Oldalak

2013. március 8., péntek

Visszatérve az altáji kérdésre, idegesit engem ez az egész. Kiderült (mondjuk sejtettem), hogy anyósom az, aki ennyire sürgeti ezt a szobatisztságot, mert már rég itt az ideje. Tisztában vagyok vele én is, hogy egy lassan 3 éves gyerek már érdeklődhetne a dolog iránt, de bazzeg mi a jó istent csináljak, ha nem teszi? Tegnap meg ma délelőtt is ráerőltettem a bilire csórikámat, csurrant-cseppent is ez-az, de miután végzett, legalább ezerszer rákérdezett, hogy ugye akkor fog kapni matricákat és ugye akkor lesz olyan vonatpályája, mint amilyen a BuzzBeezben van... Komolyan, minden porcikám tiltakozik ez ellen az erőszakoskodás ellen és el is döntöttem*, hogy lefosom, gondolja retardáltnak bárki  gyerekemet, nem fogom kényszerinteni arra, hogy bilibe pisiljen, mert Nem Akar. Mikor coming outoltunk, hogy nem akarjuk erőltetni a dolgot, mert akár vissza is üthet a dolog, természetesen megint megkaptuk, hogy bénák vagyunk, mert ez nem igy megy, hiszen ha egy ekkora gyereknek a szülei mondanak valamit, akkor annak engedelmeskednie kell, különben veszett fejsze nyele, el van cseszve minden.
Most erre mit mondjak?

12 megjegyzés:

  1. Totál megértelek. Szerintem is visszaüthet az erőszakoskodás. Fogalmam sincs, mi hogy fogjuk csinálni, lehet, hogy kétségbeesésemben én is olyan módszerekhez fogok folyamodni (pl. matrica), amivel nagyon nem értek egyet, de az biztos, hogy csak azért nem fogom erőltetni, mert más azt mondja.

    Az meg, hogy egy ekkora gyereknek engedelmeskednie kell... Pfff... nem hiszek a feltétlen engedelmességben. Lehet, hogy ezért kapok néhány követ. Ha a testi épségével kapcsolatban kell szót fogadnia, az rendben van, de minden másban nem.

    VálaszTörlés
  2. A matricázás még csak hagyján, az még annyira nem is zavar, hanem hogy ő a hasára ütött 2500 km-re tőlünk, hogy MOST legyen már végre ez a gyerek szobatiszta. Köze?! Mert hogy az ő gyerekei meg a többi unokája már 2 éves koruk körül bilibe pisiltek... Nem értem az összefüggést. A többi unoka már 1,5 évesen folyékonyan beszélt (én is beszéltem normálisan már akkor teszem hozzá), most akkor irtuk volna le P.-t, mert 2 évesen még csak szavakat mondott?! Ő meg kirak egy 48 darabos puzzle-t, amire a többiek 5 évesen voltak képesek... Nem értem, minek erre rágörcsölni.

    Az engedelmesség meg... Pont azon lelkendezem, hogy tök normálisan viselkedik mostanság, ha kiakaszt, az azért van, mert be nem áll a szája és idegesit a folytonos zsongás, hogy egy perc kuss nincs, de nem fetreng a földön hisztizve, nem üvölt fékevesztetten a semmiért, nem csinál semmi szégyenleteset, teljesen értelmes, normális gyerek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. fú, engem halálra idegesített, mikor otthon voltunk és a gyerekeket Marci apjára és a feleségére bíztuk pár órára és mikor hazaértünk, lelkendezve azzal fogadtak, hogy Léna a vécén pisil...meg folyton duruzsolták a fülükbe, hogy nekik ezt már így kell, meg vettek vécészűkítőt, mert szerintük az jobb mint a bili (szerintem meg baromira nem) - szóval megértelek teljesen, iszonyú idegesítő, amikor mindenbe bele akarnak szólni.

      Törlés
    2. Idegesitő és gáz. Mintha szegény gyerek saját szülei halál hülyék lennének. Azért ha 2,5 évet túlélt mellettünk, csak nincs akkora gáz...

      Törlés
  3. Úgyis az lesz, amit ti (beleértve P-t is) akartok. A kulcsszó a 2500 km... Tudom, könnyű mondani, nekem sem könnyű kezelni a 120 km-t. Ha ti ketten megegyeztek, hogy erőltetitek, akkor akár a feje tetejére is állhat (és szívhatja a véreteket... :S).

    Gergő azért tud érdekes dolgokat produkálni, a stresszkezelést és -levezetést még van hova fejleszteni, de alapvetően szófogadó. Az is igaz, hogy nálunk nagyobb a demokrácia az "elfogadottnál", ezért kaptunk is már néhány pillantást és megjegyzést. Konkrétan ma is... a gyerek előtt, de mivel barátokról volt szó, lenyeltem, amit hirtelen mondani akartam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a baj, hogy "Ha ti ketten megegyeztek...". Ebből a szempontból nagyon szarul választottam, mert amit anyuci mond, az szent és neki mindig igaza van, hiszen nekem P. az első gyerek az életemben, neki pedig volt két saját és négy unoka. 6 az 1 ellen.

      Törlés
    2. Ó, igen. Az egyik kedvencem, amikor azzal jönnek, hogy ők felneveltek x gyereket. És? Sorolhatnám, szerintem nálam (és a húgomnál, kettőnkkel együtt és külön) hol hibáztak, de hogy' jövök én ahhoz...

      Törlés
  4. ( Úgy értem, NEM erőltetitek.)

    VálaszTörlés
  5. K.most volt 3 es megmondta kerekperec, h nem akar bilibe pisilni. Neha, ha van kedve, akkor orulunk, de rakotozni nem fogom. Mondjuk szeptemberig, az oviig jo lenne, ha szobatiszta lenne, de egyelore nem aggodom. Tobb csoporttarsa is egyik pillanatrol a masikra dontott ugy, h neki nem kell pelenka.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ugye. P. is hisztizik, hogy ő nem ül bilire és követeli a pelust, ordit, ha szóba kerül az alsónadrág. Ez van.

      Törlés
    2. A bolcsiben is jofejek, nem eroltetik. Megkerdezik, raul-e. Ha igen jo, ha nem, ugy is jo.

      Törlés
  6. P. tesójának a kisfia 3 éves volt, amikor egy reggel hozzávágta az anyjához a pelenkát azzal, hogy ő mostantól vécébe pisil. Náluk teljesen kimaradt a bili, pedig anyósom olyan másfél éves korától nyomatta a kérdést...
    Mondjuk én is biztos sík ideg leszek, ha oda jutunk, de egyelőre nincs bilink, ha akar, ráülhet a vécére, de még sosem alkotott bele semmit.

    VálaszTörlés