Oldalak

2012. november 10., szombat

Gáz van - utólagos árnyalás

Csak a szokásos. Ez a kiba*tt alvás. Pontosabban természetesen a hiánya.
Mióta átállitottuk az órát (nem tudom, ez összefügg-e a borzalmakkal vagy sem, de napra pontosan azóta tart az őrület) teljesen ki vagyunk készülve. 
Tegnap este már azt latolgattam, hogy én ugorjak ki a negyedikről vagy a kis p*cs*st dobjam ki, hogy sose lássam többet. Szörnyű tudom, de a tehetetlenség egyszerűen az egekig ragadja magával a dühömet.
Haragszom rá. Nagyon. Nem érdekel, hogy nem tehet róla, mert őt sem érdekli semmi, amit nem ő érez. 
Délutánonként már régen maximum 1 óra 20 perceket aludt, de az utóbbi időben rászokott arra, hogy annyit sem, 1 óra után már jött ki, úgy, hogy előtte vagy 1,5 órán át próbáltam rávenni, hogy aludjon. Minden módszert kipróbáltam, nem érdekelnek már a tippek, mert egyik sem ér semmit. Egyszerűen kinszenvedés volt elaltatni, hosszabb ideig tartott az altatás, mint maga az alvás.
Ehhez képest reggel fél 8-8-kor kel és az utóbbi napokban még negyed 12(!)-kor is nyitott szemmel állt fejen az ágyában. Negyed 12 bazmeg. Negyed 12. Az általános, születése óta érvényes 10 órás elalvás is baromi késő volt szerintem, de ez már túltesz mindenen.
Úgyhogy ma új taktikához folyamodtunk: nem aludt napközben. Egész nap fikarcnyit sem volt fáradt, cseppet sem látszott rajta, hogy kicsit is megérezné, hogy kimaradt a délutáni egy óra alvás... Most negyed 9 van, már megy a mese, de ahogy az előbb kacsázó léptekkel bement a szobájába, egyáltalán nem tűnt álmosnak. 
Valaki lőjön le könyörgöm.

És akkor az Árnyalás: 
Kicsit átgondoltam a dolgokat tegnap este óta: túllihegjük mi ezt az alvás dolgot... Szerintem igenis nem kell neki a délutáni alvás. Ennyi idősen. Ez van. Tegnap este 3/4 9-kor már aludt és reggel 9-kor ébredt. Igaz, éjszaka egy órát fenn volt, mert náthás (vasárnap jártunk játszóházban, kedd estére betaknyosodott. no comment inkább...) és hajnali 4-kor arra ébredtünk, hogy követeli, hogy szivjuk ki az orrát a porszával. Ha ezt az 1 órát levonjuk, 11 órát aludt éjszaka, 0-t nappal. Az 11 óra. Teljesen normális. Elmondhatatlanul jobb hangulatban telt az esténk igy, hogy sittysutty elaludt és bár ma sem szunditott nappal, mégis összehasonlithatatlanul jobb volt a kedvünk, mint máskor, mikor görcsösen igyekszem napközben / este elaltatni. Kicsit szomorú, hogy megint nem hallgattunk rá, megint inkább az átlagnak hittünk, megint másokhoz hasonlitgattuk. Az utóbbi napokban olvasott "a kevés alvás rontja a teljesitőképességet, húúú"  meg "az én gyerekeim 5 éves korukig aludtak délután, mert nem volt apelláta" jellegű okoskodások teljesen elvették az eszemet és megint azt hittem, elcseszünk valamit, hogy nálunk van apelláta és beijedtem, hogy nem vagyok képes rávenni egy 2,5 éves gyereket az alvásra, úristen, hát semmi tekintélyem nincsen, pedig lósz*rt, ez a gyerek ilyen, ő ennyit alszik és szevasz, igy boldog és ez itt a kulcsszó. Igy érzi jól magát. És ami ugyanilyen fontos: igy mi is sokkal jobban érezzük magunkat. Hogy nincs harc, nincs szenvedés, ordibálás, fenyegetés, rábeszélés. Mert felesleges.  

2 megjegyzés:

  1. Valahol olvastam - azt hiszem Suttogó - , hogy vannak babák, akik nem alszanak nappal, csak éjjel, de akkor sokat. Ők ilyenek, kész! Nem kell megszakadnia egy anyának, hanem ennyi, el kell fogadnia az ő gyereke ilyen és kész. Szerintem sem gáz ez, ha nappal nem vadul meg a gyerek a fáradtságtól.

    VálaszTörlés
  2. Vannak olyan elszállt "átlagok", hogy a falnak megyek tőlük... Például állitólag egy 0-3 hónapos baba alvásigénye 16-20 óra, egy 2 évesé meg 13-14, a nálunk meglévő 10-11 óra meg egy 5 éves gyerek szintjén áll. Baromi idegesitő ezeket olvasni, főleg, ha megspékelik azzal, hogy xy kutató kimutatta, hogy a kevés alvás abszolút káros ilyen kis korban. :( No köszönöm...

    VálaszTörlés