Oldalak

2013. október 15., kedd

Nyelvfejlesztés

Szivet melengető, hogy P. pont olyan logikus, mint én vagyok. Legalább ebben hasonlitunk. Például múltkor úgy jött haza, hogy tudom-e, mi az a bag on hook, mert az óvónéni ezt szokta mondani, hogy most már tegyék vissza a fogasokra a táskáikat tizórai után, majd később, mikor a bicikli fogójára tette a táskáját, kijelentette, hogy hehe, bag on bike. Én teljesen el tudok képedni az ilyenektől. Miután látta, hogy sikere van egyébként tovább fokozta a dolgot, például azzal, hogy bag on chair, bag on roller, bag on polc, miegymás.
Egyre több szót tud amúgy, mondatokat még nem alkot, attól messze vagyunk, de az előbb például megkérdezte, tudom-e, mi az a tissue (általában igy jelzi, hogy tud egy új szót, hogy rákérdez, én ismerem-e), de emlegette már azt is, hogy line up, alright, no problem, cup, welcome és tudja a szineket, formákat, számokat*, betűket kivétel nélkül. Oké, a formákat, számokat, betűket nem az oviban tanulta, de a szinek közül eddig csak a red-et meg a green-t meg a blue-t meg a yellow-t vágta, tegnap meg mutatta a zokniját, hogy black. (Nagyon fura amúgy, hogy a bag számomra beg, a black számomra blekk, ehhez képest ő mindkettőt szinte á-val mondja: bág, blákk, te jó ég, úgy érzem, közel az idő, hogy nem fogom érteni. Ja és újra áldom az eszem, hogy nem tanitottam itthon angolul, most ő lenne benn a furcsa kiejtésű kisfiú, igy meg elveszik a tömegben.) 

* A számokat magyarul viszont nem tudja, erre a napokban döbbentem rá...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése