Oldalak

2016. április 30., szombat

Kicsit el vagyok keseredve. Eddig azt hittem, Peti pont ilyen lassan tanult meg beszélni, mint Paja, de ahogy nézem a régi videókat.... Jaj. Nem hiszem, hogy Palika 31 hónaposan, azaz júliusban itt fog tartani...

És van egy olyan októberi - azaz 29 hónapos - videónk, ahol Pipi tökéletesen eldúdolja a Twinkle twinkle-t és novemberben, 2,5 évesen meg próbálja elmondani a Télapó itt van-t (igaz, ezt csak én értem, mert felismerhetetlen, de ha tudjuk, mit mond, akkor teljesen oké, kvázi összefüggően beszél). Január-február-márciusban (32 hónapos korától) meg már igy nyomta:

Ehhez képest itt van Palika... Aki hétfőn lesz 29 hónapos és hát, na. Még mindig igy vagyunk:

- Paja, mondd, hogy lila!
- Lala.
- Mondta, mondta, hallotta mindenki? Mondta, hogy lila!

Vagy:
- Mi ez Paja?
- Tutú.
- Autó?
- Nem. Tutú. 

Mindenki azzal nyugtat, hogy két nyelvet hall, azért indul nehezen a beszéde, de amikor másfél éves gyerekeket hallok folyékonyan dumálni, azért eléggé zavar a dolog... 

7 megjegyzés:

  1. Te figyu, anno te nyugtattál engem! :-D Hogy Peti is egyik pillanatról a másikra jött fel, mint a talajvíz. :-D
    Rebeka is kis kuka gyerek volt kb 3 éves koráig és igazán csak az lendített rajta, h beadtuk otthon pár hétre az oviba. Barátnőm - itt élnek ők is - kisfia dettó.

    VálaszTörlés
  2. No eddig én is nyugodt voltam, nem emlékeztem pontosan, Pipi mikor indult be, de most a videók láttán megvilágosodtam, hogy ó basszus, azért ő egy fokkal jobban állt már ennyi idősen... Úgy, hogy ő sem volt az a korai dumás... :(
    Mondjuk attól nem tartok, hogy beteg vagy hasonlók, csak türelmetlen vagyok már...
    (Igy a coaching tanfolyam közepén tudom, miért vagyok türelmetlen, nem a beszéd itt a lényeges elem, de hosszú. :D )

    VálaszTörlés
  3. En folyamatosan gorcsolok, mert Vikmuk nehany, altalunk felismerheto szon kivul csak gagyog meg mutogat. Leda meg ennyi idosen mar lokte a rizsat. Es tudom, nem szabad osszehasonlitani oket, de azert fura...a dokinenink azt mondta, a fiuknal harom ev a hatar, mert ok kesobb ernek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De ő még olyan kicsi. :D Annyi idősen Paja semmit sem mondott még, de szerintem Peti sem...
      Nálunk a fiúságot alig emlegetik, itt a joker szöveg, hogy két nyelvet hall. De a barátnője, aki 8 nappal fiatalabb, másfél éves kora óta mond szavakat angolul és magyarul - most meg már simán mondatokban beszél. Anyuka magyar, apuka ir... No?

      Törlés
  4. en mar olyan cinikus vagyok, h addig orulj, mig nem sztereoban magyaráznak, bocsi. :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De nehogy azt hidd, hogy csendben van! Folyton nyekereg meg magyaráz, csak senki sem érti... :D

      Törlés
  5. Jaj, annak idején én is azt hittem, hogy sosem beszélnek majd, most meg percenként csendkiràlyt kell elrendelni, hogy ne meséljenek egyszerre ordítva valamit...

    VálaszTörlés