Oldalak

2015. szeptember 17., csütörtök

Nehéz ügy, hogy ez a fotózás dolog tök szubjektiv.
Néha olyan képeket látok, hogy nem tudom eldönteni, hogy velem van-e a gond vagy ezek tényleg szimplán szarok.
Mondjuk ez:

Most ez tényleg jó, amit egy fotós bátran kiadhat a kezéből vagy... vagy nem is tudom, hát mondjuk úgy egy (szándékosan?) túlexponált valami, ami hát nem sikerült a legjobban. Kezdek attól tartani, hogy az én izlésem torz, de az ilyen túl világos fotók nekem nagyon nem jönnek be - holott úgy látszik a többségnek igen. 
Feltöltöttem amúgy ezt* a fotót egy oldalra, épitő kritikát kérve és basszus csak dicsérték, holott azért valljuk be, messze nem tökéletes és összesen annyit csináltam, hogy ráhúztam egy automata beállitást a LR-ban. Senkit, de senkit nem zavart, hogy tök életlen. Hogy szar a vágás, mert lemaradt a láb. Hát jézusom, mit érezhetnek az igazi fotósok, akik olyan képeket tudnak csinálni, mint amit múltkor linkeltem. 

9 megjegyzés:

  1. A fenti képet komolyan egy fotós készítette? Szerintem rettenetes. A te fotód viszont nekem is tetszik. ;)

    VálaszTörlés
  2. Hát én tökre nem értek hozzá, fotózni se tudok, de a tiéd tetszik, de hát Palika olyan helyes, róla nem lehet rossz képet csinálni. A technikai részéhez nem tudok hozzászólni. A fölsőben meg, azt hiszem, nagyjából értem a logikát, hogy az aranyszőke, göndör tincsekre próbálták helyezni a hangsúlyt.

    VálaszTörlés
  3. Technikailag nem értek hozzá, de a felső olyan, mintha én csináltam volna - béna :D. Palika kép egyértelműen más dimenzió

    VálaszTörlés
  4. Most ezt nem azért tettem ide, hogy cikizzem a készitőt, még ha úgy is látszik, hanem számomra tényleg nehéz eldönteni, ez most valóban jó-e, hiszen egy hivatásos fotós csinálta, csak ért már hozzá és különben is, alig van szabad időpontja jövő januárig, tehát valószinűleg másnak is tetszik a munkája vagy egyszerűen rossz és a kognitiv disszonancia dolgozik a megrendelőben, hogy ha már fizettem érte, jó ez a kép és kész.
    Amúgy nem vagyok egy művész alkat, nekem sok modern festő is elképesztő pl, ezért bizonytalankodom, hogy most mi van. A fürtöket értem én meg azt is, hogy nyilván nehéz visszaadni az aranyló tincseket, de nem vagyok profi persze, nem tudom, hogy lehetne jobb ez a kép, de jelen állapotában, hogy a kislány arcából kb nulla látszik, én ki nem merném adni a kezemből - és ha ilyen fotót kapnék a saját gyerekeimről, kizárt, hogy fizetnék érte.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. reszemrol vilagos es egyetertek :-)

      elso ranezesre az jutott eszembe, ilyet en is tudnek es nem adnek erte penzt

      Törlés
    2. Értem én is, hogy a fürtökre akarta a fotós helyezni a hangsúlyt, de szerintem nem jó technikát választott. Nem értek hozzá, nem tudom, hogyan lehetne másképp, de én nem örülnék, ha ilyen képet kapnék a fotóstól, akinek fizettem.

      Törlés
  5. hat nem tudom, de ezen a felso kepen konkretan nem latszik a gyerek....
    de Palinal miert zavar, h nincs rajta a laba?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hat mert hianyzik. :D Igy nem jo, ha derektol latszodna, oke, de labfejet levagni bena. :D

      Törlés
  6. A gyerekképekről szerintem baromi nehéz objektíven nyilatkozni, mert hát az elvakult szülő minden fotón csak azt látja, hogy az ő gyönyörű gyereke van rajta, és hú, de művészi, hogy homályos kicsit, meg túlexponált - közben meg szimplán technikailag rossz :-) De ha kritizálsz, az olyan, mintha a gyereket kritizálnád.

    VálaszTörlés