Oldalak

2014. április 16., szerda

Április második hete

Azaz április második hete.
Hétfőn délelőtt jött AV egyik ex-kollégája, aki azóta zongoratanár lett (haha, váltott meredeken) és mig ők dumáltak meg teázgattak, én átrendeztem Peti szobáját és elpakoltam ezt-azt. Délután, mig a fiúk aludtak (ó, régi szép idők, mikor Peti még aludt délután, hol vagytok ma már*...) mi elmentünk AV-vel az IKEA-ba és vettünk egy könyvespolcot meg Petinek kisasztalt. Mivel ezer éve akartam sütizni egyet, vettünk két mandulatorta szeletet és gyorsan behammogtuk, majd rohantunk haza pakolni. Ezen a napon átrendeztük a nappalit, hogy elférjen a (következő, talán már megfelelő) zongora és ahogy lenni szokott, jól kidöglöttünk a nap végére.
Kedden délelőtt Dealzben jártunk, a Stillorgan Shopping Centre-ben, mert szerettünk volna venni elektrosztatikus portörlőt meg egy partvist, délután pedig négyesben Herbert Parkoztunk. (Ez úgy nézett ki, hogy AV tologatta Palikát, én meg Petivel labdáztam.)
Szerdán délelőtt ovi után AV-val beugrottunk a cornelscourt-i Dunnesbe (rájöttünk, hogy az ovitól 5 percre van, éljen), mert kedden a Dealzben nem volt se portörlő, se partvis, majd miután itt sem jártunk sikerrel (úgy tűnik, az elektrosztatikus portörlő Irországban piaci rés) beültünk bánatunkban enni egy-egy sütit a bolt kávézójába. Bár egy tortaszelet önmagában 4 euró lett volna (4 euró basszus és nem ám olyan minőségű, mint egy otthoni cukrászdában árult valami), szerencsénk volt, mert kifogtunk egy olyan akciót, hogy 8 euróért kaptunk két sütit meg két meleg italt is, igy AV egy teát kért, én meg egy koffeinmentes latte-t ittam a répatortánk mellé. (Mondjuk a latte az itt isteni, otthon valahogy sehol sem tudnak ilyet csinálni, no de a süti kinálat, az itt botrányos, messze elmarad az otthonitól sajnos.) Fél 12-re értünk haza, 12-re jött AV két kollégája, Tim és Catherine, de épp megjöttek, én léptem is le, mert Petit ugye el kellett hozni az oviból. Tim mesélte amúgy, hogy kedden délelőtt ő szólt AV-nek, hogy menjen haza, mert szarul néz ki és olyan lassan megy, mint egy csiga... (Szomorú, de megnyugtató is egyben egyébként, hogy rengetegen mondták már, hogy AV borzasztóan nézett ki aznap, szóval reménykedünk, hogy mégsem epilepszia, jaj bárcsak, bárcsak.) Délután - immár szokásunkhoz hiven - elsétáltunk a Herbert Parkba, AV és a Nagyi Palikát tologatták, mi meg Petivel frizbiztünk és labdáztunk.
Csütörtökön délelőtt a Merrion Tesco-ban voltam és beugrottam a postára is. Délután, mivel Peti nem aludt, korán el tudtunk indulni a délutáni programunkra, igy úgy döntöttünk, kinézünk a Seapoint-hoz. Bár az idő nem volt a legjobb, szitált az eső és hűvös is volt, jól elvoltunk: uzsonnáztunk és szipkáztuk be a jó kis sós tengeri levegőt. Este Saverio jött hozzánk fél 7 körül és mig Palika aludt a folyosón (haha), Peti meg Wii-zett, jót zenéltek AV-vel. Mivel meguntam, hogy van egy csomó használaton kivüli cuccunk, a héten feltettem egy rakás holmit az adverts-re, amik közül az első áru (egy IKEA-s Karby szőnyeg) el is kelt ezen az estén, szóval hurrá, pénz is állt a házhoz.
A péntek hasonlóképp zsúfoltra sikerült, mint a csütörtök: reggel elvitték a második cuccot (a vasútpályánk felesleges darabjait), majd délelőtt Petivel és AV-vel kimentünk Bray-be fagyizni, mert ragyogó idő volt. Ezután AV-t fél 3-ra elvittem a Céges Orvoshoz, akivel megbeszélték, hogyan, milyen ütemben álljon vissza a munkába, majd mikor ott végzett, továbbálltunk Brúnóékhoz. Ez sajnos kicsit túl soknak bizonyult egy napra, mert AV feje a látogatás végére eléggé megfájdult, de sebaj, igy jártunk, meg akartam neki mutatni Brúnóék lakását, ők ugyanis júliusban hazaköltöznek (brühühü) és felmerült, hogy átköltözünk oda, mert szép a környék, nyugis és olcsóbb. Mondjuk miután kiderült, hogy villanyfűtés van, AV azonnal lefújta a dolgot, mert az első albérletünkben már kellőképp meguntuk, hogy vagy 500 euró lett a villanyszámlánk havonta vagy 16 fokban lézengtünk. (Nekem ilyen, hogy milyen fűtés van, sose jutna eszembe, hiába, jó a férfi a háznál.)
Szombaton miután beborult, délelőtt csak a Nutgrove Shopping Centre-ig jutottunk, mert AV szemüvege kész lett már pénteken (hurrá-hurrá), el kellett (volna) hozni őket és pont kapóra jött a szomorkás idő, az, hogy nem vágytunk ki sehova. Mig ő elhozta a szemcsiket kiverte a balhét, hogy az ezer évig készülő szemüvegei szarok, mi Tescoztunk és beugrottunk a Dealz-be, szóval a  napi bevásárlást is letudtuk. Ebédre Burger-t ettünk, de nem volt túl jó sajna. (Vicces ez, ha az ember x ideig nem eszik gyorskaját, utána tök undoritónak tűnik, ha újra megkóstolja...) Délután kisütött a nap, igy a St Anne's Parkban jártunk, négyesben: Palkót felkötöttem a Bondolino-ban és úgy buliztunk, nagyon jó volt. (Imádom ezt a hordozást, oké, oké, 8 kilót combi cipelni, de alszik benne Palika és általában nem ébred fel 40 perc után sem (pontosabban felébred, de visszaringatja magát).) 6-ra jött volna AV két kollégája, de tanulva a pénteki esetből, inkább lemondta őket, igy nem jött az alattomos fejfájás.
Vasárnap a magyar boltban kezdtünk, jól felhúztam magam, minden milyen kicseszett drága (a magyar bolti ár két-háromszorosa - és feltételezem, hogy ők nem a sarki közértben vásárolnak be, hanem nagykerben, szóval eh). AV fél 4-kor találkozott Artúrral, elmentek sakkozni (haha), én pedig megelégeltem, hogy az utazóágy elfoglalja Peti fél szobáját, úgyhogy úgy döntöttem, lesz, ami lesz, felnyalábolom és Petivel kettesben visszavisszük Blanchardstown-ba. (Ez azért nagy szám, mert még sosem vezettem Blanch-ig, csomó autópálya van arra, fúj.) Lindusék szerencsére otthon voltak, igy meg tudtuk ejteni a merényletet, 45 perc oda, 45 perc vissza, de legalább nem terpeszkedik a kiságy a szobában, ha már úgysem használjuk.
No hát szóval ennyi, haladok, haladok a dokumentálással, az élet meg zajlik, zajlik, aktivak vagyunk, az van.

* Bár próbálom úgy felfogni a dolgot, hogy igy legalább nem kell Peti alvásidejéhez igazitani a napunkat, mehetünk a délutáni programokra akkor, mikor akarunk...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése