Oldalak

2012. május 17., csütörtök

Látnivalók 3

És hogy merre is jártunk pontosan.
Tegnap délután nekivágtunk a St Mary's székesegyháznak. Lehet röhögni, de tök jól sikerült kis út lett. A Hyde Parkban nyitottunk, jól megnéztük a szökőkutat meg a nagy levelű, buja bokrokat. Ezután megkerestük a székesegyház akadálymentes kapuját és megszemléltük a templomot. Amint beléptünk, P. boldogan elkurjantotta magát, hogy TEMPLOM meg WOW, de miután rászóltam, hogy itt csendben kell maradni, elhallgatott és onnantól csak néha én tudtam, hogy azért egy-két halk templom, apa, wow azért itt-ott kibuggyant belőle, ha valami igazán megdöbbentőt látott (= pl a gyertyák sora vagy a szines üvegablakok). A templom után elsétáltunk a Mint-hez, amiről azt hittem, hogy mint Sydney belvárosának legidősebb épülete (1810es évek) múzeum, de nem, igazából csak egy bolt meg egy cafe illetve valami műemlékvédelmi központ. Mindenesetre az udvarában körbenéztünk, majd elindultunk felfelé a hires Macquaire street-en. A St James templomot sajnos épp felújitják, be van állványozva, igy le sem fotóztam... A Parlamentnél nem akartam hinni a szememnek, hogy jól látom, hol vagyunk, hiába, számomra még mindig a magyar Parlament A Parlament, azt hittem, olyasmi lesz ez is, de hát igy jártam. A kórház épülete mindenesetre jobban megfogott, azt le is fotóztam (főleg, mert egy Vadkan van a bejáratnál), mig a Parlamentre egy kockát sem áldoztam. A következő hires épület a Könyvtár, itt P. már elkezdett feszengeni, de pont jókor, mert beértünk a Botanikus Kertbe, ahol szaladgálhatott, nézelődhetett kedvére. Innen a St Mary's érintésével jöttünk haza a Hyde Park mentén. Útközben be akartam ugrani a Great Synagogue-be is, de nem igazán találtam meg, pontosabban, most, hogy rákerestem, hogy néz ki, rájöttem, hogy elmentünk ám előtte, de nem hittem el, hogy ez a nagy Zsinagóga...   
   
Miután a tegnap délutáni sétánk ilyen jól sikerült, ma délelőtt folytattuk a város felfedezését. A Town Hall-tól a King's Cross-ig vonatoztunk, mert ott van a szépséges El Alamein szökőkút, de nagy csalódottan láttam, hogy épp felújitják. (Most nézem, 2012 végére lesz kész, francba.) A szökőkút mögött van egy kis játszó, ott P. hintázott egy kicsit, majd nekivágtunk a kikötőnek, pontosabban az Elizabeth Bay-nek, mert a King's Cross bizony valóban elég kemény környék, nem volt sok kedvem sokáig ott maradni. Kis kacskaringókkal és némi lihegéssel (fel-le természetesen, 40 fokos emelkedők-lejtők) megtaláltam a Beare Parkot, ahol egy nagyon vagány kis játszót találtunk, tökéletes kilátással a tengerre és a hajókra. Itt jó sokáig időztünk, mert P. felfedezett egy jámbor kutyát és ölelte, simogatta, piszkálta, sőt, a kisautóját is a mancsába próbálta erőltetni. Innen visszasétáltunk a vasútállomásig, majd a Town Halltól hazagyalogoltunk. Mondtam én, hogy this is the time of my life...   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése