Oldalak

2013. július 6., szombat

Az emberek megértik, ha nem szeretik őket

Voltunk ma egy kis találkozón (P. szerint bujiba vótunk), ahol összesen 11-en jelentünk meg: 5 gyerek és 6 felnőtt és annak ellenére, hogy tulajdonképp jól éreztük magunkat (P. mindenkit lehengerelt, előadta magát rendesen, kérés nélkül eldalolta a repertoárját a Cherish the love-tól kezdve a Wheels on the bus-ig) kicsit furcsa volt az egész, mert a Volt Legjobb Barátnőm már abszolút nem a legjobb, sőt, legszivesebben legközelebb el sem hivnám, ha lenne elég vér a tudjukmimben. Nemrég nézegettem a régi magyar telefonomat, még van benne egy csomó sms tőle, ami tök kedves, aranyos, olyan igazi jóbarátnős és ehhez képest mostanság már úgy eltávolodtunk, hogy szörnyű. Mikor kiköltöztünk Dániába, még bőven tartottuk a kapcsolatot, mikor átmentünk Dublinba, még akkor is és aztán egyszer csak úgy 2009 táján ritkultak a beszélgetéseink, olyannyira, hogy miután P. megszületett, már alig-alig beszéltünk. Akkor úgy gondoltam, azért nem keresi a társaságom (I mean irásban), annyira sem, mint korábban, mert rosszul esik neki, hogy mi derült égből villámcsapás-szerűen babázunk, pedig ő már évek óta hiába szeretne gyereket, ezért nem is nagyon erőltettem a barátkozást illetve volt gondom egyébként is haha. Mikor végre az ő lányuk is megszületett tavaly májusban, megörültem, hogy végre újra lesz közös témánk, végre újra felvehetjük a fonalat, hú de jó lesz, de ehhez képest akárhányszor lelkesen kerestem, mindig csak pár sor volt a válasz és azt a pár sort is inkább elutasitónak éreztem, mint vidámnak. Ha itthon vagyunk, mindig találkozunk, az én unszolásomra persze, de olyan iszonyatosan negativ mindig, hogy totálisan lehúz... A gyerekezéssel természetesen semmi gondja, minden megy, mint a karikacsapás, nincsenek nehézségek, problémák, viszont minden egyéb dologgal kapcsolatos megnyilvánulása undok és valahogy sértett. Régebben is ilyen volt, tudom, és akkor átsiklottam felette, de ma például kifejezetten zavart, hogy mindent fikázott, a nádszéktől kezdve a hozott rágcsákig. Értem én, hogy emögött valami komoly probléma húzódhat meg, de annyira unom, hogy most megint én érdeklődjek, kérdezősködjek, hogy vajh' mi a gond? (Amúgy 100%, hogy az lenne a válasz, hogy semmi, rosszul látom, minden szuper...) Persze ha jó arc lennék, kedvesebb, megértőbb is lehetnék, de nem akarok megértő lenni. Idegesit, hogy számára csak a lány gyerek az igazi, mert neki az van, a fiúk mind hülyék, akiket le kell nézni; idegesit, hogy letagadja, hogy bármiben nehéz lehet a gyerekezés; idegesit, hogy a jelenlétemben többször hangsúlyozza, milyen fontos egy gyereknek az állandóság és bolond, aki utazik egy kicsivel - most őszintén, ha ilyen véleményei vannak hogy érthetnénk meg egymást?! (A képen amúgy nem ő van, hanem a félénk kisfiú anyukája.)

3 megjegyzés:

  1. Hasonló cipőben jártam én is egy barátnőmmel. (Neki fia van, nekünk meg ugye - neme alapján - lányunk.) Odáig fajultak a dolgok, hogy szépen elbúcsúztam tőle, sok sikert kívántam a továbbiakhoz, mert ne keressük egymást többé PONT.
    Valószínű a te volt legjobbadnál is komoly gázok vannak otthon, és tagadással, kamuzással tereli el a figyelmet róla. A sajátját is. De azért az ilyen semmi nem jó dolgoknál kilóg a lóláb...

    VálaszTörlés
  2. Mindig ilyen volt, AV agyára is ment (eljött megnézni az első lakásunkat és fúúúj, milyen szinű ez a fal, jaj de béna angol könyvből tanitok, jesszus de béna ez az asztal - ez ment), de engem nem izgatott nagyon, mert tényleg már gimiben ezt csinálta. Most viszont valahogy már megöregedtem és idegesit. Ebből a szempontból én álnok vagyok, mert ha vmi nem tetszik / nem szimpi, akkor inkább mélyen hallgatok és bár valószinűleg abból is lejön, hogy nem lelkesedem, az mégsem ilyen bántó. Neme alapján lányunk haha! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ő is ilyen fikagép volt, amit még elnézel, míg gyerektelen vagy, de utána már nem. Én legalábbis akkor borítottam a vödröt, mikor Rebba megszületett és pár hónap múlva ilyen téren is indult a méricskélés, meg a fikázás. Már terhesen is viszketett a nyelvem, de ott még türtőztettem magam. A gyerekem környezetéből nem hiányzik egy ilyen karakter. (Egy energiavámpír.)
      Csak a külseje alapján lány... :-D

      Törlés