Oldalak

2018. december 15., szombat

December eddig

Tudom, július elején letapadtam irásilag, de erősen tervezem, hogy folytatom, úgyhogy ime egy kis összefoglaló decemberről.
Ami a programokat illeti, a hónap a sulis Christmas Fair-rel kezdődött szombaton. Először elugrottunk Farmleigh-re, hogy karácsonyi hangulatba kerüljünk (minden évben vannak kötelező karácsonyi köreink és ezek közül Farmleigh egy: nincs sok minden, de hangulatos és szeretjük). Szokás szerint a szánnál kezdtünk, ahol a fiúk irtak egy-egy levelet Santanak, majd pózoltak egyet a rénszarvasokkal. Ezután elsétáltunk az udvarhoz, ahol be lehetett öltözni régi ruhákba (ez mondjuk vicces volt, mert nyilván nem vetkőzöl neki, szóval a kabátra öltözöl, úgyhogy mindannyian úgy nézünk ki a fotókon, mint a szumósok => kivéve persze Palikát, aki ilyen mókákban sosincs benne...), majd megnéztük a "karácsonyi vásárt", ahol vettünk házi eperlekvárt és morgolódtam egy sort, mert nem volt semmi gm harapnivaló. (Ja, bocs, volt, mogyoró bazmeg, hát egyen mogyorót az, akinek hét anyja van, mig mindenki más kétpofára tömi a fánkocskákat és a hotdogot...) Végül nagy tanakodás után a fiúk kaptak hotdogot, majd miután végeztek, elsétáltunk a kávézóba, ahol én is kaptam valamit: egy nagy kocka citromos-szedres állitólag gm sütit (ez az egy féle süti volt amúgy nyilván és ez is a többi nem gm süti között figyelt, szóval eh). Miután mindenki evett valamit, véletlenül összefutottunk Santa-val, akivel persze csak Pipi fogott kezet, majd a szarvasokat érintve kikeveredtünk a Phoenix Parkból és meg sem álltunk a suliig. Itt Pipi kapott egy könyvet (Awful Auntie), majd miután megtudtuk, hogy a raffle húzás csak 2 óra múlva lesz, hazamentünk ebédelni, délután pedig előszedtük a karácsonyi cuccainkat és elkezdtük dekorálni a lakást.
Vasárnap délelőtt Rathfarnham-ra mentünk játszózni (ezer és egy éve nem voltunk játszón és ez is baromi rizikós volt, mert a gumiboritás csúszott, mint az állat), délután pedig elmentünk vásárolni Nutgrove-ba. Mig én a Lidl-ben garázdálkodtam, a fiúk a Homestore-ban vettek Petinek egy asztali lámpát az irasztalára, mert eddig nem volt csak egy gyengécske és szegény csak vakoskodott ott leckeirás közben.
Csütörtökön Mikulás volt - a gyerekek szokás szerint csak egy kevés édességet kaptak meg egy-egy könyvet. (Peti: The Ice Monster, Palika: At the beach Scratch and Sketch könyv) Az édességek között persze nem lehetett csoki Palika miatt, úgyhogy ezeket kapták (az adventi kalendárium csokis azért, de körömnyi a csoki benne és nem is eszik naponta hehe):

Péntek délelőtt T. szabin volt, úgyhogy tettünk egy kört az IKEA-ban. Bár csak ágynemű huzatért mentünk, végül sikerült €100-t elkölteni (törölközők, hosszabbitó, lábas, mittudoménmi), majd beugrottam a kisbolt részbe is mandulatortáért (istenem, gm, micsoda öröm) meg rösti-ért (mint kiderült, az is gm). Ezeken kivül vettünk 1 kg fagyasztott fahéjas csigát meg két forralt bort és egy doboz kekszet, szóval itt is kiszaladt úgy €15-16... Miután bepakoltunk a kocsiba, T. felvetette, hogy nézzük meg a karácsonyfákat, hátha veszünk kivételesen élő fát és mit tesz isten, valóban vettünk fát hosszas-hosszas válogatás után. (€30 volt, de ebből €20 levásárolható márciusig hurrá - egyébként most olvastam, a világon nálunk a legdrágább a fenyőfa - mármint akkor, ha nem az IKEA-ba veszed nyilván.) Délután Pipi playdate-n volt Hugo-éknál, igy miután hazahoztam Paját az oviból, nem kellett még egyszer nekiindulnunk - hálából az egyik forralt bort és a kekszet odaadtuk Hugo-éknak, akik roppant hálásak voltak, még aznap este meg is itták, küldtek róla fotót is.
Szombaton délelőtt véééégre elvittük a hulladékainkat a Poolbeg-hez (ott van egy MÉH telep-szerűség), majd ha már ott jártunk, szépen kiautóztunk a tengerhez is. Sétáltunk egy keveset - nem sokat, mert rohadtul fújt a szél és megfagytunk - majd mikor jött egy mobil kávés, T. vett egy kávét és egy teát, de az a szerencsétlen olyan lassan készitette el ezeket, hogy mire kész lett, már ömlött az eső, szóval kénytelenek voltunk erőltetett menetben visszarohanni a kocsihoz - és még igy is teljesen eláztunk... Délután szintén programunk volt: nyertem egy családi jegyet a Dalkey Castle Santa tour-jára és oda mentünk. Az igazat megvallva még sosem voltunk ilyen fizetős Santa bulin, mióta itt élünk, de egyszer mindennek eljön az ideje ugye. A tour jó volt, interaktiv meg minden, Peti mondjuk lelkesebb volt, mint Palika, ő boldogan kiabálta be a válaszokat, ha kérdeztek valamit, de Palika is egészen élvezte a dolgot, figyelt, tapsolt, nevetett, amikor kellett. A műsor végén Santa mindenkinek adott egy-egy kis ajándékot: Pipi egy DIY slime-ot kapott, Palika pedig egy kifesthető karácsonyfa diszt. Hazafelé Mr Tilly háza felé kanyarodtunk, hátha meg tudjuk nézni a kidekorált házát, de sajnos pont ezen a napon jött Santa (Harley-n haha), úgyhogy rengetegen voltak, mi pedig úgy döntöttünk, akkor ennyi, majd visszatérünk egy nyugisabb hétköznapon. Mr Tilly háza helyett a Beckett hidat csodáltuk meg végül: Karácsony alkalmából ugyanis néhány középületet gyönyörűen megvilágitanak a városban, hurrá.
Vasárnap szintén nem maradtunk program nélkül: Pipit T. elvitte Aoife party-jára a JumpZone-ba, mi meg Palikával fogtuk magunkat, buszra szálltunk és elmentünk a magyar Mikulás buliba. Jó kis nap volt, 11re értünk oda és 3kor jöttünk el... Volt egy kis gyerek foglalkozás, némi kézműveskedés (mézeskalács sütés és karidisz készités), volt pár árus (összesen egy doboz tarhonyát vettem meg Palikának egy pogit, vizet meg egy adag gulyáslevest) illetve persze jött a Mikulás is, aki megajándékozta a gyerekeket. (Szokásos magyar Miki csomagot kaptak a kicsik, klassz volt.) Volt egy gyerekelőadás is, de mi épp azalatt gulyásleveseztünk - vagyis Palika, mert én ugye nem ehettem a nokedli miatt... Bahhh! Na mindenesetre jó buli volt, tetszett, csak mire hazaértünk, hulla fáradt voltam. Amig mi buliztunk, T. befaragta a karifánkat a talpába, úgyhogy felállitottuk a fát - igaz, a dekoráció még nem került rá...
Szerdán bebuszoztam a városközpontba vásárolni (egy éve (!) nem jártam ott igy), de nem volt egy jó élmény: öreg vagyok én már a Henry street-hez, tiszta ideg lettem a rengeteg embertől és attól, hogy persze nem kaptam semmit, amit akartam, úgyhogy sorra fordultam ki a boltokból, mert hányingert kaptam a tömegtől...
Csütörtökön Pipinek karácsonyi koncertje volt, ami tök jól sikerült szerintem, hiába, már nagyok. Úgy volt, hogy T. nem tud jönni, mert tanit épp, de hálistennek végül megoldotta és ő is ott volt.
Pénteken Palika nagy napja volt: az oviban ugyanis meglátogatta őket Santa és kapott tőle egy távirányitós autót. Teljesen oda meg vissza a dologtól szegénykém, olyan kis cuki, hogy még igy elhiszi ezt az egészet.
Szombaton iszonyú mocsok időre ébredtünk: szakadt az eső és rettentőre fújt a szél, úgyhogy nagyjából egész nap itthon voltunk, kivéve, hogy ebéd előtt elszaladtunk Nutgrove-ba. Mig T. beugrott a Dealz-be, én a fiúkkal a Homestore-ban tomboltam (Peti vetetett velem egy tök klassz kis karácsonyfa dekort), majd beugrottam a Lidl-be is pár dologért. A nap további részében a lakást dekoráltuk: a fiúk megkapták a műfenyőnk tetejét és azt diszitették fel (ez bekerült a szobájukba), mi pedig a folyosót és a nappalit csinositottuk tovább.
Vasárnap Google Party-n voltunk, ami miatt a fiúk már egész héten be voltak zsongva, rettentőre várták. 11től 1ig tartott az első "turnus", mi erre mentünk, mint mindig. Santa-nál kezdtünk (mint mindig haha), de mivel irtó sokan voltak, nem voltunk benn nála túl sokáig, csak elmondták a fiúk mit szeretnének, kaptak két kis ajándékot (Pipi: nagy puha maci (Freddie); Palika: kis bűvészdoboz), majd gyors fotó és hello. Kiérve már meg is kaptuk a képet, amit most nem teszek fel, mert roppant vastag rajta a karom sajnos. (Tényleg.) Santa után bevetettük magunkat a kézműveskedésbe. Készült két karácsonyfa gömb (műhavat, csillámport meg mindenféle bogyót lehetett beletenni az átlátszó alapgömbbe), három kistányér (Petié tök jó lett, Palikáé... hát... olyan kis ovis) és egy bevásárlótáska. Az asztalok mellett volt egy műanyag rénszarvas, aminek az agancsára ha sikerült rádobni egy-egy karikát, választhattál egy kis ajándékot. Pipi egy fidget spinnert választott (de miért???), Palika meg egy szarvasagancsot világitó piros orral. Az emelet fő attrakciója a selfie mirror volt - itt ki volt téve pár kellék (felfújható gitár, napszemcsi, kalap stb) és ezeket cserélgetve négy képet csináltak rólad gyors egymásutánban. Mikor megkaptuk a kész képeket, Peti nem győzött ámuldozni, hogy milyen jól néz ki a fotókon - kicsit sem exibicionista ám a drágám haha. Olyan dél körül lementünk kajálni (a fish fingers hálistennek gm volt, szóval én is ettem), majd ebéd után kértem egy kávét és átsétáltunk a gumicukros asztalokhoz. Miután mindkét gyerek kapott egy-egy zacskó gumicukrot, még dekoráltak egy-egy mézeskalácsot, de mivel már mindketten hulla fáradtak voltak a tömegtől, inkább felmentünk T. asztalához összeszedni a cuccainkat. Útközben megálltunk csocsózni és videókonferenciázni egyet, de 1kor pontban leléptünk. Mivel az ebéd nem volt túl sok és az eső sem esett, felvetettem, mi lenne, ha továbbmennénk Dun Laoghaire-be lángosozni és igy is tettünk. Bár én ugye nem ehettem semmit, jól sült el ez a kis túra: T. és Peti lángost ettek, Palika meg hotdogot. Délután, hogy feltegyük az i-re a pontot (na jó, inkább azért, mert már eléggé elkezdett hullani a fa) feldiszitettük a karácsonyfát, szóval életünkben először már Szenteste előtt (pontosabban 16-án) itt áll a fa teljes pompájában a sarokban.         
Aktiv napjaink vannak, nem?

2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Mert iszonyat szorulása lesz tőle. :( Ha eszik egy körömnyit, már annyitól is. Mondjuk csokitortát, nutellát stb ilyesmit sem kap, csak ünnepnapokon.

      Törlés