt akar lenni". egy gyerekorvos meg azt tanácsolta nekem, hogy télen csak szívás az egész, nyáron próbálkozzunk először. 1,5? szerintem az nagyon korai, a 2 az gyakoribb.

    VálaszTörlés
  3. Azt mondja minap egy "kedves" ismerősöm, hogy az ő okos kisfia már egy évesen olyan okos volt, h szólt... Ühümm, persze!
    Ti akkor teljesen most kezditek az egészet?

    VálaszTörlés
  4. A 1,5 szerintem is korai. Pont annyi volt Gergő, amikor kiakadtam, hogy a szomszédasszony le akarta vetetni róla a pelenkát (mondjuk, nyár volt, de akkor is), mert szerinte később már félni fog a saját "produktumától", és nehezebb lesz. Kiröhögtem.
    Gergő 20 hónapos korában pisilt először és eddig utoljára bilibe. Akkor is csak azért, mert az unokabátyjától látta. Pár hétig állandó tárgy volt a nappaliban a bili, de csak üldögélt rajta. Eltettük. Nem erőltetjük. Majd nyáron elővesszük a témát, ha ő is akarja.
    A matricázást én sem támogatnám, megértem a hozzáállásodat.

    VálaszTörlés
  5. Hm... 22 hónapos korában, de tulajdonképpen mindegy is. :)

    VálaszTörlés
  6. Jaj nekünk rengeteg ismerősünk gyereke lett szobatiszta 1,5-2 éves kora között illetve úgy veszem észre, otthon kultusza van ennek a minél hamarabb tegyük le a pelust dolognak... A másik véglet sem szimpi persze, hogy 5-6 évesen is adjunk pelust éjszakára, de azért a kettő között van átmenet talán.

    Béb, igen, most kezdenénk, de én szeretném kivárni, mig ő akarja az egészet, mert szerintem van annyira értelmes és önálló, hogy fog szólni, ha eljött az idő. (Mint ahogy szólt akkor is, mikor egyedül akart enni, mikor pohárból akart inni, mikor egyedül akart levetkőzni...)

    Molly, hát hogy nyár van vagy tél, az esetünkben totál mindegy, a lakás mindig lakás kert nélkül, az meg mindegy, hogy kinn 5 fok van vagy 15, egy szál pöcsben úgysem fog SOHA kinn szaladgálni. (De még rövidgatyában, pólóban is csak max 4-5 napon a 365-ből...)

    VálaszTörlés
  7. igen, utólag gondoltam is, hogy az időjárás szempontjából nektek mindegy ez a része a dolognak - és igen, szerintem nem szabad erőltetni, úgyis fogja csinálni, amint akarja. kevés pelenkás felnőttet ismerek...(és akiről tudom, hogy erőltették, az nyugtatókon él, khm:D - persze nem feltétlen van összefüggés, csak azért eszembe jutott)

    VálaszTörlés
  8. Szerintem simán lehet összefüggés, főleg, ha nem ez volt az egyetlen, amit erőltettek...

    VálaszTörlés