Oldalak

2013. augusztus 27., kedd

Óvoda

Tegnap tehát voltunk az oviban. Vicces volt, mert azt hittem, odamegyünk, elleszünk egy órácskát és hazajövünk, ezért ezt harangoztam be P.-nek is, hogy neeem, nem, nem fogom most még otthagyni, ne parázzon, csak a hellyel ismerkedünk, kettesben. Végülis igy is történt, de kiderült, hogy a néni (akit eddig 60-nak néztem, de most láttam, hogy legalább 80), úgy gondolta, hogy beteszem P.-t az egyik csoportba, én meg lelépek kávézni egyet és megnézzük, mi sül ki a dologból. Ezt persze már csak akkor mondta, mikor mentünk, szóval kicsit félrecsúszott a kommunikáció, de sebaj, legalább úgy lett, ahogy én gondoltam. Először tehát beültünk a 4 évesek közé, P. puzzle-özött, mutogatott párat, bámulgatott, én meg ültem egy kisszéken és figyeltem meg beszélgettem a többi gyerekkel. Ezután kimentünk az udvarra, ahol a kicsik voltak és eszembe jutott, hogy szólok a néninek, hogy szeptember 4-11-ig nem leszünk, úgyhogy mondtam P.-nek, hogy kimegyek az irodába, játszogasson nyugodtan, pár perc múlva jövök. Igy is lett, kb 10 percet volt kinn egyedül, traktorozott, motorozott a falatnyi játszóterületen (tényleg falatnyi, gyakorlatilag a traktoron meg a motoron max ülni lehetett, menni nem igazán, mert akkor fellökött volna mindenkit), majd mire visszatértem, már ment az anyázás. Nem sirt, csak az anyanyanyanyanyanya ment. Miután nagy nehezen kirángattam az udvarról, benéztünk a másik terembe is, ahol épp festeni készültek a többiek, de mi berontottunk, P. elkezdett autókázni, én meg beültem a sarokba, nézni, mit művel. (Örülhettek a többiek, de nem tudom, mi a normál menet, beülünk, és...?) Itt csak 10 percet maradtunk kb, majd véget is ért az első napunk. Összesen 1,5 órát voltunk benn nagyjából, végig kettesben. Azt beszéltük, hogy szerdán egy órára ott hagyom P.-t a 4 évesek között, ahol kirakózott egy kicsit és ha 20 percnél tovább sir, hivnak és megyek érte. Pénteken ezt megismételjük és hétfőn jöhet az éles bevetés, amikor egészen 10-1-ig benn lesz egyedül. (Ekkor ott lesz Brúnó is, aki nem tudom, segitség-e, szegény alig-alig beszél magyarul is, de ez van. Ő hétfőn-szerdán-pénteken fog járni, mi hétfőn-csütörtökön-pénteken. Nem mi választottuk a napokat, ők ajánlották.) A legtöbb helyen egyébként nincs ilyen beszoktatósdi, itt szerintem azért lehetséges, mert összesen 3 csoport van, szóval kicsi, családias az egész és ezért próbálnak roppant rugalmasak lenni. Azt beszéltük AV-val, hogyha esetleg nem jönne be a hely, a Wee Care mindig ott van még opcióként (azért az, mert az jónak tűnt és az inkább olyan otthoni óvoda jellegű: nagy udvar, sok csoport, ebéd), szóval ha gond van, a második Montessori évet maximum ott járja majd 2014 szeptemberétől. (Egyébként sem lenne gáz, ha két külön helyen tanulná ugyanazt, mert úgy legalább nem lenne talán unalmas a tanagyag...) No de nem szeretnék igy előreszaladni, remélem bejön majd ez a hely, egyelőre éljük túl az első etapot novemberig.  

3 megjegyzés:

  1. Nem sok minden volt... :)) Leirtam azért.

    VálaszTörlés
  2. Auto montessoriban?? Itt meg a 18 honapos csoportban sincsen jatek a mintessoriban :( egyreszt ezert is nem megy oda Aron..

    VálaszTörlés