Oldalak

2014. október 7., kedd

Méla

No szóval sütöttem is (köszi a receptet Katity), dekoráltunk is (éljen Halloween haha), rendeltem is a Tescotól, úgyhogy nagy lépésekben haladunk előre, bár az a baj, hogy ahány pontot kihúzok a to-do-list-ről, annyi újat be is irok helyette, eh, hát sosem érem magam utol.
Ma nem megyek úszni, mert egyrészt rendeltem tegnap este a Debenhams-tól új fürdőrucit (a régi, amit terhesen hordtam elég viccesen néz ki már rajtam, mindenhol bő, nem hiába 16-os) és meg szeretném várni, mig ideér; másrészt meg a mai kimenőmet inkább pénteken használom ki és elmegyek egy Taming the Anxious Mind cimű előadásra, mert már olyan rég foglalkoztam pszichoval és kiváncsi vagyok, itt hogyan állnak a kérdéshez. (Bár nem irok róla, de roppant módon aggaszt a mi lesz velem később kérdés, a mit kezdjek az életemmel probléma, baromira frusztrál, hogy itt vannak a diplomáim és csak porosodnak, porosodnak és nem tudom, merre induljak velük, esetleg hagyjam őket a pennába és kezdjek valami egészen másba. (Mondjuk ez fájna, mert akkor kidobtam kétszer 5 évet az ablakon jajj.))

19 megjegyzés:

  1. No, ezen a jövő kérdésen én is jól be szoktam stresszelni. :-(

    VálaszTörlés
  2. :( :( Azért örülök, hogy nem vagyok egyedül hehe. :D

    VálaszTörlés
  3. Csatlakozom. Halvány fogalmam sincs, mihez kezdjek magammal 2-3 év múlva. A munkahelyem annyira nem vár vissza, hogy még a családi napra se hívtak meg...

    VálaszTörlés
  4. :( Nemzetközi a probléma, úgy tűnik... Nekem az is a bajom, hogy egyrészt tök öreg vagyok, zéró releváns tapasztalattal, másrészt meg nem is tudom, mit szeretnék szivesen csinálni... Sok minden érdekel és végül is semmi.
    Meg olyan borzasztó, hogy ha a pszicho vonalon mennék tovább, rengeteg pénzt kéne belefeccelni még (az MA szart sem ér, minden más is kéne) és aggódom, mi van, ha kiderül, hogy mégsem ezt akarom, viszont ha hátat forditanék mindennek, amit eddig tanultam és tök másba kezdenék, akkor mi az istenért ültem végig két szakot is az egyetemen??? Eh...

    VálaszTörlés
  5. En a magyar szakot siratom, ugy szetettem volna tanitani, de hat hol alkalmaznak 33 evesen egy palyakezdo tanart... a media meg vagy napi 18 oras munkat jelent, vagy itt suttyofalvan reklam- uzletkotot.
    Irorszagbann mennyire jarnak pszichologushoz az emberek? Nem erne meg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is tudtam a magyar szakról. :) Ne add fel, hátha... :) Szerintem pályakezdőket azért alkalmazhatnak, mert kevesebb a fizu... És még lelkes. Akárhány éves.
      Az a fő gondom a pszichoval, hogy még rengeteget kéne költeni időben és pénzben rá. Teljesen más itt a rendszer, általában BA után az emberek elvégeznek egy két éves pszichoterapeuta képzést és hajrá, bőven praktizálnak (sőt, a BA sem kötelező úgy tudom, van olyan, aki egyből, az utcáról belépve elvégzi a két évet és szevasz, övé a világ) ehhez képest nekem van egy MA-m, amiért 5 évet güriztem, de hiába tulképp, mert ezután el kéne végeznem a minimum két éves pszichoterapeuta képzést nekem is, hogy bármibe kezdjek. És kicsit fáj, bevallom, hogy hiába tanultam ezt 5 évig, ugyanott tartok, mint aki még semmit sem tanult, mert ő is és én is ugyanazt a két éves képzést kezdeném... Azért ez kemény. Emellett ott van az is, hogy tudom, hogy tanulnom KELL még, ha praktizálni szeretnék, mert a magyar 5 év lószar, általánosságban mindent megtanultunk, de zéró gyakorlatom van... Itt is kiütközik sajnos a magyar oktatás rákfenéje: Nekünk 5 év alatt minden kis fisfost meg kellett tanulnunk, van egy borzasztó széles alaptudásom, amivel semmit sem érek, mert itt (és kb mindenhol Európában) inkább kevés dolgot tanulnak, de azt nagyon részleteiben, gyakorlatorientáltan. Én 5 év alatt MINDENRŐL tanultam és tulképp semmiről, itt meg van olyan képzés, hogy CSAK mit tudom én az addikciókról tanulhatsz két évig - és a munkahelyek nyilvánvalóan azokat keresik, akik EGY specifikus dologról tanultak hosszasan, ami tök logikus, mert ha engem bedobnának a drogosok közé, semmit sem tudnék kezdeni velük és azzal nem érnék sokat, hogy deeedeeee én tanultam általános pszichológiát is meg élettant is meg fejlődéslélektant is kérem... Eh...

      Törlés
  6. Hehe, 40 éves leszek, mikor hazaköltözünk. Pályakezdő jogász? Bon chance! :-P
    Az egyetlen dolog, ami tartja bennem a lelket: jó, vannak levelezőn végzett jogászok is.
    Igazából lövésem nincs mi lesz velem, belőlem, ha nagy leszek! Van 3 szakmám és kitörölhetem velük.
    Pedig irtóra dolgoznék jogászként, tehetségesnek találtak az oktatóim... De így? Hogy?
    Mellette meg úgy elmennék például virágkötőnek! Nyitni egy kis buoutique-ot, ahol vannak virágok, meg franciás kacatok, talán még ruhák is... De Dunát lehet rekeszteni minddel! :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, a jogi pálya az, amiről abszolút gőzöm sincs, hogy megy... :) :) Mik a lépcsők, hogy működik, milyen utakra vezethet... Specializálódni kéne neked is szerintem, úgy tuti könnyebb lenne. :-/
      Ez a virágkötés jól hangzik. Irigylem azokat, akiknek van ilyesmihez tehetsége, akik tudnak kötni, horgolni, sütni, vmi egyedit alkotni, virágot kötni... :D Otthon szerintem még be is jöhet ez az utóbbi ötlet!
      (Én azon filózom, hogy elvégzek egy Montessori képzést itt (ez is két éves, brühühü) és ha egyszer hazamegyünk, magánovi... Mondjuk akkor Budára kéne költöznünk... :D) Vagy play cafe... Otthon még nem nagyon van, azt is jó lenne kipróbálni.

      Törlés
    2. Régen úgy ment, hogy az 5 év általános jogász tanulmányaid után választottál hova tovább, ott dolgoztál 3 évig és tettél szakvizsgát. Az új rendszerben már szakosodsz az egyetemen.
      Azon gondolkodom, h el kéne végeznem egy francia jogi képzést - volt Szegeden - mielőtt hazamegyünk. Vagy környezetvédelmi jogot - ugye az az alapszakmám; műszaki energetikai környezetvédelmi technikus - és talán az jól jönne a Villanyghyárban...
      Vagy tanulni valami jogon is nyugvó teljesen mást, pl kriminológiát. (De a Zember azt mondta, ha még egy diplomának nekilátok válunk. :-P)
      Vívódom folyton.

      Van ilyesmire igény otthon? Pl play cafe-ra?

      Törlés
    3. A play cafe az olyan, hogy anyuka kávézik, gyerek játszóházazik vagy rosszul következtetek?

      Ha jól gondolom, akkor határozottan az a véleményem, hogy van rá igény, nekem is eszembe jutott már. Vannak ugyan éttermek gyereksarokkal, de 1 évnél idősebb gyerekkel sz@rt sem érnek. Már bocsánat.

      Anyuékkal időnként átmegyünk Szlovákiába ebédelni (a határ mellett laknak). A határ mellett van egy kis vendéglő, ahol van rendes gyereksarok játékokkal és csúszdával. Na, ott nincs igazán gond. :)

      Törlés
  7. Én is folyton filózom, mi legyen, hol ezt látom jónak, hol azt, hol egyiket sem.. Szar ez igy, dönteni kéne végre, de nem csak rajtunk múlik a dolog sajnos. :(

    Aha, a play cafe az az. Ilyen pl: http://dublinfox.com/show/playcentres/BuzzBeez%20Toddler%20Playhive.html
    Főleg játszóház, 0-5 éves korig kb, nincsen nagy mászólabirintus, ilyesmi, csak normál játékok ÉS van friss kávé, süti, szendvics, esetleg némi meleg étel is. Most terjedtek el itt is, 3 éve volt 1 db, most van vagy 11, nagyon megy. Emlékszem, télen Petivel próbáltunk elmenni a "gyerekbarát" sütizőbe Pesten - basszus, fel sem tudott menni a játszórészre, annyira tele volt, pedig egy vonatpályán és némi könyvön kivül semmi sincsen... És az egy cukrászda, ahol van pár játék is... No ez a play cafe egy játszóház lenne, ahol van süti is. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem.
      Nekem nagyon bejön az ilyesmi, meg nyilván én adok is érte pénzt... De itt nincsenek ép játszóterek. Azért járunk Mekizni, mert ott van a játszós rész...
      De otthon - pláne vidéken - néha olyan furcsák az anyák. :-(
      Lementem a játszóra a Vadpunával, hogy a kölykök játszanak, én meg beszélgetek a barátnőmmel. Ahha, mi? Ne tudd meg hogyan néztek rám, hogy 1) utcai ruhában vagyok és sminkelve 2) nem rohangálok minden percben a gyerek után, meg nem vagyok a narrátora, hogy épp mit csinálunk, nem fogom a kezét miközben csúszdázik...

      De nyilván a fővárosban van olyan réteg is, aki meri inni a kávéját, míg a gyereke játszik.

      Törlés
    2. Utcai ruhán mi a fura? :D
      Mondjuk ebben lehet vmi, az irek ugye hiresen szabadon tudják engedni a gyerekeket ilyen helyeken, szóval nekik bejön, hogy isznak-esznek, a gyerek meg játszik... Én parásabb vagyok (meg Peti nagyon anyás volt, mikor ilyen helyekre jártunk, folyton húzott mindenfelé), de azért mi is ettünk egy-egy sütit meg én kaptam egy tejeskávét... ;) Meg ugye maga a játszóház is fizetős (5-6 euro és korlátlan idő - de egy pár évessel úgysem vagy ott egész nap) és a kajapia ehhez jön. (Főleg abból lehet amúgy bevétel szerintem.)
      Hát amúgy jól meg kell választani a helyet, hogy nyitod. ;) Szerintem Pesten tuti van rá igény. A Mini City-be is jár a nép. :D

      Törlés
    3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    4. Rosszul fogalmaztam... éktalpú szandálban voltam és szűkebb, térd fölé érő farmerszoknyában. De legalább úgy néztek rám, mintha uszályos, csipke nagyestélyiben volnék. Ha még azt is tudták volna, hogy 3 hónapos terhes vagyok... hehe!
      Ha nem tud kiszökni az utcára a helyről, akkor én is csak a fél szemem vagy fülem tartom rajta ilyen helyen.

      Pest elég nagy, igen, összejön annyi anyuka, aki szeret kimozdulni, kávézni. De vidéken... a sima kávéházak alig maradnak meg egy kisvárosban. Nyáron mennek a cukrászdák, ott kávéznak, de kávéházra valahogy gyér az igény.
      Az anyukákon meg azt látom, hogy ha volna is igényük ilyesmire, akkor a társadalom inkább afelé nyomja őket, hogy baba angolra, meg művházas a gyereknek kultur programra cipeljék a csemetéiket, a saját igényeiket baccák sutba. Nyáron meg játszótér orrvérzésig...
      Legfeljebb egymáshoz ugranak át egy kávéra.

      Törlés
    5. Mondjuk ez is igaz, hogy mások a magyar anyák, mint az irek... Nem nagyon vagyok képben, otthon hogy van ez, még sosem neveltem otthon gyereket. :D :D (Ez olyan fura, nem? Azon is szoktam lesni, hogy csomó babával kapcsolatos szó csak angolul van meg, mert magyarul sosem kellett használni... :D)
      Én mindenképp Pestre gondoltam amúgy, vidékre sosem költöznék, kizárt. Se otthon, se itt.

      Törlés
    6. Senkivel nem jártok össze, mikor otthon vagytok? Nem játszótereztek? (Az rémlik, hogy szüleiddel volt sokat Peti tavaly télen.)
      Amúgy én sem neveltem otthon gyereket, de, ha Magyarországon vagyunk azért figyelek ám nagyon :-) meg összejárok szintén kisgyerekes barátnőkkel és tapasztalok, tudok dolgokat.

      Jajj, hát ezek a szavak! Hihi! A dolog roppant ismerős! Mi ott tartunk, hogy a család tanult már meg pár szót franciául, mert azokat én nem használom más nyelven. Pl. mert a doudoura nincs magyar egyszavas megfelelő, vagy, mert a francia szó hűebben tükrözi szerintem az adott dolgot/fogalmat pl a gyerek sage a jó helyett.
      Anya például vett tegnap a bababörzén pyjama-t kicsi Gidának, ami plüss anyagú rugdalózó. :-)

      No, nekünk meg vidéken él a családunk, itt vettünk házat. Eggyel nagyobb városba amúgy hajlandó lennék talán költözni, de sem a fővárosba, sem faluba NEM! Faluba legfeljebb úgy, hogy agglomeráció.

      Törlés
    7. Mikor otthon vagyunk mondjuk két hétig, 1-2 gyerekes barátnőmmel találkozom egy-egy nap és kész. :D Játszóra jártunk, mikor télen otthon voltunk, de alig voltak, mert ugye főleg tél volt vagy késő ősz... :)
      Én asszem direkt nem figyelek, mert nagyon kritikus lennék haha. (Volt 1-2 nem szimpi eset, le is irtam anno asszem.)

      Ez a nyelv dolog akkor rossz, mikor itt vannak Anyuék és azt hiszik elttük titkolózunk egy-egy angol szóval. :-/ Volt már rá példa... :-/ Pedig nem, egyszerűen a playpen jön a számra, nem a járóka meg a safety gate nem a biztonsági kapu vagy mi... :D

      Hát mi éltünk agglomerációban, az ingázás broáf... :D CSAK főváros. :D

      Törlés
  8. Én csak itthon neveltem gyereket, és azt a tábort erősítem, aki bizony szívesen elkávézgatna, amíg a gyerek játszik. Egyik zarándokhelyünk az IKEA; amíg Gergő tombol a játszóházban, mi békésen megebédelünk, kávézgatunk vagy éppen nyugodtan, saját tempóban végigjárjuk az IKEA-t.

    VálaszTörlés