Oldalak

2014. szeptember 10., szerda

Szomorú

Én amúgy nem tudom, más apukák hogy birják a kiképzést, az biztos, hogy nálunk Palika születésével valami erősen megváltozott. AV előtte sem volt a türelem bajnoka (oké, én sem), de már az első hetekben kijelentette, hogy neki ez most nem megy. Pontosabban jóval kevésbé megy, mint Petivel. Talán az elveszett újdonság varázsa, talán a több munkahelyi stressz, egy biztos: szerencsétlen Palika sokkal-sokkal kevesebbet kap az apjából, mint az elsőszülött. Emlékszem, mikor Peti született, AV szinte minden reggel és délután elvitte sétálni, egyedül. Mikor már itt Dublinban voltunk, bevett szokása volt, hogy megjött a munkából, letette a cuccait és indult is tovább Ringsend Parkba, hogy szivjon némi friss levegőt ő is és Peti is. Amig ők távol voltak, nekem volt időm rendbe tenni a lakást, pakolni, takaritani, mosni, teregetni, főzni, mit tudom én, bármi, alátét...
Ehhez képest most... Próbálkozik ő, próbálkozik, néha pelust cserél, reggel ő van Palikával, hogy én tudjak még egy kicsit aludni az éjszakai műszak után, de az egész gyerekezéshez való hozzáállása... Borzasztó. Friss példa: tegnap reggel felkelünk, reggeli rutin, pelucsere, öltöztetés, készülődés, Palika sir, Peti megállás nélkül dumál - és ő megjegyzi, hogy igy nem lehet élni, ilyen nincs, hogy egy perc kuss nincsen. Jelzem, fél órája voltunk ébren. Jelzem, ő két perc múlva elsétálhatott a munkahelyére, ahol megfizetik, ahol szeretik, ahol fejlődhet és ahol halad az élete valamerre. Nehogy már nekem morgolódjon, hogy ez nem élet... Igen csezd meg, ez ilyen. Sőt, ilyenebb, mert minden reggel, minden napközben, minden este ez megy, zéró pihenővel. Palika valami miatt mindig zsörtölődik, Petinek pedig mindig van mondanivalója és / vagy kérése, kérdése. Aztán ugyancsak tegnap. Negyed 8-kor hazaér, fél 8-kor felhivja a Nagyit Skype-on, átveszi a kezemből Palikát és amikor az feszeng, nyög, szenved, úgy kommentálja a dolgot az anyjának, hogy az őrület határán mozgok Palika miatt. Ő, érted? Negyed órája volt itthon! 15 perce.
Én nem tudom, más férfiak, apukák hogy birják, de nekem ez nagyon nem tetszik. Nem hiszem el, hogy napi 4 óra két gyerekből (ennyit látja őket nagyjából, ennyit vannak együtt, már hogy nem ő vigyáz rájuk ez idő alatt, hanem ennyi időt vannak egy térben) ennyire megterhelő lenne. Más apukák vajon hogy vannak ezzel? Minden férfi ilyen vagy csak én nyúltam ebből a szempontból mellé? Néha olvasok olyan férjekről, akik takaritanak, főznek és bevállalják a gyerekeket is egyszerre, ilyenek tényleg léteznek? És rendesen, lelkesen segitenek meg ilyesmi?
Áh, komolyan, tök el vagyok kenődve. Nem tudom, hogy lesz ez igy.  

8 megjegyzés:

  1. P. fél hatkor ér haza, hatkor visszük fürdeni a pulyákat Viktor miatt, mert ő olyankor már fáradt. Viktort most ő eteti, de előtte lejöttek még Lédával úgy fél nyolcig olvasni, vacsorázni, stb. aztán felvitte Lédát, aki nyolc körül el is aludt.
    Neki ennyi -két és fél- óra is sok. Ja, mert reggel már nincs itthon, amikor ébrednek (illetve amikor Léda ébred, mert Viktor ugyebár 4kor kel.). És nem mer a kettővel egyedül itthon maradni, pedig mondtam neki, hogy nem robbannak...

    VálaszTörlés
  2. Ez amúgy a másik: nem hajlandó etetni Palikát. Mert hogy nem megy neki. (MI???) Régen ő fürdette Petit, mikor baba volt, Palika már rám marad. Mondván, ő Petit fürdeti. Őőőőőő. Ja, hát az aztán a fürdetés, néha rá kell nézni, hogy van a vizben. És persze akkor is morogni kell, ha Peti behivja a fürdőbe, hogy adjon oda valamit. Szó se róla, Petivel sokat foglalkozik, szivesen is, de ez igy nem ér! Nem magamnak szültem a másodikat. Ha itthon vagyunk, övé Peti, enyém Pali. Ezért szeretek lelépni Petivel néha, mert akkor legalább kénytelen Palikázni. De hogy két gyereket bevállaljon itthon ő is? Eh... Mindig mondja, hogy menjek el úszni, tornázni, de mégis hogy hagyjam itt kettővel, mikor úgy is kivan, ha én is itthon vagyok?
    És nekem nem magyarázzon senki arról, hogy a férfiak ilyennek vannak teremtve, nem birják úgy a gyerekezést, mint a nők, mert ez baromság. Én sem birom a gyerekezést jól, csak épp nekem nincs választási lehetőségem, nincs terem feladni.

    VálaszTörlés
  3. Már most érzem a különbséget. :-(
    Rebekánál folyton a hasam tapizta, beszélt hozzá. Most meg... "Tedd már oda a kezed légy szíves! Nem érzed, hogy rugdal?"
    Anya mesélte, hogy anno apa engem még csak csak pelenkázott néha - nem bírja a szagokat - de öcsémet pl 1x sem!, soha.
    Tartok tőle, hogy a másodikat én is magamnak szülöm - bár B. szerint mindet magának szüli a nő...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez az elejétől fogva igy van. Gondolom kiégett a "gyerek relé". :-/
      Nem birja a szagokat pfffff - mintha az anyukák legalábbis rózsaillatot éreznének... Csak mint irtam - nekik nincs mójuk fanyalogni. :(

      Törlés
  4. Hát, az én másodikom még csak 9 napos, majd meglátjuk. Mindenesetre az elsőszülöttel kapcsolatban le a kalappal előtte - a mai napig ő fürdeti (kivéve, ha délutános, de ez azt jelenti, hogy 2 hét alatt 9x fürdeti, 5x nem), megtörli, felöltözteti. Volt, hogy ő ment táppénzre vele! (pl 4 napig volt otthon T, 2 nap enyém, 2 nap övé, és akkor még pelenkázás volt, meg lázcsillapító, stb. Sokat viszi ki az udvarra, hintáztatja, T bicajozik, stb Vagy az ő bringájára felrakja (gy.ülés) és mennek bringázni, fagyizni. Szóval ez oké. Ha csak fele ennyit fog Bálinttal törődni, már az is elég jó. A házimunkában viszont nem segít. Ha olyanokat kérek tőle, hogy vigye ki a szemetet (magától nem veszi észre), szedje ki a ruhát a mosógépből, adjon enni a kutyáknak, a harmadiknál már: ne ugráltassam :O Ja bzmg, majd én megszakadok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petivel nálunk sincs gond amúgy (úgy tartják a legtöbb férfinak akkor lesz gyereke, mikor 2-3 éves lesz és lehet vele mindenfélét csinálni - no ezzel mázlim volt, mert babaként is sokat szórakoztatta Petit), csak azért összehasonlithatatlan, mi dolog van egy 4 évessel meg egy 8 hónapossal... A 4 éves már önjáró, őt, hogy úgy mondjam, szórakozás felügyelni, mig a kicsivel lenni komoly munka. Szerintem egyenlőbben kéne beosztani a két gyereket. :( Kiváncsi leszek, hogy lesz nálatok, ha már Bálint is kicsit nagyobb lesz...
      A házimunka meg... No az egy másik mese. A mai napig azon veszekszünk, hogy ugyan már, vigye már ki a poharait az asztaláról, tegye már be a ruháit a szennyestartóba, vacsora után söpörje már össze a morzsákat... Eh, kezdem feladni, csak az a baj, hogy gyűlölöm a kupit és három férfi mellett kezdek megbolondulni.

      Törlés
    2. Szerintem az a jobbik eset, ha a nőt zavarja! A rosszabbik, mikor a pasas reklamál mindig minden car miatt, s nem vesz észre semmit, ha meg van csinálva... :-(

      Törlés
    3. No még csak az kéne, hogy pattogjon is... o.O

      Törlés