Oldalak

2014. október 24., péntek

Akkor tehát a hét

Hétfőn délelőtt Anyuék elmentek búcsúzóul Bray-be, Apu ugyanis kedd reggel már utazott is haza, szipp... Jó sokat sétáltak állitólag, ettek fagyit, andalogtak a tengerparton, fotózkodtak... Örülök, hogy ez alatt az egy hét alatt néha el tudtam őket zavarni ide-oda, mert idén sem voltak sehol nyaralni, legalább most tudtak egy kicsit lazitani kettecskén, igaz, maximum pár óráig voltak mindig távol, de az is valami azért. A délutáni alvás után elvitték sétálni Paját, mivel szegényke nem volt kinn délelőtt, én meg itthon maradtam játszani Petivel, de miután a Kisokos kitalálta, hogy szeretne tököt faragni, mert az oviban is faragtak már (a heti téma a pumpkin, a múlt heti a denevér volt), kénytelen voltam elsétálni vele a Tescoba, hogy megnézzük, van-e már szép és kicsi tök. Mivel csak csúnya és nagy tökök voltak, vettünk egy tetszetős csokor sárga virágot (Peti választotta, talán krizantém, nem is akartam virágot venni eredetileg ugye, de mikor megpillantotta, láttam rajta, hogy beleszeretett, úgyhogy nem volt szivem lelombozni, hogy nem kell nekünk virág), majd hazasétáltunk. Este csináltam egy gyors epres habot és ezzel el is búcsúztam Aputól, aki kedden reggel, 6 környékén lépett le. Az igazat megvallva, kellemes csalódás volt számomra ez a hét, attól tartottam, hogy hülyeségekkel fogja majd tömni Peti fejét és aggódtam, hogy stresszelni fog az ittléte, de meglepő módon teljesen értelmesen viselkedett, ha kellett vigyázott mindkét gyerekre, sokat cipelte Palikát és Petivel is jól megvolt... Úgy tűnik, idegen környezetben, kiszakitva a magyar valóságból normálisabban tud viselkedni, mint amikor mi megyünk haza látogatóba. (Ezt érdemes megjegyezni, hmmm.)
Kedden reggel tehát Apu hazament, Anyu pedig kikisérte a reptérre, hogy minden rendben menjen. Délelőtt, Paja alvóidejében elugrottam a Debenhams-ba Peti cipőjéért, amit még a múlt héten rendeltünk, majd véletlenszerűen megláttam és megvettem egy Drakula felsőt Petinek a pénteki ovis Halloween party-ra, illetve ha már ott voltam, bevásároltam a Supervalu-ban (és megint csak nem kaptam szép tököt, jaj). Ovi után Petivel kettesben elmentünk egy trike-ért (valaki ingyen meghirdetett egyet FB-n, én meg lecsaptam rá, mert jónak tűnt), majd gyorsan megebédeltünk és csendespihenőztünk. Délután / este nem történt semmi érdemleges vagy ha történt is, már nem emlékszem rá...
Szerdán délelőtt esett az eső, én pedig Palika alvása alatt elmentem a Stillorgan Shopping Centre-be és vettem ezt-azt a Dealzben, a Tescoban és a Lidlben. (Szimpi tököt továbbra sem találtam, kezdem feladni...) Ovi után Petivel elmentünk a Debenhams-ba (na vajon miért, na vajon?) becserélni a cipőjét 9-esre (a 8-as persze kicsi lett, mint tippeltem) és csodák csodájára találtak nekünk egy méretes csukát, komolyan, sirtam örömömben, végre van cipője a kis cinegének. (Na jó nem sirtam, de majdnem.) Este, 6 körül, bár már sötétedett, elsétáltam Petivel a Herbertbe, de természetesen nem maradtunk sokáig, mert rendesen ránk alkonyodott, itt az ősz, nincs mit tenni.
Csütörtökön délelőtt nem voltam sehol (oké, az oviból hazajövet beugrottam az Insomnia-ba egy pumpkin spice latte-ért, mert még sosem ittam olyat és nagyon megkivántam (először és utoljára, mert iszonyat édes, iszonyat, iszonyat, nem tudom más hogy tudja meginni, én hazaérve felhigitottam, mert összeragadt a szám), mert azt terveztük, hogy amint Paja felébred, kimegyünk a Poolbegre tengerezni. Igy is tettünk, fél 1 körül a legnagyobb dagálynál csináltunk pár fotót Anyuval, majd amikor eljött az idő, elmentünk Petiért az oviba. Délután, mivel bestresszeltem az óraátállitástól, vagyis attól, hogy most már nem sokáig fogunk tudni alvás után kimenni a friss levegőre, Petivel elgyalogoltunk a Merrionra, de ez nem volt egyszerű, mert annyira azért nincs közel a hely. Mire odaértünk, már igencsak besötétedett, de azért játszóztunk egy kicsit, ha már ott voltunk, majd olyan 20-25 perc után indultunk is haza, ami jó ötlet volt, mert igy is vaksötét lett, mire hazaértünk.
Ma az oviban Halloween party volt, igy Peti Drakulának denevérnek öltözve ment. Igazi Kismajomként roppantul élvezte a dolgot, már kora reggel, ébredés után totál felpörgette magát, keresztül-kasul rohangált a kis jelmezében a lakásban, alig birt magával, nem fért a bőrébe, úgy tetszett neki, hogy ma különleges nap van. Bár nem volt kötelező beöltözni, egy gyerek (Lorcan) kivételével mindenki jelmezben ment, mire odaértünk, már volt a teremben egy autóversenyző, egy teknős, egy Batman, egy Spider Man, egy zombi és számtalan hercegnő. Szegény Peti jól beijedt Christian-től, akinek túl jól sikerült a beöltözés (ő volt a zombi, tiszta "vér" volt és a maszkja is baromi félelmetes volt), Kate utólag mondta is, hogy bár alapból elválaszthatatlan a két fiú, Peti ezúttal kifejezetten kérte, hogy ne kelljen Christian mellé ülnie és egész nap kerülte szerencsétlent, mint a leprást. (Mondjuk tényleg tök ijesztően nézett ki a srác, én is befostam tőle, mikor megláttam.) Ettől a kis incidenstől eltekintve azért jól sikerült a nap: állitólag székfoglalóztak, táncoltak, buliztak, ahogy kell. Mig Peti ovizott, Anyu bement a városba venni Sebinek egy kis vásárfiát, én pedig Palikával elugrottam a Nutgrove-ba, miután őkelme felébredt a délelőtti alvásából. Úgy gondoltam, igy október vége felé most már mindenképp kapok majd valahol Pajának egy 1st Christmas-os felsőt, de hiába mentünk be a Penney's-be, a Dunnes-be és a Tesco-ba is, sehol sem volt semmi jó. Az első kettőben abszolút nem volt semmi (!), a Tescoban pedig volt ugyan az a pizsama, amit Kriszti is emlitett, de csak newborn, 3-6 hós és 18-24 hós méretben. Egy-egy mindhárom méretből, király, mi? (Nem, nem király, röhej.) Természetesen tököt is néztem amúgy, de itt is csak baromi nagy és nyominger példányok voltak, úgyhogy elmondhatom, hogy nem volt túl sikeres ez a kis kiruccanásunk, mert azon kivül, hogy a Boots-ban vettem pelust, nem intéztem semmit, marha nagy. Délután, hogy Petit kifárasszuk, elsétáltunk a Herbertbe játszóterezni, ami vicces volt, mert ezúttal Palika is élvezte a kiruccanást: hintázott, ahogy kell. (A Herbert Park ebből a szempontból tök jó: a hinták úgy vannak elhelyezve, hogy elszórva a játszón két-két hinta van egymás mellett: egy bébihinta és egy sima hinta, igy a tesók simán ellehetnek egymás mellett, nem kell a szülőknek a játszó egyik végéből a másikba rohangálni, mint a többi helyen...) Mire hazaértünk besötétedett, az este pedig a szokásos mederben folyt, igy erről nem is irnék hosszasan.
Úgy tűnik, kezdem behozni a lemaradásom mit csináltunk-hol voltunk ügyileg, hurrá-hurrá, el sem hiszem.  

2 megjegyzés:

  1. Amazon? http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss/178-2555001-1594718?url=search-alias%3Dfashion&field-keywords=my%20first%20christmas

    VálaszTörlés
  2. Megoldottuk: Tegnap rendeltem a Boots-ból sima hosszú ujjas piros pólókat (a három unokának) és Apu majd rávasal valami vicceset. Igy legalább Petinek meg Pajának ugyanolyan pólója lesz, csak az egyiken 1st, a másikon 5th Christmas lesz. :)

    VálaszTörlés