Oldalak

2014. április 30., szerda

Egy napunk

No és akkor hogyan is telik egy napunk? Ime:
Palika 7 körül ébred (9 körül fekszik le és éjjel 1-2x felröfög, hogy enni szeretne - kivéve, ha nem 3x haha, mint az elmúlt 2 éjjel), eszik, majd mig én felöltözöm, beágyazok és fogat meg arcot mosok, ül a pihenőszékében vagy fekszik a kiságyában, nyökörögve. Mire reggeliznék, már sir, igy karban tartom egészen fél 9-9-ig, amikor is már kézben is sir (A karban tartás alatt megreggeliztetem Petit és megpróbálom rendbe tenni a konyhát.) 9-negyed 10 között valamikor felcuccolom magunkat (Peti uzsonnástáskája, Palika tápszere, az én kistáskám az iratokkal elengedhetetlen), felöltöztetem Palikát és a fogaim között tartva a szerelmet kocsikulcsot (true story) lemegyünk az autóhoz, hogy elvigyük Petit oviba. Palika az odautat (20-25 perc) végigsirja, mert bár hullaálmos, nem bir elaludni (Összeszámoltam, 27 lámpa van az otthonunk és az ovi között, 27 bazmeg. És itt nem ismerik ám a zöldhullámot, áh, dehogy, totál össze-vissza mennek a lámpák, de leginkább úgy, hogy piroshullám legyen, szóval ha el is aludna szerencsétlen gyerek, a következő pillanatban úgyis felébred. Úgyhogy aki előttem 40-45-tel mer tötyörögni az 50-es úton (amin én rendszeresen 60-nal tépek, hogy haladjunk, haladjunk már) annak az anyja már szerintem rég minden sarkon áll...). No szóval mire megérkezünk, Palika azért bealszik és alszik egészen 20 percet, mert mire hazaérünk és leállitom a motort, épp felriad*. Felcuccolok, leteszem a pihenőszékébe és mellette ülve iszom egy tejeskávét és eszem valamit, miközben egy kézzel nonstop piszkálgatom, különben nyikorog. Ezután összeütök valami ebédet (max 10 perc + sütés, főzés), szintén úgy, hogy mellette ténykedem fél méteren belül. Ha mákom van, fél 12 körül elalszik némi hordozgatás után, negyed 1-kor felébred, ekkor megetetem, felöltöztetem és lesunnyogunk a kocsihoz, hogy hazahozzuk Petit. (Ebben a 45 perces aranyidőben általában takaritok (például hétfőnként a fürdőszobát takaritom ki tetőtől-talpig), de volt már olyan is, hogy hajat mostam vagy épp fürödtem, isteni az élet, én mondom.) Ovi felé Palika szokásához hiven ordit, azzal bolonditva meg a dolgot, hogy hazafelé is sir, igy Petivel két szót nem tudunk váltani. (Inkább ne beszélgessünk, jó? - idézet tőle.) Itthon Palikát a karomban tartva előkészitem Peti ebédjét, én is próbálok enni (nem igazán megy), majd negyed 3 körül beküldöm Pipit a szobájába, hogy aludjon**. Ezután Palkót megetetem, játszunk (hahaha, felveszem, leteszem, próbálgatom, mikor van csendben) és ha álmos, elaltatom. Általában 3 körül szokott aludni, 3.45-ig. Ezidő alatt netezem, uzsonnázom valamit (vagy ebédelek) és imádkozom, hogy tovább aludjon, mint 45 perc, de mindig rájövök, hogy Isten nem létezik. Időközben AV megérkezik (még fél napokat dolgozik csak) és dumálunk egy keveset. Legkésőbb 3.45-kor Peti is felkel, ekkor mókázunk (ő mókázik, én cipelem a lassan 9 kilós Palikát***), kap némi uzsonnát és összecuccolunk, hogy lemenjünk a Herbert Parkba. Mostanság még jön velünk AV is, de sajnos nem lesz ez igy mindig, úgyhogy lassacskán egyedül kell majd hallgatnom a visitást, pontosabban Petivel, aki fülét befogva létezik már csak... Óriási sirások közepette (hiszen ahhoz, hogy el tudjunk indulni, le kell tennem annyi időre Palikát, hogy elmenjek pisilni, felöltözzem és betegyek Petinek egy üveg vizet) elindulunk és ha mázlim van, útközben Palkó elalszik. 45 perc múlva a sikongató gyerekek / sirályok felébresztik, ekkor kiteszem a fűre, nézegetjük egymást, amig nyökögni nem kezd, majd 6 körül hazaindulunk. Ha fáj a fülem már, hazafelé a Bondolinoban cipelem és csak úgy tolom az üres babakocsit. Itthon megvacsoráztatom Petit, bekapok két piritóst, 5-10 percekre lepasszolom AV-nek Palikát, összekészitem Peti másnapi tizóraiját és ruháját, rendet rakok, teregetek vagy hajtogatok, ha kell, etetem Palkót és 8-kor a nap fénypontjaként kiadom az ukászt, hogy lehet mosni a kádat, kezdődik a fürdés. Először AV fürdeti Petit, közben Palika lelkesen eszik, majd fél 9-kor megfürdetem őt is és némi dudelinezés és cipelés után 9 körül végre elalszik az Ifjabb Sarj. AV az altatás alatt Petit szórakoztatja: fogat mosnak, mesél neki, benn van nála, mig én végzek Palival. 9 körül átmegyek tehát Petihez, elmondom neki, mi történt vele ma és nagyjából 20-25 perc után kijövök azzal, hogy ha nem hiv be, másnap 3 gumicukrot ehet. Természetesen mindig behiv... Bevezettük, hogy ha csak egyszer kell visszamennem még akkor is kap 2 gumicukrot, de ha kétszer, akkor már csak 1 jár neki. Ha háromszor vagy többször hiv be, nem kap gumicukrot és rögtönzök még valamit, mit nem kap másnap. Igy, nagyjából 10 körül ő is elalszik, én pedig mehetek fogat és arcot mosni, hogy minél hamarabb lefeküdhessek és elfelejthessem, hogy a következő nap pont ugyanilyen lesz.

Update-ek:
* Ezen próbáltam a napokban úgy változtatni, hogy elmentem vásárolni, igy a 40 perc letelte előtt kivettem Palkót a kocsiból, áttettem a Bondiba és erősen reménykedtem, hogy továbbalszik. Eddig 50%-os a siker, egyszer folytatta az alvást, egyszer nem. De legalább bevásároltam ÉS nem sirt ez idő alatt.
** És akkor el lehet képzelni, mi van, mikor Peti sem együttműködő, mikor rosszkedve van... No az az igazi világvége, nem elég egy folyton nyafogó kicsi, neheziti a dolgom egy idegölő nagy is. (Akinek pedig 3 vagy több gyereke van, az nem normális.)
*** Tegnap rákerestem, hogy normális-e ez a folytonos karbanlét és kicsit felvidámodtam, hogy igen, más is küzd ezzel, valaki azt irta, hogy számolja visszafelé a napokat, mennyi van még a 6 hónapos korig, mert akkor állitólag elmúlik. (Ha-ha-ha.) Ugyanitt amúgy azon röhögtem, hogy valaki meg azt irta, hogy egyre nehezebben birja a cipelést, hiszen a gyermek lassan 5 kiló (!), hát nem tudja folyton kézben tartani - hát csezd meg és akkor én mit mondjak az egy hete 8490 grammnak**** mért gyerek mellől? Ez a másik. Oké, cipelem én, cipelem, de akkor legalább ne legyen már Góliát... Ezért szemét az Élet. Mert kész vagyok én hordozni, persze, ez hozzá tartozik állitólag, bár létezik olyan szerintem, hogy valaki nem igényel napi 16 óra testi kontaktust, de mindegy, de akkor miért nem tud annyi könnyebbséget adni a Sors, hogy ne egy 9 kilós gyereket kelljen folyton ciperészni?! Eh, szemét világ.
**** Az úgy megvan, hogy tegnap 6-9 hónaposokra való body-kat vettem Palikának, Petinek meg 5-6 évesekre való alsógatyókat? Végülis igy, hogy az egyik holnap lesz 4 hónapos, a másik meg 2 hét múlva 4 éves, ez teljesen reális, nem?

4 megjegyzés:

  1. Anyósod és anyud is folyton cipelték? Vagy mikor kapott rá ennyire a dolog ízére?
    R. is ilyen hatalmas volt és össze is vesztem párszor mamával, meg anyósommal, hogy nehogy cipelgessék nekem és rákapjon, mert megnyúzom őket, az fix! (Igen, pont ilyen kedves voltam!) Ne tosszanak már ki velem, hogy majd 10 kilósan cipelteti magát, mert megszokta. Csak hordozóban kapták meg az unokát/dédit. :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, anyósom szerdán ment el, vasárnapig kb még jó volt és onnantól meg ciperészni kell. :( Okés, addig is sokat volt kézben, de mostanság 5 percre sem lehet(ne) letenni, mert sir. Meg rákezdett arra, hogy akkor is sir, ha tartom. No az a legidegesitőbb. Mert közben rugdos is ÉS megsüketit. :(

      Törlés
  2. 1.) le a kalappal!! nem akarsz nekem órákat adni időmenedzsmentből? szerintem még belefér a napodba ;) (de tényleg, hatalmas gratula, sztem AV büszke rád! és tényleg kitartás, egyszer csak jobb lesz! nekem is nagyon nyüzge volt a gyerekem picinek, és eléggé szenvedtem az első időkben, de most már olyan jó, hogy ilyen nagy és okos és szép és ügyes... és elvan magában sokszor!)
    2. Ezen a félmondaton kuncogtam "mig én végzek Palival."
    3. tiszta pech, hogy két sírós gyerek egymás után, megérdemeltél volna egy kis buddhát :)
    4. és nyilván nem a poszt lényege, de ha a Primarkban (ott Penny's?) vetted a ruhákat, ott nekem is az a tapasztalatom, h a kor szerint elvileg jó ruha, az max az első mosásig jó, vagyis most már mindig nagyobbat veszek egy-két mérettel, pedig az én gyerekem nem az átlag, hanem jóval kisebb!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 1) Igen, ez az egy vigasztal, hogy egyszer csak megnő. :D
      2) Ez az igazság. :) Végzek az egyikkel, végzek a másikkal. :D
      3) Ne is mondd, egy szobanövényt szeretnék. Bár lehet, hogy akkor meg kiszáradna. o.O
      4) Ezeket most épp a Tescoban vettem. De igen, a Penney's méretei kifejezetten bénák. Nekem nem mennek össze, nem azért, hanem mert mintha kinaiakra szabták volna őket. :)

      Törlés