Oldalak

2013. augusztus 22., csütörtök

Alvásos

P. alvása megkettyent kissé, de csak kissé hálistennek és nem is tudom, jó irányba vagy sem. Az egyetlen, ami maradt, hogy 10 körül alszik el (mit kerteljek, pontosan 10-kor), viszont egész jól elalszik magától, ami annyit tesz, hogy fél 10 körül AV kijön a mesélésből, én bependerülök a helyére, lefekszem P. mellé, végigkérdezgetem, melyik zöldségeket meg a gyümölcsöket szereti, viszek neki 3 szem szőlőt, ha kéri megölelgetem kicsit, párszor rászólok, hogy most már aztán alvás van, csönd legyen, ilyesmik, majd 50 körül betakargatom és felszólitom, hogy aludjon jól. Ő ezt megigéri, majd befordul a fal felé és én kijövök. Hurrá. Éber még mikor kijövök és nem tapsol vissza. Szuper. Hajnali 2 és 4 között valamikor aztán átjön közénk, ezt sajnos jóval korábbra tette, régebben, nyáron, volt, hogy 6 körül jött át, most van, hogy amint leoltjuk a nappaliban a villanyt, már oson... Ez gáz. (Javasoltam AV-nek, hogy hagyjunk egy kislámpát égve a nappaliban, de valami miatt elvetette az ötletet, pedig szerintem király.) Aztán. Tovább. Mikor hazajöttünk Magyarországról, felvett egy olyan szokást, hogy a szokásos ébredés helyett (7-fél 8) nekem kellett kiráncigálni az ágyból fél 9-9 között. Aranyélet. Ezután 2 körül aludt el és 3 körül kelt fel, vagyis ebben az időszakban az éjszakai 10,5-11 órát nappal egy órával megfejelte, vagyis volt, hogy 12 órát aludt, ami irtó nagy szó nála, hiszen Magyarország előtt jó ideig ugye ahogy irtam 7-fél 8-kor kelt, azaz éjszaka mindössze 9-9,5 órát aludt, ami mellé nappal szintén csak 45-60 percet szunyált, ami éppen több, mint naponta 10 óra... No most egy-két hete kb újabb váltás jött: reggel magától kel fél 8 körül, vagyis visszatért az éjszakai 9,5 órához, viszont napközben meg képes 2 órát is aludni egyhúzásra. Általában keltem fél 4-kor, mert nem akarom, hogy este 11-kor még fenn legyen, de tegnap pl fél 2-kor aludt el és negyed 5-kor mentem be hozzá, hogy héj. Az majdnem 3 óra napközben! Összességében még igy is 12 óra körül alszik egy nap, de azt hiszem elmondhatom, hogy mikor kisebb volt, sosem aludt ennyit és ilyen szépen, pedig elvileg ugye a kicsik alvásigénye több... Hát igen, elvileg.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése