Oldalak

2015. október 16., péntek

Fül-sagám folytatódik ám, még mindig gáz. Előző részeink tartalmából:
Voltam ugye a GP-nél múlt hétfőn, hogy héjj, pár nap fájás után bedugult a fülem és nem hallok. Belenézett, széttárta a kezeit, hogy jaj, jaj, szörnyű (itt minden orvos roppant empatikus, ebben nagyon jók), felirt antibiotikumot és ennyi. Másnap - mivel T. repült el utána - beugrottam a kórházba, ahol két óra várakozás után az ügyeletes orvos belekukucskált a fülembe és megerősitette, amit a GP mondott, hogy fülgyulladás, hagyjuk békén, biztos sérült a dobhártya, szedjem csak a gyógyszert és várjak blabla. Mivel hétfőn csütörtökre visszarendelt a GP, megint elmentem hozzá, ő megint belenézett a fülembe és ismét csak annyit mondott, hogy ó, hát ez ilyen, várjunk, majd elmúlik. Szakorvosi vizsgálatról szó sem esett. Telt, múlt az idő, keddre egész jó lett a helyzet, fellélegeztem, hogy piha, túlélem, segitett a gyógyszer, hurrá - ám ekkor másnap, szerdán jött a feketeleves: reggelre megint totálisan bedugult a fülem, úgyhogy visszatértem a start mezőre vagy talán még rosszabb pozicióba, mert még kevesebbet hallottam, mint amikor először orvosnál jártam. Ekkor irtam három e-mail-t.
Egyet a GP-nek, hogy kérek beutalót a fül-orr-gégészetre (franc megy vissza hozzá harmadszor fizetni, küldje el e-mailben és kész) - no azóta hallgat, mint szar a gazban, nem adott beutalót. (Mondjuk utólag láttam, hogy törölhettem volna a fenekem a beutalóval, mert a - szintén fizetős - ENT központban 12-15 hónap (!) a várakozási idő. Igen, fizetsz a GP-nek, hogy adjon beutalót a fizetős szakorvoshoz, aki majd egy év múlva rád pillant. LOL a köbön. (És persze nem szarral gurigáznak, a GP visit €60, a szakorvosi meg €120 minimum, határ a csillagos ég. És van egészségügyi hozzájárulás, nem arról van szó, hogy egy adócent sem megy nekik...) No oké, eggyel kevesebb gond, ez az ág lezárva, GP-t váltunk, ez már tuti, hát ezek hülyék, mint a segg, már elnézést.
A másik levelet egy lengyel rendelőnek irtam, ahol van háziorvos, ENT-s, nőgyógyász, ortopéd, mit tudom én mi, mint egy otthoni jó kis vidéki rendelőintézetben. Pár perc múlva hivtak, hogy negyed 4-re tudnak időpontot adni a fül-orr-gégészhez, úgyhogy tegnap minden bátorságom összeszedve el is autóztam Dublin mélyére és végre valahára megmutattam a fülem egy szakorvosnak, vagyis valakinek, aki érti bazmeg, mit csinál. No most ez a néni először is kitisztitotta a fülem néhány borzasztóan kinéző eszközzel, majd kimosta és ezek után megállapitotta, hogy hohóóó, végre látja a dobhártyát, ami teljesen ép, szépen mozog, vagyis nem perforált, ergo a probléma nem a dobhártyám mögött volt, hanem a külső fülben... (Hogy ez a másik három orvosi vizsgálatnál miért nem derülhetett ki, azt ne kérdezze senki... Vagy érted, ne mossa ki a fülem, ha nem szakorvos, de akkor küldjön tovább valahová, ahol tudnak ilyen óriási problémákkal foglalkozni! Szétdurranok, komolyan.) A tisztitás, mosás után persze még mindig dugult a fülem, de ez már nem is idegesit úgy, mert legalább tudom, hogy tiszta, ez nem lehet a gond. A néni szerint egyébként fertőzéssel állunk szemben, úgyhogy kaptam fülcseppet, krémet (a másik két doki ugye nem irt fel ilyesmit, mert lehet, hogy perforált a dobhártya) és holnap 10re kell visszamennem, hogy megnézze, van-e javulás. Ha van, szuper, csöpögtetek, kenegetek, valami csak lesz; ha nincs, vesz kenetet és az alapján ad másféle gyógyszert... Most őszintén, nem igy kéne ezt mindig? Nem ez a normális orvoslás? Komolyan, egyszerűen hányok az ir orvosoktól. Mert nem először, nem másodszor járunk igy és mindenkinek vannak hasonló történetei, hogy egy vagon pénzért lószart sem csinálnak. Természetesen ez a lengyel nő is fizetős volt (€90), de eskü, jobban jártam volna, ha nem költök GP-re, ügyeletre, hanem egyből hozzá megyek. Több, mint €200-t spóroltam volna, csak mondom. Bahhhhh!
Ma reggel pedig választ kaptam a harmadik elküldött levelemre: Egy ir fülész rendelő irt vissza, hogy persze tudnak fogadni: menjek el a hallásvizsgálatukra (€140) és azután eldöntik milyen jellegű vizsgálatra küldenek tovább... (€120+) Ha-ha-ha-ha. Ezek tényleg nem normálisak azt hiszem.

6 megjegyzés:

  1. Làtod, mondtam én mit kell csinàlni és még pènzt se kérek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De az a baj, hogy még mindig be van dugulva. :( Szóval nem fülzsir, mert újratermelődik mindig. :(((
      Meg ilyen szintelen, viz-szerű valami folyik belőle időnként. Elég undi.
      Szóval még mindig nem tudni, mi ez.

      Törlés
    2. valószínűleg begyulladt a sok fülzsírtól, szerintem rendbe jön pár nap alatt. ha be van dugulva még mindig - és a leírásodból az orvosokat illetően azért lehet erre következtetni - akkor tán nem mosták ki jól. meg aztán ha kenegeted, biztos javulni fog, nekem is volt nagyon rossz állapotban pusztán ilyen gyulladás miatt, még vérzett is egyszer. gusztustalan, dehát mit lehet tenni:)

      Törlés
    3. de ha kimossák és fülzsir a probléma, akkor elmúlik a dugulás, nem? ez a nőci amúgy jónak tűnt, nem csodálkozott, hogy nem múlt el a dugulás a tisztitás után. no kiváncsi leszek, mit mond holnap, talán kicsit jobb már, kevésbé zúg, de azért még nem hallok tisztán vele, ez nyilvánvaló.
      azt irta vki amúgy, hogy ekcéma is lehet o.O fülön belül, neki is nagy sokára derült ki, hogy a sampon meg a különböző kozmetikai szerek okozzák a bajt. o.O
      szar ügy, örülnék, ha végre elmúlna. :(((

      Törlés
  2. Még mindig szörnyedek el, ahogy olvasom.
    Nálunk is horror a vizitdíj, de szite teljesen visszafizeti a tb.
    Amúgy nem tudom nálatok hogy megy ez, de franciáéknál számomra érdekes módon nem divat a gyere vissza kontrollra.
    Jó, nyilván, ha nem múlik, akkor kontrollra mész, de maguktól nem ellenőriznek. :-(
    Most a katonai orvososdiba meg inkább bele se megyek.
    A gyerekorvososdi sem divat. Itt a háziorvos az 0-életed végéig...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még senkiről sem hallottam, aki meg lett volna elégedve a GP-vel. Mind totál gáz. Rád néz, sokszor google-ben rákeres és óóó, hát itt egy antibiotikum, ha nem múlik a baj egy hét után, kezdjed szedni. Ennyi.

      Törlés