Oldalak

2012. június 5., kedd

A csillagos

Szóval hogy nincsenek barátaink.
Az úgy volt, hogy tegnap délután sikerült összezördülnöm valakivel, ez is hozzátesz a rosszkedvemhez. A történet elég béna: kiirta fb-re, hogy a kislánya megtette az első önálló lépéseit a szülinapja után egy nappal, mire X hozzátette, hogy az ő fia két nappal később tette ugyanezt, Y meg hogy hú, akkor sorba lehet állni, mert az ő lánya meg pont a szülinapján, micsoda csoda. Miután ezer éve a bögyömben van Y, mert egy gyereke van, de úgy tesz, mintha ő lenne a Gyerekneveléssel Kapcsolatos Minden Tudás Birtoklója és élőszóban - irásban mindig kéretlen jó tanácsokkal lát el mindenkit és jó előre figyelmeztet minden anyukát, kire épp milyen bukkanó vár (hiszen Ő Mindent Tud Már, Mindent Átélt) hülye módon odairtam, hogy ha már sorról van szó, akkor hátrébb, mert P. nem volt még 11 hónapos, mikor először elindult egyedül, szóval ha szarul is alszik, nehéz természete is van és nem is beszél még, járni azért elég korán elkezdett... Oké, ez hiba volt, versengésekbe nem megyünk vele, de egyszerűen baromira unom már, hogy Y mindenből azt hozza ki, hogy az ő lánya igy, az ő lánya úgy (például mikor múltkor találkoztunk és P. még csak ott tartott, hogy anya-anya, megjegyezte negédesen, hogy jéééé, milyen érdekes, hogy a gyerekek közül csak az ő lánya beszél (= olyan szinten halandzsázott, mint P. most), de valami pont lekötött és nem tudtam vele közölni, hogy 1: az ő lánya lány, P. meg a másik jelen lévő kisfiú pedig fiú és a fiúk köztudottan később kezdenek beszélni és 2: P. majdnem 2, a másik kisfiú meg 1,5 hónappal fiatalabbak, mint az ő lánya, de sebaj.
Szóval tudom, nem jó helyen piszkálódtam, belátom, de tök rosszul esett, hogy az eredeti posztoló úgy reagált, hogy jól van, oké, én nyertem, de szól, hogy ez nem verseny. Tök régóta ismerjük egymást, heti szinten levelezünk, nagyon tudja, P. milyen ördögfajzat és akkor nekem szól be, hogy ez nem verseny? Távoli ismerősként még csak hagyján, nem zavart volna a kioktatás, de úgy, hogy az előzményeket ismeri, piszok felidegesitett, hogy miért nekem mondja ezt, miért nem annak, aki minden megmozdulásával sejteti, hogy Felsőbbrendű Anya?
Aztán ezt megirtam neki, hogy most miért kell igy beszólni, mikor tökéletesen ismer és tudja, hogy nem neki szólt a megjegyzésem, hanem Mrs Mi Vagyunk A Legjobbak-nak, mire válaszolt is, hogy ne vegyem magamra, csak unja ezt az állandó überelést, hogy bármit is ir, jön a had és tromfol, hogy "az semmi, de..." (ez egyébként igy van, egy időben én is ilyen voltam, de mióta rájöttem, mennyire baromira idegesit engem is ez a dolog, próbálok leszokni róla és azt hiszem sikerrel), szóval ez a része rendben is a dolognak; de utána irt még egy levelet, hogy különben is, abba kéne hagyni ezt a találkozósat és ez megint sziven szúrt.
Abba kéne hagyni. Mit. Mikor 2011-ben hazautaztunk 1 hónapra, jó előre irtam a régi gimis osztálytársaknak egy körfelhivást, hogy ezer éve nem láttuk egymást, mi lenne, ha felvennénk a fonalat és találkoznánk. Ebben benne volt az is, hogy emberhiányom volt: 2010 májusa és 2011 márciusa között szinte csak AV-t meg P.-t láttam, kimozdulni semerre nem tudtunk, találkozni senkivel sem találkoztunk, gondoltam jó lesz újra látni a réges-rég elfeledett arcokat, alig vártam, hogy kiruccanhassunk egy délutáni piknikre. A találkozó szép volt, jó volt, lement, hagyott ugyan némi rossz szájizt bennem, hogy a 30 emberből 10 reagált nagyjából, hogy éljen, éljen; de semmi baj, 10 is jobb, mint a semmi és különben is, nem erőszak a dolog... Idén szintén jó előre "meghirdettem", hogy találkozzunk, ugyanigy április környékén, erre ismét (nagyjából ugyanaz) a 10 ember reagált és ismét találkoztunk, ismét jól éreztük magunkat, hurrá-hurrá.
Igen ám, de mikor most otthon voltunk, egy barátnőm meghivott minket meg még néhány volt osztálytársunkat, hogy nézzük meg az épülő házukat. Igazán szégyellem, de néhány fotó is készült. Mikor ezeket a képeket meglátták páran (a találkozós 10-ből) sértett megjegyzéseket tettek, hogy milyen dolog már az, hogy őket ide nem hivtuk meg, mi ez a kivételezés, hogy csak páran találkoztunk. WTF? Ezentúl ha találkozom valakivel, minden közös ismerősünknek meghivót kell küldenem, különben a kimaradottak sértve érzik magukat? És ezt igy most hogy?
Lényeg a lényeg, ez egy utolsó csepp volt a pohárban; magamban elkönyveltem, hogy leszarom az egészet, én többet egy negyed találkát sem fogok szervezni, hát hülye vagyok én, hogy ilyenekkel terheljem az agyamat, szóval mindenféle találkozó lefújva ezzel a branccsal vagy 20 évre előre - és akkor tegnap még én kapom meg, hogy nem kell erőltetni ezt a barátkozósdit, hiszen úgyis csak a sértődés van belőle, ha valakit nem hivnak meg valahova, akkor azért (egyszerűen ez nem fér a fejembe - minden gimis osztálynál úgy van, hogy csak akkor szabad találkoznia pár volt osztálytársnak, ha az osztály minden tagjának szólnak egy hónappal előre, különben sértődés lesz a dologból?!); ha valakinek meg nincs gyereke, akkor azért...
No tudjátok mit, elmehet mindenki az anyja valagába.
Szeretnék találkozni pár ismerős arccal 10 hónap totális megkerültség után, a szülés utáni depresszió karcolgatását túlélve és erre nem elég, hogy rájövök, hogy 30 emberből 10 tart egyáltalán reakcióra érdemesnek, a többi annyit nem böfög vissza, hogy nem érek rá, sajnálom; utólag megkapom, hogy utolsó köcsög vagyok, ha ezentúl nem értesitek mindenkit mindenféle találkozókról, még ha nem is én szerveztem őket és különben is, milyen sértő vagyok azzal, hogy viszem a gyereket is (= és nem hagyom ott 10 hónaposan a nagyszüleinél, akiket életében azalatt a 10 hónap alatt kétszer látott), hiszen ez milyen rosszul eshet a gyerekteleneknek (akik mellesleg nem is reagáltak a meghivásra)...
És bazmeg itt még a "barátaimról" volt szó. Őszintén, kell nekem ezek után ellenség? És ide vágyjam haza? Ezek közé?
Valamit nagyon elcseszhetek, hogy nincs egy normális ember körülöttem.

4 megjegyzés:

  1. Megint azt kell, h mondjam: tökéletesen megértelek, átérzem a szitut...
    1) az ilyen tutimamiktól én is falnak megyek.És igen beszólok. Sőt azt mondom, h be is kell!!! Nem csak azért, h a mi szánkban ne maradjon rossz íz, hanem azért is, mert az ilyen csinálja ki a gyerekét hosszútávon ezzel...
    2) Osztálytali. Pff! Több, mint 10 éve érettségiztünk. Egy sem volt azóta sem. 16 fő nem tud összehozni egyet. Nem 40! 16... Tőlem várják, h szervezzek pl - innét Franciaországból. Oké, a hülye malac még csinál is egy fb csoportot ennek. 11 főt tudtam összeszedni fb-on. A kérdésre, h mikor volna nektek jó, a 11ből 5 válaszol. No, akkor azt hiszem próbáljuk meg újabb 10 év múlva...

    VálaszTörlés
  2. En azota nem jarok osztalytalalk.-ra, amiota az utolson mindenki csak arrol dumalt, hogy kinek milyen jol megy az elet es mar komolyan kezdtem magam szrl erezni, hogy nekem nincs jeep-em, jol meno vallalkozasom, mar iskolas koru gyerekem 30 evesen. Nem nekem valo az ilyen ki mire vitte tipusu osszejovetel. En ugy vagyok vele, hogy akinek fontos voltam/vagyok, az megtalal telefonon/emailben/fb-on stb, a tobbi nem is szamit.
    Egyebkent tenyleg nehez megallni, hogy az ember ne irjon neha egy-egy ellenvelemenyt is kommentkent. A gond csak az, hogy azt tamadasnak veszik es kozlik, hogy ha nem tetszik az oldal, a bejegyzes, a stb. akkor nem kell odamenni. Ez is egy hozzaallas...
    Bar nalatok eleg fura, hogy barati tarsasagon belul ennyire kielezodott ez! Ne sajnald, akinek fontos vagy, ilyenen nem sertodik meg! :-)

    VálaszTörlés
  3. Na, figyelj, vedd úgy, hogy bármikor jöttök haza, csak az időpontot kell leegyeztetni, mert az tuti, hogy szeretnélek benneteket látni. :* Tudom, nem vagyok gimis osztálytárs, de akkor is...

    Gergő születése óta nekem is kevesebb barátom van, illetve lettek újak. Nem rossz, csak más.

    A szuperanyák meg... pfff... nálam is kinyitotta egy-kettő a bicskát, de már lassan egészen jól megy a szelektív hallás. Ha nagyon provokál, leállítom valami olyasmivel, hogy én nem úgy szoktam, aztán gondol, amit akar.

    VálaszTörlés
  4. Köszi a támogató szavakat. :*
    Azóta már jobb a hangulat, megbeszéltük (már az összezördülést) és új távlatok nyilnak... :D

    VálaszTörlés