Oldalak

2014. szeptember 16., kedd

Az almárúl

Épp feltettem főni Palika almapüréjét és két dolog jutott eszembe.
1) Tök igazságtalan vagyok szegény gyerekkel, mert alapból nagyon jófej ő ám, ha az éjszakái nem lennének ilyen borzasztóak, már-már a hihetetlen kategóriába tartozna. Oké oké, vannak nyűgös napjai, amikor csak kézben jó, vagy ott sem, amikor nyikorog, mint az ólajtó, de alapjáraton egy nagyon-nagyon kedves, mosolygós, vidám kissrác, aki időnként (hangsúlyozom időként) nagyon szépen elszöszmötöl magában is. (No nem kell arra gondolni, hogy üldögél és eljátszadozik egy bottal órákon keresztül (hogy tudok röhögni a játékok dobozán az hours of fun reklámon - hahaha, hát az én gyerekeim soha, semmivel sem játszanak órákat), hanem hogy vannak hosszú percek, talán tiz percek is, amikor nézeget, explorál, játszogat - csendben. Mondok jobbat. Mostanság - lekopogom - az autózást is szereti. 10-15 perces utakra már jó ideje simán lehet vele menni és elmolyolgat hátul szó nélkül. (Ha hosszabb ideig kell autóznunk, úgy időzitem, hogy álmos legyen, akkor elalszik és végigszunyálja az utat - 45 percnél meg nem megyünk messzebbre hehe.) Aztán. Ha sir, annak oka van. Általában az, hogy éhes hahaha. Magától, csak úgy, jókedvében sosem sirdogál. (Újabban már tud idegesen sirni mondjuk, ha játszik valami tiltott gyümölccsel és elvesszük tőle, hőbörög, mint annak a rendje, de ez belefér, legalább tuti, hogy fejlődik...) Ha megüti magát, rossz neki, szivom az orrát, üvölt, mint akinek elmentek otthonról, de ha felveszem, két hüppögés után megnyugszik. Ezt imádom benne. Sokkal-sokkal kezelhetőbbnek érzem, mint Petit anno, persze lehet, hogy ehhez hozzájárulnak az évek meg a rutin is, ezt már sosem fogjuk megtudni. Egyszóval lényeg a lényeg, csak azt szerettem volna mondani, hogy ciki, de úgy érzem, Palikáról folyton csak rosszakat irok, pedig.
2) Birom, mikor azt olvasom, hogy milyen drága az üveges bébiétel a házilag kotyvasztotthoz képest, hát most végzek egy kis kisérletet: 620 gramm bio almából (ami Argentinából jött, te jó ég) készitek almapürét és majd meglátjuk, hogy járunk jobban... Stay tuned, még ma lesz eredmény...
Update:
620 gramm bio almából - €2,49 lett három HIPP-es üveg almaszósz meg még egy fél mondjuk.
1 üveg HIPP bio almapüré - €0,79.
Vagyis 3 és fél üveg almaszósz €2,76, szemben a kézzel készitett €2,49-cel. 27 centért pucolom, vagdosom, főzöm meg az almákat. Őőőőőőő....
(És ez csak az almapüré, ha áfonyát, epret, csirkét, zöldségeket kevernék hozzá, még drágább lenne feltételezem. És még több macera. Hmm.)

7 megjegyzés:

  1. Ugyanígy voltam én a bébiételekkel... Főzzél neki te, hát - mert a jó anyák maguk főznek! - olcsóbb is, meg jobb is, meg tudod miből van... blabla.
    No, hát főzzön neki az, akinek 2 anyja vót! Mondtam anno én...
    Mert a pucolás, a pepecselés, a mosogatás, az idő (!!!!), a fagyasztás után nem ugyanolyan az íze...
    Plusz, itt kb a sütőtök meg az uborka az a két zöldség, ami helyben termesztett. A Chile-ből, meg Portugáliából etc hozott egyebekről meg mondhatják nekem, hogy bio, hiszi a piszi, hogy bion át tudták utaztatni a fél világon...
    A bio feliratú bébiételről inkább elhiszem! Illetve x bébikajás cégnek nyilván jobban megéri akkor eltenni a borsót, mikor szezonja van, így mindig a legjobb minőségű, legérettebb kerül az üvegbe, nem a primőr, felfújt.
    Szóval én szépen megvettem 1,5 Eu-ért a 4 kis üveg bébiételt, mint 5 Eu-ért egy ki tudja honnét érkezett kiló almát...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A helyi gyümik meg... Banánt nem lehet korlátlan mennyiségben, papaya apró magvasnak számít, a mangót meg nem szereti a gyerekem, mert bárhogy turmixoltam szálkás...
      Egyedül céklát főztem, meg tettem el neki. Azt sosem láttam még bébiételben.

      Törlés
  2. Igen, otthon más azért, mert iszonyat áron futnak a bébiételek és sok teli van cukorral (grrrr), de nálunk is pl minden import szinte. A répa, krumpli, talán pár fajta alma itteni, amúgy minden külföldről jön. És persze aranyáron fut.
    Céklát én is szoktam csinálni, tényleg, az semmiben nincsen... :) Furcsa. (Mondjuk a bébiételekben én meg azt utálom, hogy ezerféle zöldség van bennük összekeverve. Most találtam HIPP Simple-t, azokban 1-1 gyümi vagy zöldség van, az jó, ha épp kóstoltatás van, de nincs sokféle belőle... Alma, körte, répa, sütőtök. A többi meg "Sunday lunch" és van benne répa, krumpli, borsó, miegymás. Stage 1 pedig. No mindegy.
    Most úgy vagyok vele, hogy keveset főzök (20%-ban kb), a többi bébiétel...

    VálaszTörlés
  3. Itt is vannak vegyesek - pl. imádják a zöld zöldség nevű keveréket - de rengeteg tiszta is van szerencsére. Sőt még csirkehús is van tisztán! Ez utóbbi azért királyság volt. :-D
    Nem nagyon vagyok képben a magyar árakkal megvallom. De az idő is pénz és én azt sajnáltam a legjobban a projectre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csirkehús magában? Pépként? :D Broááááf. No én pl a húsra mondtam, hogy nincs az az Isten, hogy azt pürésitsem. Ha majd eszik normál falatokat, eszik az én főztömből.
      Nagyon drágák szerintem otthon a bébiételek, 250-450 ft között mozog úgy tudom egy üveg. :-/

      Törlés
    2. A céklás trutyikbe kevertem vele. Eléggé bizarr volt a kinézete "csikemell paszta" :-D De nem volt rossz íze az így előállított, házi kosztnak. (Pedig nem igazán szeretem a csirkét.) Rebbának ízlett...

      Törlés
  4. Eleinte még jó móka volt a kutyulás, de amikor a negyedik alkalommal rúgta ki ívesen a kezemből a poharat Léda kb. másfél falat után (amiből olyan fél mikrogrammnyi juthatott el a gyomráig), akkor azt mondtam én is, hogy főzzön az, akinek hét anyja van. Volt pár alapvető cucc lefagyasztva, amúgy meg bébiételt toltunk.

    VálaszTörlés