Oldalak

2018. január 6., szombat

Január 3-5 Athlone

Szerdától péntekig tehát az ország közepén henyéltünk, a Sheraton-ban, ahol már 2016 nyarán is voltunk.
Az út eseménytelenül telt, lazán, 10 körül indultunk és miután csak 3 körül lehetett átvenni a szobát, előtte mászkáltunk egy kicsit a városban. Nem volt túl jó idő, sőt, igy elsősorban az egyik helyi plázát fedeztük fel. (Többek között vettem Palikának egy világosbarna kordnacit €3-ért, nagyon cuki.) Miután az ottani BK elég lepukkant volt, keringtünk kicsit, merre is ebédeljünk és végül egy Mekiben kötöttünk ki, ami érdekes módon sokkal-sokkal kulturáltabban nézett ki, mint a plázás BK, nem is értem. Ebéd után végre elfoglalhattuk a szállásunkat: ugyanúgy, mint múltkor, megint egy jó kis tágas szobát kaptunk, jóóóóó magasan. Miután kipakoltunk, lementünk az usziba, aminek a vize sajnos egy icipicit hidegebb volt a kelleténél, de nem panaszkodom, azért igy is klassz volt kicsit kettesben áztatni magunkat. A vacsit ezen a napon nem vittük túlzásba: a közeli Dunnesbe ugrottunk be és két szendvicset szereztünk illetve rengeteg rágcsát.... Este megnéztünk egy Mrs Brown részt, majd éjfélig tévéztünk.
Csütörtökön hasonlóan lazák voltunk: reggeli után sétáltunk egy nagyon rövidet a városban, de miután megfagytunk, megint a Dunnesben és a plázában kötöttünk ki... Mivel szerettem volna sütizni egyet, beültünk a hotel kávézójába, de olyan rossz sütit választottunk, hogy ihajj. T. szerint megtestesitette, mi szar Irországban és igaza volt. Engem az bosszantott fel igazán, hogy ha már tömény vaj a krém a sütiben, akkor vegyék már a fáradtságot, hogy a 40 centtel drágább sótlan vajból csinálják. Oké, a vaj / margarin itt alapból sós és ha sütök, a tésztába én is simán beleteszem a sósat, úgysem érződik, de krémbe sosem tennék csak sótlan vajat, pedig nem is eladásra szánom a sütit, amit sütök... Na szóval a balul elsült sütizés után (amikor is újra elhatároztam, hogy hagyom a francba ezentúl az ir sütizőket, mert mind szar, eskü bármikor jobbat sütök itthon, mint amik itt kaphatók €5-€6-ért per szelet) hazasétáltunk és lementünk megint az usziba. Ezúttal rövidebb ideig maradtunk, mert tényleg hűvöskés volt a viz, nem akartunk megfázni. Fürci után úgy éreztük éhen halunk, igy elmentünk vacsorázni. Nem tudtuk, konkrétan hova menjünk, becsorogtunk hát a központba, a vár mellé és végignéztük az ott található éttermek / pubok kinálatát. Legszimpibb a Pavarotti's Restaurant volt, igy oda ültünk be. (A többi helyen a fish&chips-szel, steak-kel és burgerrel kimerült a kinálat és T. ezúttal nem akart hambizni (Ilyen helyeken ő csak azt tud enni, csirke ugyanis sehol sincs, csak hal vagy marhahús és egyikért sincs oda.)) A Pavarotti végül jó választásnak bizonyult: T. pizzázott, én pedig gombaszószos csirkét ettem édeskrumpli chips-szel. Vacsi után jó lett volna andalogni kicsit a városban, de sajnos olyan hideg volt, hogy fél perc után nem volt nagy hangulatunk hozzá. Hazafelé beugrottunk egy lengyel boltba, ami kiderült, hogy óóóóóriási: volt minden, mi szem-szájnak ingere, a legviccesebb pedig, hogy vettünk Pilóta kekszet, darált háztartási kekszet meg Balaton szeletet is, volt ugyanis egy csomó féle magyar áru is. Este megnéztük a Die Hard sokat a TV-n és egy kis pakolás után éjfél körül feküdtünk le.
Pénteken sajnos lélekben már otthon voltunk: fél 10 felé lementünk reggelizni, majd visszamentünk ejtőzni a szobába. Pakoltunk, tévéztünk, henyéltünk, majd fél 12kor kicsekkoltunk a hotelből. Mivel a hotel épülete egybenőtt a város második plázájával, ott is nézelődtünk még egy kicsit, vettem pár ajándékot a tesóm gyerekeinek meg Gabinak, majd fél 2 körül elindultunk haza. Mivel félúton megéheztünk, de nem találtunk semmi értelmes kajáldát a GPS-ben, egy benzinkútra gurultunk csak be venni pár péksütit és húztunk is haza, hogy sötétedés előtt hazaérjünk. Ez meg is történt, fél 4re már itthon is voltunk a gyerekek naaagy-nagy örömére. Mig nem voltunk itthon, hálistennek nem volt semmi különös, sokat játszottak, sétáltak, hiába no, végre nagyfiúk már, kevesebb velük a gond.
Ennyi volt hát az év eleji pihenésünk, mázli, hogy megint eljutottunk valahova édeskettesben.
Irish breakfast tojás és black pudding nélkül

1. De jo lehetett...en hiaba vettem Pnek 3napos gyulai wellnesst, lehet el se megyunk....