Oldalak

2016. február 21., vasárnap

No hogy miért (is) akarok hazamenni előbb-utóbb? Mondjuk az oktatás miatt. Tudom, kockásing és társai, de ahogy ezt az irországi fórumon valaki velősen összeszedte:

Én tanári végzettséggel és gyakorló pedagógusként jöttem ide ki így nem tudok elmenni amellett,hogy bár a szövegértésük sokkal jobb és tény, hogy megtanítják a gyerekeket olvasni és szeretni olvasni, ami NAGYON FONTOS, DE
Nincs testnevelés

Nincs zeneoktatás
Nincs művészeti oktatás
Nincsenek memoriterek
Nincsen TEHETSÉGGONDOZÁS

  
Komolyan, sirok. És akkor a nem létező tömegközlekedésről, a minősithetetlen (és rendesen rettegéssel eltöltő) egészségügyről és ugye a folyton szar időről még nem esett szó. Néha tényleg nem tudom, mi a fenét keresünk itt.

12 megjegyzés:

  1. Sosem értem, hogy miért csak Magyarorszàgra és Írorszàgra gondolsz lehetséges célàllomàsként...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt már irtam, mert más nyelvet nem beszélünk. Anglia ugyanez pepitában, Amerika messze van és az eü rendszer ott sem megnyugtató, ráadásul baráti kör, rokonok nélkül újrakezdeni a világ másik végén nekem nem pálya.
      Európán belül mozognánk, HA beszélnénk más nyelvet is, de nem beszélünk. Ha legalább egyikünk tudna franciául / németül más lenne a dolog, de igy nem más.
      Oké, hogy angolul mindenki beszél, de magas poziciót szerintem csak az tölthet be, aki az ország nyelvét beszéli. Én még ellaviroznék nyelv nélkül valami minimál bér közeli állásban, ha odajutnánk, de egyikünknek normális, jól fizető állás kéne, hogy ugyanott tartsunk, mint most.
      Szóval ennyi, T. a mostani munkáját nem fogja feladni azért, hogy valami szar melót végezzen egy olyan országban, aminek a nyelvét nem beszéli, marad Irország és végső lehetőségként Magyarország, ahol legalább ott a család.

      Törlés
    2. Ráadásul öregek vagyunk már: kizárt, hogy még egy országba megpróbálnánk beilleszkedni 36 évesen. Egy országváltás akkora stressz lenne (új barátok felkutatása, a rendszer (eü, oktatás, közlekedés, lakhatás stb) kiismerése), hogy még ha lenne is képben vmi hiperszuper állás (de miért lenne), amibe csak minket várnak, akkor sem vágnánk bele, mert túl nagy kockázat. Nem tudjuk, mi vár és nem tudjuk, mikor kell hazaköltöznünk a szülők lerobbanása miatt. Szóval neeem. Vagy ez vagy az.

      Törlés
  2. (miért olyan fontosak a memoriterek amúgy, jóég? nyelvből még csak csak hasznosak, de amúgy...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom azért irta, mert az alakuló, formálódó agynak / emlékezetnek jót tesz, ha memorizál hosszabb egységeket.
      http://olvasas.opkm.hu/index.php?menuId=125&action=article&id=537

      Törlés
    2. Mostanában azt vettem észre, hogy Gergő előre mondja a sokat hallott mesét szóról szóra. Ez is memoriter szerintem.

      Amúgy tökre értelek; én töbek között az oktatás miatt nem szeretnék mozdulni az országból. Itthon is meg lehet találni azt az iskolát, ami tetszik. Nyilván lehetőség és elszántság kérdése.

      Törlés
    3. Én azt vettem észre, ugyanaz van otthon eü-ben, mint mindenben: ha van pénzed, tiéd a világ.
      Itt sajnos hiába van pénzed, semmit nem ér, mert nincs meg az alap, nem az van, hogy nem tudod megfizetni a dolgokat, hanem nincsenek dolgok.
      Nincs korai fejlesztés, nincsenek délutáni foglalkozások, nincsenek normális szakorvosok. Otthon mindez van, csak sokan nem tudják megfizetni. De van.

      Törlés
  3. Jó, hàt ti tudjàtok, én mondjuk mennék egy csomó helyre innen, nekem azért fura mindig mikor valaki ide vàgyik, ez egy szörnyű orszàg és egyre szarabb lesz. (Memoriternek nem pont jó a kétnyelvűség?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy jó a két nyelv is, nagyon vicces, most jut eszembe, a tanárnő külön kiemelte, hogy milyen jól megy az ir Petinek, haha. Gondolom a tapasztalat. :D

      Törlés
  4. Szerintem a kétnyelvűség iszonyú jól fejlesztheti az agyat (vagy hàt ezt képzelem, nem kutatom a témàt, ez tény:))

    VálaszTörlés
  5. A mi sulinkban heti 2x van torna, és 2. osztálytól van énekkar és zene, és minden héten közös iskolai énektanulás. De amit a legfontosabbnak tartok, hogy eszméletlen jó a tehetséggondozás, minden tárgyból készség szerinti csoportok vannak, simán lehetsz matekból a közepesekkel, olvasásból meg mondjuk a két osztállyal feljebb járó gyerekekkel. Nekem ez eszméletlenül tetszik, sosem bízza el magát a gyerek, hogy na ő már mindent tud, mert azonnal berakják a magasabb szintű csoportba, amint eléri a szintet, unatkozás kizárva... és ez csak egy tök sima, nem is túl szuper suli, még csak nem is az, amit elsőnek választottunk. És a gyerekek is nagyon vegyesek, többségük nem angol, ámde mindenféle színű (37 különböző anyanyelvi háttér), tök vegyes szociális háttérrel a doktorandusz szülőktől kezdve a council housingban lakó bevándorlókig minden van. És egyelőre szuper hálás vagyok a sorsnak, h a gyerekem ide jár. (mindezt csak azért írom, mert nem biztos, hogy dettó ugyanolyan minden Angliában, mint Írországban) ugyanakkor amit a vagy-vagy-ról írsz, azt nagyon megértem, mi is így vagyunk, hogy máshova nem feltétlen akarunk már menni, ha valahova, akkor haza...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez jobban hangzik, nálunk mondom, beltéri tornaterem sincs, ha épp esik az eső, mikor a heti tesijük van (1x30 perc egy héten, forr az agyam), akkor nem mennek ki, hanem rajzfilmet néznek! Őrület.
      Amúgy Anglia azért nem pálya nekünk, mert az iroda London központban van, tehát amellé nem tudnánk költözni, csak a külkerületekbe, ami azt jelenti, hogy napi 2x1-1,5 óra utazás T-nek. Most 3/4 9kor indul, fél 7re van itthon. Ha utazni kéne, 3/4 8kor lépne le és fél 8ra érne haza, hát köszönöm nem. Alig látná a gyerekeket.

      Törlés