Oldalak

2013. március 29., péntek

Néha karácsony: térdemre gyereket!

Gondolkoztam a gyerek-nem-vállalós poszton és nem tudom, hol a probléma. Ez a lány (meg még jó pár távoli ismerősöm) nem akar gyereket, hát nem akar, lelke rajta. Komolyan van olyan, aki megpróbálja őket rábeszélni, hogy dede, akarjatok csak kölyköket, ha nem akartok akkor is, mert az mekkora buli? Oké, ha a saját gyerekem lenne, rosszul esne a dolog, mert szeretnék unokákat, de kivülállóként kinek mi köze hozzá, hogy valaki anya lesz-e vagy sem? No ugye.
Mondom ezt úgy, hogy én el sem tudom képzelni az életem gyerek nélkül, mert én speciel valóban üresnek és semmitmondónak érezném a létem nélküle, na de lehet, hogy ez csak az én unalmas és fantáziátlan életem miatt van, azért, mert nem vagyok mondjuk egy karrierista tipus, nincsenek fontos hobbijaim és a baráti köröm sem olyan, hogy ferdén néznek, ha nem ülök be egy kocsmába hetente többször...

4 megjegyzés:

  1. nekem leginkább az érdekes, amit helyette szeretne: pl inni és bulizni. ezen rugózok egy ideje (a Facebook-ra is kitettem, ott is nyavalyogtam rajta kicsit).
    annyival vállalhatóbb lenne, ha bélyeget gyűjteni akarna vagy gombászni.
    de nem, baszki, harminc fölött ő úgy képzeli az életet és a szabadságot, hogy iszik (az ilyen mondjuk már a gyerektelen életemben is idegesített).
    és ez nem szemforgatás, meg nem "miért nem szül", ez nálam független a gyerektől: az ember nem attól ember, hogy vannak magasabb rendű céljai is? (bár persze a Facebook-on valaki azt mondta nekem, hogy neki nyilván ez a magasabbrendű cél)

    VálaszTörlés
  2. Ez az ivás elég szomorú, nem olvastam végig a cikket, csak az elejét, aztán rájöttem, hog olvastam már a blogját és csekkoltam, hogy állnak most a mellei. :)
    Egyébként lelkészképzőbe vagy mibe járt, egy gimis osztálytársammal együtt, aki azóta lelkész lett, talán együtt végeztek, vicces. Lehet simán megcsömörlött és most világi jóságokra vágyik - mondjuk azt irja, gyerekkora óta ez a mániája, hogy nem kell utód, szóval nem tudom...
    Nekem az utazás amúgy jó indok lenne a gyereknélküliségre, azt még el tudom képzelni, hogy szeretné látni a világot és gyerekkel az már lehetetlen, bár ha belegondolok, működhet a kettő egymás mellett, mondjuk ha az ember jó korán szül és 42-44 éves korára már felnőttek a gyerekek és kirepültek, a szülőknek meg jöhet a Szabadság...
    No mindegy, végülis mindenki más, ő tudja, ő élete, reméljük, hogy 50 évesen nem fogja megbánni a dolgot.

    VálaszTörlés
  3. Én megértem, ha valaki nem akar, mert azt mondja,
    - ő nem bírná (Van egy teljesen művész beállítottságú barátnőm, sokkal, sokkal fiatalabb öcskössel és ő azt mondta, h a gyereke lehetne a tesója, tudja milyen ez, szereti a gyerekeket, de neki nem való...)
    - ő nem igazán tudja kezelni a gyerekeket, a karrierjét viszont igen és azt szereti is (van ilyen barátnőm is)
    - ő inkább utazásra költi a pénzét és szereti az unokaöccseit/húgait ha gyerekhiánya van...
    De furcsa, mikor vki ennyire undorodik a gyerekektől, meg lenézi a gyerekeket, mint a cikk írója.
    Azt, hogy vki nem vágyik gyerekekre azt megértem, elfogadom, nem agitálok, de ilyen gyerekutálat megdöbbent. És ez is, hogy a bulik miatt nem akar. Mintha örökké 30-as maradna, meg azt hinné, h nem fog jönni jobb, fiatalabb, dögösebb az állására és mindig gennyesre fogja keresni magát. Sosem lesz beteg, amikor másra lesz utalva - más pénzére - amikor be lesz zárva, amikor elhervad a nőiessége.
    Az ilyen majd egyedül fog megöregedni, kiégve, le se szarva és elfelejtve s a környék gyerekei rettegnek majd tőle.
    Amúgy ne is szüljön ő! Sajnálnám a gyerekét!

    VálaszTörlés
  4. Az a baj, hogy ez egy abszolút létező tendencia, már hogy fújjj, nekem ugyan nem kell gyerek. Lehet, hogy régebben sem akartak sokan szülni, csak az elvárások rájuk kényszeritették, nem tudom, de engem nagyon elszomorit, hogy ilyen lenne az ember? Már elnézést, de ezzel kapcsolatban is azt érzem, hogy a világ megérett a pusztulásra.

    VálaszTörlés