Oldalak

2014. szeptember 4., csütörtök

Napjaink úgy váltják egymást

Jajj, úgy élvezem én amúgy ezt a szabadságot (értsd az 5 órás ovit).
Haladok a dolgaimmal, tudok főzni (tegnap csőben sült brokkoli volt hehe, ma szeretnék citromos muffint meg krumplis-baconos-bolognai szószos valamit csinálni (én találtam ki haha)), éjjel-nappal mosok, teregetek, hajtogatok, mint a veszedelem, tudok naponta kétszer zuhanyozni (de minimum egyszer), szépivű a szemöldököm, a körmeim nem karmok sehol (sem a lábamon, sem a kezemen), a hónapok óta szanaszét kallódó cuccok végre meglelik hazájukat és nagyon lassan, de biztosan kezdem utolérni magam. (Terveim között szerepel, hogy délelőttönként néha majd nagyot fürdök, kádasat (Lush-ba menni - fel kell irnom a to do listre...), esetenként elsétálok egyet kávézni (hogy hogy fogja ezt Palika birni, nem tudom), olvasok (van 2-3 könyvem, amiket el kell olvasnom záros határidőn belül) és tádáááám unatkozom*.)  
Programunk mondjuk nincs túl sok (oké, tegnap ovi után kitűztünk a Herbert Parkba meg ma elsétáltam a Tescoba**, miután leadtam Petit***, de ennyi). Élvezzük az életet, nyaljuk a fagyit (nem) és jól vagyunk. Hurrá.

* Úgy szándékozom ezeket megejteni, hogy Palesz kezd rendesen kiszámitható lenni napközben, a borzasztó éjjelei után fixen kétszer alszik az ágyacskájában (hurráhurrá, hogy nem az autóban alszik az ovi felé menet), igy van időm magamban lenni itthon (vagy ha úgy hozza úri kedvem, máshol és akkor ugyan az autóban alszik Palkó, de az én választásomból). Egyszer tehát van 45 percem délelőtt (ha mázlim van, vissza tudom altatni még 45 percre, ha felriad, ha nincs mázlim, hát kisnyúl), egyszer pedig van másfél órám délután (néha ezt is megfelezi 45 percnél, de visszaaltatható, biztosabban, mint délelőtt). Mivel Peti hiperrugalmas, úgy szoktam irányitani, hogy akkor csendespihenőzzön, mikor Palika elalszik, úgyhogy lehet mondani, hogy minden nap van biztosan 45+90 percem magamban, csendben. (Ha oltári szerencsés vagyok, ez ugye 2x90 perc, azaz 3 teljes óra!) Komolyan, ha ez igy marad, úgy érzem, meg fogom váltani a világot. Legalábbis a sajátomat.    

** Valami kávézóba indultam, gondoltam, ha már Palika hetek óta szivat azzal, hogy 6-8x ébred éjszakánként (tegnap 9.45-kor, 23.45-kor, 00.45-kor, 1.45-kor, 2-kor és 4.15-kor ébredt, majd kelt 7-kor, mint szokott), kapjak már egy decaf latte-t egy jó kis sütivel vigaszdijként, amit majd otthon elmajszolgatok, de nem minden kávézó 10-kor nyit az utcánkban? (Van vagy 5.) De. A Burger nyitva volt mondjuk, de érted. Ne már. Úgyhogy hoztam a Tescoból egy luxusmuffint (haha) és itthon csináltam mellé egy teát. Tudom, tudok élni.

*** A legjobb amúgy, hogy Peti is imádja az új helyet, nagyon kis alkalmazkodó, imádom. Alig akar hazajönni, mikor megyek érte, még maradna, szépen köszönget mindenkinek és csomó új szót tanult. Tegnaptól Christian a barátja. (Egy nagyon szép kisfiú, szerintem keverék, az apukája ir, az anyukája szerintem nem, mert nagyon nem irnek néz ki és a gyerek sem igazán ir arcú... Úgy tűnik, Peti bukik a keverék gyerekekre, Maya is félvér volt, mint kiderült, neki az anyukája volt ir, az apukája meg félig thai (!) vagy tán egészen az - ez fel sem tűnt először hahaha, azért látok rá esélyt, hogy nem teljesen volt ő sem thai).) Jó lesz ez, érzem.

Ja és nem nyitok új lapot, de tegnap este megrendeltük a jegyeket: ha minden igaz, jönnek Anyuék október közepén. Éljen-éljen. (AV meg megy Amerikába szipp, én is akarok, de Paleszmaleszt nem tudjuk itthagyni, pedig de jó lenne, de jó lenne, de neeem****...)

**** Ezt Peti szokta mondani, hogy de jó lenne egy kis gumicukor, de jó lenne, de biztosan nem kaphatok, neeem, neeem, nem kaphatok, pedig de jó is lenne. (Néha azt is szokta, hogy elváltoztatja a hangját és Palikaként beszél, pontosabban beszélget önmagával: az ő hangja a normális, ha épp Palkót személyesiti meg, akkor meg elvékonyitja a hangját és elvan, én meg röhögök nagyon.)

15 megjegyzés:

  1. Nálunk is van most esély újra a bölcsire. Tegnap voltunk bent. Naná bőgve hoztuk el a gyereket - akár akkor otthagyhattuk volna, nem reklamált volna, sőt!
    Terveim vannak, hogy mivel üssem el az időt.
    Bár ugye mit rívok itt egy gyerekkel, egy gyerek nem gyerek...
    De a mai tornám végére is felébredt és nekilátott kirámolni a szekrényből, miközben én csak kétségbeesetten nézhettem hátra a combjaim között popsidolgozás közben. :-P
    A barátnőm félig vietnámi (apuci 100% vietnámi) nekem ez mégsem tűnt fel, míg nem mondta. Szerintem egyszerűen csak nem vagyunk ehhez hozzászokva és magunkból, a mi európaiságunkból indulunk ki...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bölcsi? Hű az jó lenne! Napi hány óra? Fizetős?
      Tornázol??? Terhesen??? :D

      Törlés
    2. Én a "vágott nap"-ot preferálom és mivel nem dolgozok, nincs is többre jogom. Azt jelenti: 7:30-11ig, aztán visszaviheted délután fél3-6ig. Étkezés nincsen benne.
      Jah, itt minden fizetős baccus. :-( De beválthatók a szociális jegyek, amikből nekünk maximális összegű van. (Fele alanyi jogon jár, fele meg 15 napnál hosszabb terepek után. Elég hamar elértük utóbbival a plafont...)
      Igen, lassan úgy fest, hogy én csak terhesen tornázok. :-D Amúgy nem olyan vészes a helyzet, hogy feláldozzam miatta a sziesztáim, de terhesen mindig rám tör, hogy amit nem szedek fel, azt nem kell ledolgozni, ami nem lesz narancsbőrös, azt nem kell kezelni, ami nem jön fel, azt nem kell cipelni, ami nem nyúlik meg, azon nem kell a striákat takargatni, s ha nem lassul be az anyagcserém, akkor nem kell aranyérrel, meg vízzel küzdeni... :-)
      Lehet, hogy a milf-ség az életcélom? :-D
      Igazából a fókává vizesedéstől rettegek a legjobban, ami ezen a klímán irtóra gyakori...
      Rebekával amúgy végig tornáztam - most a vetélés miatt nem mertem korábban - és rettentően élveztem. Jobb fenekem volt terhesen, mint valaha azóta. :-D

      Törlés
    3. Tehát 7 órát mehet? Az tök jó! Étkezés persze, hogy nincs benne, haha, az is magyar találmány, mint az ingyen ovi. (Neeeem, nem kell tiltakozni, az otthoni ovi ingyenes. Nem szeretem, mikor az otthoniak jönnek, hogy jaj, dehogy ingyenes, mikor ezért meg azért is fizetni kell - persze, valamennyit, de az semmi a költségekhez képest.)
      Mi most az állami támogatást igénybe véve (az iskola elkezdése előtti egy tanévben az állam fizet 3,5 órát naponta - vagyis nem fizet, hanem ha jár a gyerek oviba, levonják a tandijból 3,5 óra árát) 350 eurót fizetünk a heti 5 nap 5 óráért. Szóval napi plusz 1,5 óra ennyi. :( Ha nem lenne az állami beleadás (mint ahogy nincsen, ha még fiatalabb a gyerek, hiszen csak egy évet adnak) akkor a heti 5 nap 5 órában olyan 600 euró lenne. :-/ Ki fizeti ezt meg?? És persze ebben se kaja, se külön tenisz, se külön ritmikus sportgimnasztika, se külön angol. Ja de, külön angol. :D

      Én nem tudtam sportolni terhesen, sőt, nem terhesen sem tudok, vészesen lusta vagyok. Meg van bennem egy olyan, hogy terhességi csikjaim nem lettek, azért sem harcoltam, mert ez genetika blabla, persze ez hülyeség, tudom, kifogás, mert látom, hogy lassan, de biztosan gyarapszom, de egyelőre túl fáradt és akarat gyenge vagyok elkezdeni bármit.

      Törlés
    4. Bevallom, még nem számoltam ki az hány óra... Azt tudom, hogy a "teljes nap" az 10 órát jelent és étkezéssel együtt olyan 300 Eu körül volna. (Ez az összeg változik a szülők keresetének függvényében.)
      A "vágott nap" értelemszerűen kevesebb. De, hogy mennyi az annyi, azt nem tudom. Sajnos egyre kevesebb esélyt látok rá, hogy megtudjam. :-(

      Az ovik viszont úgy tudom, hogy ingyenesek, tehát csak a gyerek étkezését kell fizetni.
      Ha ez nem jön most össze, akkor lehet meg fogjuk próbáltni az "ovi nulladik év"et. Két éves kortól van és szobatisztaság még a követelmény. (A dologtól az utóbbi miatt félek. Itthon teljesen szobatiszta - nem ágytiszta - elmegy magától a dolgára, no, de itt mászkálhat bugyi nélkül... Félek, hogy az oviban sem fog szólni, csak magánakciókba kezd, vagy hát... becsinál, ha nem tud időben levetkőzni.)

      A bölcsivel úgy tudom már járnak időnként kirándulni - pl. az űrkilövő állomásra - van medencéjük és tornásznak is. Ha odáig jutunk elmesélem, ígérem.

      Amúgy, én sem értem, miért sírnak otthon, hogy nincs ingyen... Baccus, hát az étkezést még mi is - 89 előtt - fizettük anno oviban, suliban is... Jó, persze, ha Kalányos Rebekáról beszélnénk, akkor neki ingyen volna, meg a tankönyv is. No, de a havi 50 Eu-s municipale bölcsi itt is kb csak Kalányoséknak, meg Kolompáréknak jár, hogy tudják hol hagyni a pulyákat, míg sorban állnak segélyért. (Amivel jobban keresnek szinte, mint a Zuram!)

      Törlés
    5. A sportról meg... Tetováltass egy méretes ábrát a combod, feneked, oldaladra, aztán nézz rá párszor anyukád zebramintás ugyanezen részére és meglesz a motiváció. :-D
      Terhesség nélkül én is túl fáradt és akarat gyenge vagyok. :-P Rebeka születése óta max 10x, ha sikerült hasaznom. Nagyon max. Most beáldozom azt a 20 percet a sziesztámból.
      Szerencsére engem őrületesen felpörgetett mindig.
      Most meg... ez a klíma tönkreteszi a fehér csajok bőrét. Itt mindenki narancsbőrös lesz. Igen, én is az 53 kilócskámmal, meg a hasonlóan botsáska barátnőm is. Szóval elég csak közelebbről néznem a combjaimat és elképzelni mi lesz ebből terhesen, plusz kilókkal gyarapodva. (Sajnos láttam már nem egy nőn, hogy mi lesz. :-( )

      Törlés
  2. Remélem sikerül ez a bölcsi / ovi, mert azért az első időkben biztosan könnyebb lenne (meg később is persze)!
    300 euró még elég baráti full time-ért meg hogy az ovi ingyenes... Mázli! Itt bölcsi = ovi nincs különbség nagyon, csak az iskola kötelező 4 vagy 5 éves kortól (ezt a szülő dönti el), előtte pedig minden fizetős, kortól függetlenül. A full time 1000 euro kb, ha fél éves, ha 4 éves a gyerek. Őrület. Ezért marad otthon sok ir szülni a gyerekeket sorra. :P Ha otthon van a kicsivel, a nagyot sem kell beadni sehová.

    Mindjárt nekiállok mozogni, úgy meghozod a kedvem a sporthoz... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, az van, hogy a full time-osokat preferálják, de telefonáljunk 10 nap múlva, addigra lezajlik a beíratási időszak és ha marad szabad hely, amit nem vett igénybe "teljes idős" gyerek, akkor jöhetünk mi "vágott idősök"... (Ha felveszik megírom.)
      Itt 3-6 éves korig van az ovi, de már iskolának hívják: école maternelle. 4 éves kortól kötelező. Szóval, ha úgy vesszük, akkor ugyanaz, mint nálatok a 4 éves kortól suli.

      Persze, eleve a közösség és a kistesó miatt döntöttünk úgy, hogy bölcsis lesz. S úgy vágtunk bele a kistesóba, hogy a dossziéja be volt adva a municipale bölcsibe, ahol megígérték, hogy júliustól mehet a gyerek. Aztán ehelyett jött a levél, hogy nyazsgem és nem mehet, de még indokolás sincs. (Nekem viszont már volt kicsi Gida...)
      Ha Magyarországon volnánk tojnék a dologra, vannak nagyik, lenne segítség, de így azért, ha Jani elmegy 4 hetekre terepre... egyedül kettővel...

      Törlés
    2. Hát igen, mi is ezért nem tudtuk beadni 3 délelőttre csak tavaly Petit csomó helyre (pl ebbe az oviba, ahová most jár), mert nagyon sok helyen csak 5 napot mehet és passz, mert nyilván az többet fizet...
      Érdekesek ezek a rendszerek. :) Mivel már itt gyerekezünk, nem otthon, szóval az egész ovi-iskola téma már itt jött elő, otthon nem foglalkoztunk vele, mi meg már ezer éve jártunk általánosba, számomra olyan fura, ha az otthoni dolgokról olvasok, hogy van jel az oviban, hogy 7 évesen is jár vki oviba meg ilyesmi. :D Nagyi kérdésein szoktam néha kiakadni, ma is megkérdezte, hogy vannak-e kiságyak az oviban. Hahahaha. Persze. Meg ebéd is van, mi? :D Hiszen neki az a megszokott.

      Ez milyen szenyaság, hogy beigérték, majd mégsem. :( Hát igen, egyedül ez nem megy, meg tudom erősiteni. :(

      Törlés
    3. Itt egyébként matracaik vannak a kölyköknek és azt dobálják szét a padlóra és azon alszanak. Ebéd is van, ahol van. Én azt látom, hogy az anyukák inkább hazahordják a kölyköket enni. Csendes pihenő nem tudom meddig van - életkorban.
      A jelet amúgy okos dolognak találom, no, de itt is neveket használnak.

      Próbálom követgetni a magyar dolgokat, mert szeretném majd magántanulóként beíratni magyar suliba. Ti terveztek ilyesmit?

      Engem eü és táplálkozás témakörben tudnak hazavágni a nagyik. Lehet ott kenyeret kapni? Ti ahhoz nem esztek kenyeret? És azt a penészes szalámit ti megeszitek? - kenyér nélkül...
      Múltkor anyós kérdezte meg, hogy ott is most érik-e a meggy... :-P

      Törlés
    4. Én úgy tudom, év végén EU-n belül azokból kell csak vizsgázni, amiket itt nem tanulnak, pl magyar nyelv. Bár mire odajutunk, ez tuti változik. Amúgy most el sem tudom képzelni, hogy otthon járjon suliba... annyi rémtörténet kering.
      Itt vidámak az iskolások. :D

      Törlés
    5. Otthon én sem járatnám - csak nyilván, miután hazaköltöztünk. Viszont a fél család pedagógus... Anyu tanítónő is, tehát tanulhatnának együtt mondjuk Skype-on, aztán otthon vizsgázna félévente/évente (ahogy épp kell).

      Törlés
    6. De ti tervezitek a hazaköltözést?
      Persze szerintem mi is megcsináltatjuk majd a vizsgákat, ki tudja, mi lesz. Ő amúgy fog járni hétvégi magyar suliba, ma kezdte az ovit. :D

      Törlés
    7. Hjah, Zember igen, ha nyugdíjba meg (kb 8 év múlva). Azért otthon lazántosabban kijönnénk a nyugdíjából, mint Franciaországban. Meg, hát ott a ház... Őt meg hazahúzza a szíve. Engem hol igen, hol nem.

      Törlés
  3. Nyugdij ez hogy hangzik már... :) :)
    De hátha másba kezd és akkor kijöttök. ;) Mi most nagyon nem vágyunk haza. :( Csak a szülők miatt max.

    VálaszTörlés