Oldalak

2014. november 20., csütörtök

Na ez aztán igazán eh

Szóval hol is tartottam. Hétfőnél, hogy Peti beteg. No kérem, a helyzet azóta fokozódott. Nem is kevéssé.
Kedden annak rendje és módja szerint elvittem Pipit a GP-hez. Jó volt, mert AV kivett fél nap szabit, igy nem kellett Palettát is elcipelnem, ő itthon maradhatott. A doktornő megvizsgálta Peti tüdejét, torkát és fülét, majd miután megállapitotta, hogy rendesen le van rakódva a cucc a hörgőire, felirt neki Augmentint, amit azonnal ki is váltottunk a szomszédos patikában. (€19,5 volt, basszus, otthon is ennyi? hát ki tudja itt megfizetni, ha beteg a gyereke, most őszintén? €50 a vizsgálat plusz €20 a gyógyszer, agyrém) Mivel kedd az "én napom" (kedd esténként járok úszni elvileg, igaz, már hetek óta nem voltam), délután 4 körül elballagtam az Insomniába kávézgatni, miután mindkét gyerek viszonylag rendben volt. Felfedeztem, hogy most €3.95-ért kap az ember egy sütit meg egy forró italt, igy egy koffeinmentes latte-val meg egy almás-karamellás muffinnal felfegyverkezve lehuppantam egy karosszékbe és olvasgattam egy órát. (EZT) Mire hazaértem, éreztem, hogy Palika elég nyűgös, de ekkor még nem gyanakodtunk. Nem úgy később, fürdetéskor, mikor már az egész teste lángolt... 38,7-et mértünk a fenekében (levonás után volt ennyi), úgyhogy Nurofen, hurrá, hurrá. Természetesen Petinek is felszökött a láza ismét, igy két iszonyatosan köhögő és magas lázas gyerekkel vágtunk neki az éjszakának. Bevallom, a magam részéről Petiért nem izgultam, mert ő látott már eleget, még csak le sem verte a 38,5 feletti láz, de Paja... Hát szerencsétlen nagyon kivolt. Mozdulni nem birt csórikám, csak nyögött, nyögött egyfolytában, egész éjszaka, illetve fél óránként felköhögte magát és sirt, mert gondolom fájt a torka...
Szerda reggel azonnal hivtam a GP-t újra, hogy visszamennénk, ezúttal Palikával... Hálistennek volt időpont, fél 1-re mehettünk megint. Paja szokásától eltérően egy órát sem aludt délelőtt, a láza 38 felett volt végig és borzasztóra köhögött. (Peti dettó, mi más.) A doki ezúttal is antibiotikumot adott, de csak a receptet, azzal az utasitással, hogy ha péntekig nem múlik el a láz, akkor kezdjük csak el a kúrát. Isteni. Köhögés csillapitó gyógyszer, csak úgy, mint orrcsepp, csak 2 éven felülieknek van ebben a kicseszett országban, úgyhogy arról ne is álmodozzak. Negyed 2-re értünk haza, ekkor gyorsan összeütöttem egy tonhalas tésztát, majd Paja fél 3-kor bealudt. AV 3-ra ért haza, most azért, mert nekem 3/4 4-re kellett mennem a SAFE irodába, mivel sorra kerültem: kapok hamarosan ir "személyiszerűséget". (2 éve osztogatják ezt a kártyát az ország lakosainak, nagyjából az emberek 20%-val végeztek eddig... No comment.) DART-tal zötyögtem be a városközpontba, mivel a Connolly station mellett volt az iroda. 15 perc alatt végeztem (rajtam kivül senki sem volt, csak négy ügyintéző - hát nem csoda, hogy sehol sem tartanak, röhej), majd besétáltam a Henry street-re, mert amikor legutóbb ott jártam, még volt ott egy Dealz és végzetesen kifogytunk elemekből, gondoltam most jól feltankolok. Hát nem. A Dealz eltűnt, a Dunnes mellett egy még meg nem nyilt Mango üzlet pöffeszkedett. Zsir. Hogy haszonba tegyem azért a sétát, beugrottam a Dunnes-be kenyérért, tejért, Weetabixért meg fahéjas almaléért. 5 körül értem haza, itthon totál káosz fogadott: köhögés, láz, kórság. Mivel Paja délután is csak 45 percet aludt, már fél 7-kor kókadozott, igy előbb vittük fürdeni, 7 körül. 3/4 8-ra ágyba tettük egy Germicid kúppal a fenekében és reméltük, hogy az majd leviszi a lázát 38,7-ről végre. No hát nem. 3/4 8 és 3/4 11 között tiz-húsz percenként ébredt szegényke, köhögött, tekergett, kinlódott, láthatóan szenvedett. Igy utólag bevallom, nem is értettem, hogy lehet, hogy más gyerek alszik a Germicidtől, mint akit fejbe kólintottak, Paja meg percenként fenn van, de betudtam annak ezt a borzasztó alvást, hogy Palika biztos nagyon beteg, nem csak úgy immel-ámmal... Mivel a kúp nem vitte le a lázát egy cseppet sem, 3/4 11-kor adtunk neki Nurofent is, amitől kicsit elkábult és már nem kelt 20 percenként, csak óránként... Éjszaka még hétszer ébredt tehát 3/4 11 és reggel 7 között... Ezek közül az ébredések közül egyszer evett (a bal cicim már akkora volt, mint egy lufi és olyan kemény, mint a beton, istenem, hogy nem szeretem a szoptatást), majd sugárban lehányt, de olyan szinten, hogy 3/4 5-kor öltözhettünk át mindketten... (Ez a hányás roppant meglepett mindkettőnket: Peti sosem hány, életében egyszer adta ki magából a kaját, akkor, mikor Sydney-be repültünk és a jet lag miatt hajnali kettőkor enni kért és mi hülyék szalámis kenyeret adtunk neki, amire ráaludt, úgyhogy mikor felébredt, totálisan beteritett maga körül mindent a kis felfordult gyomrával...) No szóval ott tartottam, hogy hányás, hát mi jöhet még... Igen, kaki. Palika mindig reggel kakkant, ezért először fel sem tűnt, hogy 8 körül cserélhetem ki a pelust, de mikor megláttam az állagot és a mennyiséget, szörnyű gyanúm támadt... Gyorsan hivtam AV-t... És igen. A gyanú beigazolódott: Germicid helyett csóri gyerek Glicerines végbélkúpot kapott. Mondjuk igy nem csoda, hogy egész éjjel a pukákkal küzdött és még a láza sem ment le... Az úgy volt, hogy nyaraláskor a Glicerines kúp dobozába dobáltam be minden kúpot és mikor hazajöttünk, úgy hagytam, mondván ne kóricáljanak már mindenféle kúpok a hűtőnkben, jó lesz ez igy egy dobozban, majd megnézzük, mikor melyiket adjuk be... Aha... Este, fürdéskor, miközben én próbáltam vigasztalni Palikát, AV kikapott egy kúpot a dobozból és gondolkodás nélkül beadta szegény gyereknek... Oké, én is hibás vagyok, hogy nem figyelmeztettem előre, hogy keveredés lehet meg minden, dehát basszus. Rá van irva minden kúp tokjára, mi van benne... Természetesen én vagyok a hibás és a felelőtlen, de ez már mindegy is, a lényeg, hogy remélhetőleg ennyivel megúsztuk a dolgot és megigértük egymásnak, hogy ezentúl ezerszeresen is oda fogunk figyelni, mit adunk be a gyerekeknek.
Most csütörtök délelőtt van (csak hogy tisztázzuk), Peti persze itthon, Palikát fél 12-kor nagy nehezen elaltattam, de fél óra múlva felébredt, úgyhogy újra ringathattam fél órát, hogy... (mocorog, mocorog, köhög) újabb fél órácskát pihenjen.
Istenem, legyen már ennek a hétnek vége, rohanhatok megint vigasztalni, folytatódhat az őrület, picsa, picsa, picsa...

9 megjegyzés:

  1. Jobbulást nekik!
    (Bocsi, de a kúpos storyn én itt titokban kicsit kuncogok...)
    A biztosítás ezekből az összegekből mennyit térít vissza?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!
      Hát ez a kúp hallod! Mondjuk az kissé bosszant, hogy én vagyok kikiáltva fő bűnösnek, holott...
      Az 50 euróból olyan 30 jön vissza, szóval 2x50-ből 60. A gyógyszert nem fizetik. Egy centet sem. :-/

      Törlés
    2. Egyértelmű, hogy te vagy a fő bűnös! Ha te csak betetted volna a hűtőbe, külön dobozba, sőt a hűtő más más részeire, akkor is te lennél! :-D Nem lehetsz nem te a fő bűnös! Asszonysors... :-P :-D

      Törlés
    3. Hát de komolyan... Hihetetlen, milyen borzasztóak. És nekem itt van még kettő ilyen! (No jó, nagyon bizom benne, hogy Palika más lesz, Peti tiszta apja, ő már elveszett, de Pajika... Egyetlen kis reménységem...)

      Törlés
    4. Egyébként az már tök lényegtelen, hogy az ÖSSZES kúp a Glicerines végbélkúp dobozában volt... Nem a Germicides dobozban volt mindkettő tipus, hogy eszébe se jusson, hogy lehet benne hashajtó is...

      Törlés
    5. Kéne szülnöd még egy kislányt is... :-D Wehehehe! (Szeretsz, mi? :-D )

      Nézd, a hűtőben volt - gondolom - és kúp. Ennyi elég! Gyalázatos amit elkövettél! :-)

      Törlés
    6. No, hát ezt nem akartam igy leirni... :D

      Törlés
  2. Kitartás, jobbulást! :-(
    (A kúpos sztoriról eszembe jutott: régen voltak kutyáink, és az egyik rendszeresen bezabált nyers krumpliból, amitől székrekedése lett. Anyu mondta, hogy adjak be neki Tisasent, vagy Tisacidet, már nem emlékszem, már akkor se tudtam, hogy melyik melyik, a lényeg, hogy az egyik hashajtó, a másik savlekötő. És hát persze, hogy én savlekötőt adtam csóri kutyának. Kakilni ugyan nem tudott, de legalább sava se volt...)

    Itthon én kaptam 0-1 éveseknek való Nasivin Sanftot, meg van most egy új: Reventil, ezt a dokinő ajánlotta, nem roncsolja a nyálkahártyát. Vagy gyógyszert nem szabad postán küldeni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, nektek is!
      Nyers krumpliból? :D De bolond! A Tisasen amúgy a hashajtó, van tapasztalatom. :D Nem értem, miért ilyen hasonlóak amúgy a gyógyszernevek... Tisasen - Tisacid / Germicid - Glicerin... (No jó, utóbbiban csak sok az i meg a g... De érted...)

      Van Nasivinünk, Anyuval hozattam, köszi, de halottnak a csók. A Reventilről nem hallottam. De mire jön Anyósom, addigra már elmúlik 1 éves, hátha nő a spektrum...

      Egyébként talány számomra, miért ilyen oltári vastag az orrszivó feje? Bazzeg nem hiszem el, hogy nem lehet vékonyabbra tervezni, hát az én orromba nem megy bele normálisan, egy csecsemő orrlyuka meg mekkora már... Megvettük azt az elefántosat is, aranyáron és annak még böheszebb az orrba dugandó része... Hülyék.

      Törlés