Oldalak

2014. szeptember 13., szombat

Tél nyár együtt jár

Tegnap este megsütöttem a kelesztés nélküli csigákat (kipróbáltam, pipa, de nem csinálok többet ilyet, mert nem volt frenetikus, jó volt, jó volt, de kicsit száraz, kicsit semmilyen) ÉS le is mentünk a Herbert Parkba, négyesben, fél 7 felé. Nem maradtunk sokáig, de jó volt kicsit kiülni megint a fűre a lemenő nap fényénél, ó, nagyon fog ez hiányozni, ha igazán tél lesz. (Néha amúgy eszembe jut, hogy lesz, mint lesz az ősz, a tél, Peti ugye még kis csecsemő volt szinte télen; mire mászni kezdett úgy igazán aktivan, már láttuk a hideg végét, szóval kibirta kézben a legrosszabb napokat, járni pont jókor, márciusban kezdett, amikor már le lehetett tenni a földre, mert nem volt nagyon hideg, de hogy Palikával hogy lesz ez? Eleve azt nem tudom, mit adjak rá, Peti az első telét hordozóban töltötte, tettem rá egy meleg takarót és kész, de Palika ugye már sportkocsizik... Mit teszek a lábára, hogy ne fagyjon meg? Aztán már nagyon aktiv, ha kimegyünk sétálni, mászkálni akar, nem jó neki sokáig a kocsiban csücsülni, de a földre ugye nem tehetem le lassan, hát jön a zimankó... És ha elkezd járni, ez még komolyabb probléma lesz gondolom, mert még inkább nyomulni akar majd. Ahogy nézem, karácsonyra legkésőbb járni fog - mi lesz még velünk három hónapig? És különben is, mit kell egy alig járó babára adni télen? Milyen nadrágot, milyen cipőt (!), milyen mit? De furcsa ez a téli születés basszus, teljesen meg vagyok zavarodva...)
Most amúgy csend van - a két nagyobb fiú elment ügyeket intézni (villanykörtét venni, hulladékudvarba elvinni a felesleges tepsiket stb, ilyesmi), Palikát elaltattam, betettem egy mosást, úgy-ahogy rendbe szedtem a lakást a konyha kivételével (ott bomba robbant), zuhanyoztam (közben elment az áram, haha, vicces volt) és most itt ülök, ni. Délután kivételesen magyar oviba megyünk (két hetente lesz csak, most ez csak véletlen, hogy múlt héten is volt és most is lesz foglalkozás), azt tervezem, hogy amig Pepi ovizik, én elhozok egy jumperoo-t Swords-ból meg vásárolok kicsit illetve ha marad időm, mászkálok is a környéken. Jééézus és már esténél tartunk. No jó, megyek a konyhába pakolászni, bár főzni nem igazán kell, mert már tegnap este csináltam egy pörköltet, miközben a fiúknak tejbegrizt főztem vacsorára... Zseni vagyok, na.

25 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. k. februari, labzsak, overall, harisnya... ha jobban belegondolok, a nagyokehoz igen hasonlo volt a teli tulelofelszerelese

      Törlés
  2. én is csináltam kelesztés nélküli csigát, nálunk mindenki lelkes volt - raktam rá tejszínt, attól nagyon puha maradt sokáig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát bekentem én is, de semmit sem számitott. Valahogy olyan izetlen izé volt az egész. Az élesztős sokkal jobban sikerült, talán azért csalódtam.

      Törlés
    2. én olyat még sose csináltam - olyan hosszú idő -, na majd kipróbálom

      Törlés
    3. A limarás receptet próbáltam, jó lett. :) Peti azóta is kéri - persze élesztő hiányában meg vagyunk lőve...

      Törlés
    4. Nincs ott élesztő? Tankolj fel szárazból itthon. Vagy az nem ugyanaz?

      Törlés
    5. Száraz van csak és úgy érzem, nem olyan, mint az otthoni. Ilyen fél kg-s kiszerelése van, nem a kis csini zacskók. :D
      De "nedves" élesztő abszolút nincs, pedig az az igazi, csak magyar boltban lehet venni, de megy oda a fene, nem lehet parkolni, nem esik útba, messze van, jaj.

      Törlés
    6. Pékségben nem próbáltad még?

      Törlés
    7. Hihihihi, pékség???? Sütiboltok vannak, még csak nem is cukrászdák. :( Muffin, scone, danish pastry, brownie, fánk - szevasz tavasz.
      Pékség, mint olyan nincs.

      Törlés
    8. Cukrászdát európai Franciaországban én sem láttam, csak szintén sütiboltot. Vagy pékség + sütiboltot.
      De, hogy nincs pékség... csalódtam az írekben... Supermarketben veszitek a kenyeret? (A supermarketben franciáéknál a tortás hűtőben volt nedves élesztő.)

      Törlés
    9. A boltban veszünk kenyeret, aha. :) Sok helyen nincs is tortás hűtő. :D
      A sütibolt itt amúgy a kávézó / teázó.

      Törlés
  3. Gergő januári. Ahogy Mitzi mondja: lábzsák, overall, harisnya, ha már jár, akkor csizma.

    VálaszTörlés
  4. Ez a lábzsák számomra örök talány, hogy marad fenn a babakocsiban? Hogy lehet azzal bekötni a gyereket a kocsiba? :D Az overall még oké, de ez a lábzsák... És csizma lenne az első cipő? Istenem. :( :)

    VálaszTörlés
  5. a mienknek volt hosszu hatoldala ( nem mindegyiknek van, van olyan is ami csak a labreszt fedi), ami egyfelol alulrol is melegit, masfelol meg azon atbujtattuk a babakocsi biztonsagi oveit alul is es a labai kozott is egy- egy erre a celra kialakitott resen at. es azt hiszem alul meg volt vmi plusz rogzitopontja is. van olyan, ami patentos, az az adott marka adott babakocsijaival kompatibilis csak altalaban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk olyan volt a babakocsihoz, hogy először bekötöttük a gyereket, aztán húztuk a fel a lábzsákot úgy, hogy a lábát és a babakocsi alját is egy kicsit, hogyne csússzon le. Kétoldalt pedig patent volt. Nem csizma volt az első cipője, hanem egy Falcon kiscipő, aminek már van talpa, és a Brendonban azt mondták, az első lépésekhez kiváló. Ha nincs hó meg fagy, nem kell a csizma. ;)

      Törlés
    2. Most nézegettem ilyen cocoon-szerű lábzsákokat, használtan, a méret számit ezeknél vajon? Vagy one size? Van cipzáros meg gombolós is, rápattintósat nem látok...

      Törlés
    3. Olyat nézz, ami kompatibilis a kocsival. Nekünk tartozék volt, nem tudom, külön hogy lehet kapni.

      Törlés
    4. Van egy csomó féle, végül egy TCM (vagy TMC?) Winter Bear tipusút vettem, használtan. Jó lesz ez szerintem, max eladom én is, ha nem jön be. :D

      Törlés
  6. Ezek mind izgalmas kérdések. :-) Kíváncsian lesem a válaszokat...
    Bunny esetében, nos... ilyen szempontból - ha semmi másból nem is - roppant könnyű dolgunk volt. (Csak sűrűn mosdattam, mert ráragadt minden szösz és hajszál a lakásból, mikor elkezdett közlekedni. Anyuci kis varázshengere. :-D ) Majdnem 3,5 éves lesz, mire megtudja mi az a hideg!!! Kemény, nem?
    De, hogy a kicsivel mit fogok kezdeni jövő ősszel? No, ez egy irtó jó kérdés...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De akkor hazaköltöztök tuti? Nem lehet, hogy csak máshová? És meg lenne oldva... :)

      Törlés
    2. Haza? No nem Magyarországra! Dél-Franciaországba valahova, vagy a spanyol határ mellé. Szóval a munyónk azért nem fog befagyni Provence-ban - kivéve, ha a spanyol határ mellé - de ott meg komoly esélyünk van kifogni vmi jópofa, terméskő házikót. :-P
      De a kiküldetésünk itt lejár, nem kértünk 4. évet.

      Törlés
    3. Óóóóó, de irigykedem. :) Provance gyönyörű. :)
      El is hiszem, hogy jönnétek már vissza Európába... :-/

      Törlés
    4. Nekem lassan már mindegy, csak civilizáció legyen. :-P ...és... hordhassak végre csizmát!!!! :-D

      Törlés
    5. :))) Elhiszem... A civilizációt is meg a csimmát is. Én meghalnék az előbbi hiányában - az utóbbit tudnám feledni, de ha hőgutával jár... Háááát...

      Törlés