Oldalak

2013. augusztus 28., szerda

Separation

Na végre túl vagyunk az első fél napon, ami 1,5 óra volt. Mikor beléptünk az ajtón, az öreg néni elvezette P.-t, én meg leültem a könyvtárba összeirni P. "kedvenc" kifejezéseit, hogy az óvónő tudja majd, hogy ha az csúszik ki a száján, hogy segiccs vagy majd én, akkor mit is ért ezek alatt. (Nyakamat rá, hogy nem fog beszélni amúgy magyarul náluk, de mindegy, hátha.) Még azt találtam ki, hogy adok neki majd minden reggel három-négy kártyát, amin lesz egy rajz meg egy angol mondat (mondjuk lesz egy wc meg az, hogy I have to pee vagy lesz egy alma meg az I am hungry mondat) és majd felmutatja az aktuális kártyát, az óvónő meg felolvasva a mondatot vagy rákérdezve arra lassan-lassan megtanitja neki a túléléshez szükséges dolgokat. Még jó, hogy már olyan értelmes, hogy megérti, miről fog szólni ez a dolog, alig várja, hogy megcsináljam a kártyácskáit. No szóval mig én ültem a könyvtárban, ő benn volt - és semmit sem csinált. Mikor 1,5 óra múlva érte mentem, ott állt a radiátornál és nézte a többieket félszegen. Örülök, hogy nem sirt, mert akkor nehezebb lett volna a szivem, de azért igy is sajnáltam kicsit, mikor mesélte, hogy könnyes volt a szeme párszor, de csak letörölte és nem kezdett el sirni... Persze látszott rajta, hogy nagyon megörül nekem, amint meglátott, elkezdte mondani, hogy a néni adott volna neki játékokat, de ő mindenre csak azt mondta, hogy no... no..., de hogy ezt miért csinálta, azt nem tudta megmondani. Kértem, hogy ha holnap újra megyünk (mert holnap és pénteken megyünk még igy 1,5-1,5 órára), akkor játsszon nyugodtan bármivel, vegyen el bátran bármit a polcról, ami megtetszik neki, de nem tudom, mennyire lesz vagány... Az igazat megvallva, ha betennének egy rakás francia közé, én is állnék a radiátornál és kussolnék.
Ennyi volt hát az első éles nap, félek, hogy lesz ez még igy sem, de ez van, próbálok a célra koncentrálni, hogy milyen jó lesz, mikor ő mindent érteni fog maga körül, én meg még akkor is csak pislogni fogok, vajon mit mond a vizvezetékszerelő.    

Ja, csináltam új cimkét az ovis dolgokról. INNEN van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése