Oldalak

2015. november 21., szombat

Hát én nem tudom, az otthoni ovikban hogy veszik rá a gyerekeket, hogy még 6 (!) évesen is aludjanak délután... T. csinálja a hálószoba szigetelését és igy Palika nem alhat a kiságyában, úgyhogy becincáltam az új matracot Pipi ágya alá és elképzeltük, hogy majd jól ott alszik ma (meg lassan minden éjszaka meg nappal, mert összeköltöztetjük őket), ehhez képest egy órán át csak szenvedtünk, mert természetesen ki akart jönni, forgolódott, rugdosta a falat, az ágyat, a mindent, pedig hulla álmos volt... Egy óra után összeomolva, könnyes szemmel kidőlt, no de ekkor már fél 3 volt... Délben hogy aludna ez el!? És vajon egy oviban mit csinálnak 20-22 hasonló gyerekkel?! (Itt egy huszárvágással elintézik ezt: 2 éves kor után alig-alig alszanak már a kölykök, nincs délutáni szunya, hello.) Áh, még jó, hogy nem otthon vagyunk.
Ami meg a napot illeti, Pipi sajnos még jobban köhög és reggel már kis hőmije is volt... Palika jól van (még), vele elmentünk a Lidl-be venni pár játékot (egy összerakós mozdonyt, egy távirányitós mozdonyt meg egy babát vettem végül (yaaaay)), majd 10 percet játszóztunk is, de miután szétfagytunk, inkább húztunk haza.
Azóta meg megy a szigetelés...
 

9 megjegyzés:

  1. ezen annyit, de annyit filozom!

    Bucka mostanaban kezd leszokogatni a delutani alvasrol, bar szerdankent van a rovid napunk, olyankor meg siman alszanak delutan. es hetvegen is legalabb egyik nap nyomnak egy masfel-ketoras szunyat, gondolom, kijon az egesz heti faradtsag.
    Kis Manyinal meg olyan is volt tobbszor szeptemberben, h iskola utan kimentunk a jatszoterre, kicsit jatszott, majd bemaszott az olembe es elaludt ott helyben a padon...

    VálaszTörlés
  2. Jesszusom, ne is mondd, de ok alapbol jol aludtak, nem?
    Peti a 4 eves szulinapja ota nem alszik stabilan. Ha Palikaval addig huzzuk, mar osszeteszem a kezem.
    A durva, mikor repulunk: minden gyerek alszik az esti jaraton (ejfelre er haza), ez a ketto??? No persze... Szemhunyasnyi alvas nelkul nyomjak a 3 orat. Aztan a borondnel Paja mar hulla és elalszik miutan jol kisirta magat, de addig semmi.. >:(
    Nagyi mondta multkor, hogy huuu, a legkisebb otthoni unoka most mar kezd leszokni az alvasrol: 7 eves lesz november vegen!!! Hat atyaeg, az csoda, hogy eddig aludt...

    VálaszTörlés
  3. Tami az oviban minden nap alszik bakker, itthon meg hétvégéken nem hajlandó. Tegnap ujjongtam, hogy legalább 1 órára hajlandó volt csendes pihenőzni, bevonult Sofiát nézni a szobájába. Bálint is aludt, én meg néztem kicsit a My Girl-t a tévében. Az viszont tuti, hogy amikor Tami iskolába megy, előtte stabilan leszoktatom a délutáni alvásról, mert láttam hisztizni gyereket az első iskolanap után, este 5-kor, hát ő akkor csinálta végig úgy a napot, bakker.... előtte még vasárnap is lefektette okos anyuka délután... aztán csodálkozott, hogy a gyerek kivetkőzött magából.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De én nem is értem, ennyire hozzászoknak vagy hogy?
      Nálunk mindig azon ment a vita kb 2-3 éves kora óta, aludjon-e és 4 évesen ért el addig, hogy bármit csináltam, akkor sem aludt, ha fejen álltam. Azóta sem, soha egyszer sem aludt délután, még ha beteg volt, akkor sem.

      Törlés
  4. Léda is alszik az oviban (állítólag, ellenőrizni ugye nem tudom), de itthon hétvégenként mostanában már nem. Ennek viszont az a következménye (mivel ugyebár 5-fél6 között ébrednek), hogy este hétkor a bakmacska is qrva, fél nyolc-nyolc körül meg a fürdés egy merő üvöltés.
    De sógornőm fia (7éves) is a mai napig 3 órákat alszik hétvégente ebéd után...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haha, 3 órát napközben ezek részletekben sem aludtak, csecsemőként sem, nem hogy egyben. :D És igy 7 évesen mennyit alszik 24 órából?
      Nálunk fél 10-10 között alszik el és 3/4 8-8kor kel. Hétvégén magától, hétközben úgy kell kikaparni az ágyból. Ez 10 óra összesen.

      Törlés
  5. Gergő stabilan alszik az óvodában, itthon viszont csak akkor, ha valamiért kidől. Akkor viszont sokat, és az este egy rémálom.

    Az óvodában úgy csinálják, hogy a nagycsoportosok nem alsznak, hanem elvonulnak kreatívkodni vagy aktívkodni alvásidőben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annak még több értelme van. Én emlékszem, sosem tudtam aludni és nem szerettem, hogy feküdjünk ott kussban. :(

      Törlés
    2. Én sem. Azért jártam szavalni névadókra, mert akkor megúsztam az alvást azon a néhány napon. Amúgy meg számoltam a hangyákat a földön... :D

      Törlés