Oldalak

2015. december 7., hétfő

Tegnap lement Miki, sok minden nem történt, a fiúk voltak délelőtt a Herbert Parkban, én főztem, mostam meg begyúrtam egy adag mézeskalácsot, majd délután takaritottunk. Ahogy elnézem a FB-on a fotókat, kissé puritánra vettük a figurát megint, hát ez van, karácsonyra sem fognak toronyórát kapni lánccal, megvan mindenük igy is úgy is. Szóval képek:
Palika az összes fotón ilyen képet vág, talán ő is látta fészbukon, mások mi mindent kaptak
Ez volt Peti csomagja (meg egy 3D-s összerakható Sydney-i Operaház)
Ez volt Palika csomagja
Ma sütöttük ki a mézeskalácsot
Ma amúgy T. szabin volt, délelőtt elsétáltam a Grafton Recruitment-be, de semmi nem volt, egy háromemeletes ház harmadik emeletén volt az ügynökség, egy titkárnővel beszéltem, aki azt mondta, hivjam holnap vissza, hátha holnapig utol éri az egyik kolléganőjét és ennyi, megint lepattintottak egy "ha lesz valami jó ajánlat, hivjuk" szólammal, ami tudjuk mit jelent: soha a büdös életben nem fognak hivni. Komolyan, egyszerűen nem értem, zeng a rádió, hogy több száz (ezer?) munkahely nyilt meg - nyilik meg mostanság Dublinban, junior állásoktól seniorig, ehhez képest fel sem hivnak egy helyről sem. Baromi frusztráló, mert totál alap helyekre jelentkezem, irodai munka, adminisztráció és mégsem jeleznek vissza az égvilágon sehonnan. Ha senior recruiter-nek jelentkeznék a fél éves recruiter tapasztalatommal, azt mondanám, oké, nyilván nem hivnak be, főleg, mert nem is HR-es a végzettségem. Na de hogy egy call center-es, egy recepciós vagy mit tudom én, kávéfőzős titkárnős állás lécét sem érném fel? Beszélem a nyelvet, egyetemi végzettségeim (!) vannak, ha az x. rostán kiesnék még azt is el tudnám fogadni, meg tudnám magyarázni, meg tudnám érteni, de igy mit szóljak? Hogy nyilvánvalóan első körben repül a kukába a CV-m, hiszen még csak egy telefonhivásnyi esélyt sem kapok. Eh, szar az egész, komolyan, utálom ezt az egész fost. Hálistennek T. most elvitte Petit bowlingozni, úgyhogy szomorkodhatok itthon tovább egyedül a saját bénaságom és értéktelenségem felett.  

15 megjegyzés:

  1. Kávéfőzős titkárnőnek túlképzett vagy. A zurad nem tud bevinni legalább gyakorlatot összeszedni (1 évig) a gugliba? (Akartam amúgy a múltkorihoz írni, hogy biztos elmorogtam volna az ügyintézőnek, hogy igen, ha a zuram dolgozik a guglinál, akkor nekem már nem is kell állás, tanfolyás: ahha, önöknél ezt jelenti az esélyegyenlőség?? Lehúzzuk azt, aki nem éhezik, és aki igen, az kap támogatást?? Végül is, equality.. Pff)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennyi idősen (no jó, 28-30 felett) már csak senior poziciókba vesznek fel embereket oda. :-/ Ahhoz meg kevés vagyok. Amilyen helyekre felvennének, oda 20-22 éveseket vesznek fel, vén vagyok már oda. :(
      Esélyegyenlőségről amúgy szó sincs itt, ez nyilvánvaló. 10000%, hogy ha azonos képzettségű / tapasztalatú ir - nem ir jelentkezik az állásra, az előbbié a munka. T. is mondja mindig, milyen "érdekes", hogy a cégnél a nagy fejesek pár kivétellel mind irek... Holott ezek nemzetközi poziciók, elvileg mindenkinek nyitottak.

      Törlés
    2. Mondjuk ez utóbbi nem ir specialitás szerintem, ez minden országban igy van.

      Törlés
  2. Ó, nálunk még puritánabb volt Miki bá! Ezért sem raktam ki. :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először olyan soknak tűnt, de most, hogy igy nézem... :D

      Törlés
  3. Nàlunk egy-egy könyvet kaptak és minimàl csokit, nem tudom mi ez a nagy cirkusz mostanàban még a Mikulàs körül is...

    VálaszTörlés
  4. Én most úgy vagyok vele, hogy inkább kapjanak könyvet, ceruzát, kifestőt, bármit, csak NE édességet...a konyhaszekrény egyik felső rekesze dugig van a csomagokkal, és mivel nem szoktak csokit kapni (Viktor eleve nem, Léda meg kb. havonta egyszer egy túró rudit max.), ott rohadna meg, ha nem adnám oda valakinek...

    Munka: úgy gondolod amúgy, hogy itthon könnyebb lenne munkát találnod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk szigorú szabályok vannak, mikor ehetnek csokit és mennyit, én nem próbálom abszolút kiiktatni a cukrot. Lehet hülyeség, de mi is ettünk csokit, kakaóscsigát és nem vagyok 200 kiló, a lényeg, hogy ne egész nap azzal tömjék a fejüket, sőt, meglegyen, hogy ennyit ehetsz és kész.

      Nem tudom, otthon mi lenne, nagyon rég voltam ott is a álláspiacon, de úgy érzem, az angol otthon még mindig valami (ahhoz képest, hogy itt körberöhögnek az angol diplomámmal, mert a 2 évesek is tökéletesen beszélik a nyelvet) és a pszichoval sem lennék igy elveszve, mint a gép mennék szakpszichológusi képzésre fityingekért, elismernék a meglévő diplomám, esetleg munkát is kapnék egy nevelési tanácsadóban és meg lenne oldva a dolog. Valahol tuti el tudnék helyezkedni úgy érzem, ha minden kötél szakad, a közoktatásban. (Angol bölcsész, angol szakos tanár, pszichológus, pszichológia szakos tanári diplomáim vannak, valamelyiket csak ki tudnám használni még ha minimálbérért is. (És a minimálbért otthon letojnám, mert a napközi - ovi - bölcsi ingyenes. Itt ha minimálbért keresnék, el lennék veszve, mert a napközi + bölcsi többe kerülne, mint a havi fizum.)

      Törlés
    2. Nagyon nehéz itthon elhelyezkedni àm (a közoktatàsban pl angol tanàrként különösen - minden bokorban angol tanàr terem manapsàg. A matek tanàrok utàn viszont kapkodnak;))

      Törlés
    3. Nalunk Leda szerencsere sos szaju, ha valasztania kell, inkabb pattogatott kukoricat eszik, mint csokit. Viszont maga a tudat, hogy rengeteg csoki van itthon, megvaditja. Ki akarja bontani mindet (hogy aztan harapjon belole kettot es dobjuk a kukaba).

      Törlés
    4. A fotozassal hogy allsz? Regebben irtad a sutisutest is, miert nem probalod ki magad azon a teruleten?

      Törlés
  5. A nagy számok törvénye alapján azért jobbak az esélyeim, mint itt - otthon valószinűleg nincs annyi angoltanár, mint ahány native speaker itt. :D

    Most elkezdtem egy fotós kurzust (online, Mikire kaptam), abban látok fantáziát, még ha milliomos nem is lesz belőle az ember, zsebpénznek jól jöhet; a sütiset feladtam, mert nem érzek magamban elég motivációt, nem lennék elég jó. (Fotózást illetően sem érzek magamban elég önbizalmat, hogy kiváló lehetek, de valahogy még mindig több esélyt adok magamnak, mint a sütit illetően.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont Írországban lakik egy ismerősöm ismerőse, aki cukrászként valami egyféle egyedi sütivel villantott és egész jól megy neki.
      Szerintem mindenképp jó, ha a magad ura vagy, meg talán vonzóbb kint fényképészkedni, mint itthon a közoktatásban dolgozni:) (Én mondjuk mindig mindenkinek azt tanácsolom, hogy ne jöjjön haza, még ha nehéz is máshol - itt annyira nincs semmi perspektíva. Persze, lehet találni nyamvadt állásokat, nyamvadt fizetéssel, csak valahogy úgy beleszürkülsz ebbe a sok nyamvadtságba.)

      Törlés
  6. Én már többször úgy gondoltam, hogy feladtam a munkakeresést (Anglia ugye, és dettó ugyanaz a szitu mint Neked, Part, haha! soha sehonnét nem kaptam visszajelzést azon kívül, h sajnos nem hívjuk interjúra, de best of luck az álláskereséshez) - de aztán néha mégis veszek egy lendületet, és beadok egy-egy jelentkezést. Tök hasonló háttér, angol bölcsész, angol tanár, plusz egy társtud, amiből doktorim is van. Tanárnak nem mehetek el, ahhoz további képzéseket kellene végeznem, amit ott elfogadnak.. Ottani munkatapasztalatom nulla, és pontosan tudom, h ezért szórnak ki, konkrétan frusztráló... (az hogy otthonról volna 10 év mindenféle, és a kutatóság miatt ráadásul csomó skillem van, ami pont szerepel a kiírásokban, amit nyilván jól bele is írok a jelentkezésbe, az le van ejtve).
    Végülis ezért kezdtem bele a kis saját bizniszembe, hát attól messze vagyok, hogy akárcsak a minimálbér is bejöjjön belőle, de idén már jobban ment mint tavaly, úgyhogy wish me luck!

    És a fotósság tök jól hangzik, és látszik, hogy van érzéked hozzá! Ha adhatok egy tippet, esetleg ne csak portrézásra fókuszálj, hanem termékfotózásra is, ha nem ellenszenves a dolog, mert szerintem könnyebb is, és legalább annyira van rá kereslet. Ahogy látom, portréfotósból Dunát lehet rekeszteni... (bocs, h ilyen hosszú lett!)

    VálaszTörlés