Oldalak

2015. augusztus 19., szerda

Szóval.
Ide is összefoglalom magamnak.
Gondolkozom a Montessori képzésen, ami izgi, még lehet, hogy otthon is használható, ha hazamennénk egyszer, viszont sokan azt mondják, nehéz folyton gyerekek között lenni, amit át is érzek, de az tetszik, hogy 2,5 éves kortól járnak Montessoriba a gyerekek, szóval nem babákkal kéne szórakoznom. (Azt nem is vállalnám, nem szeretem a nagyon kicsiket, ezerszer mondtam már.) Az elhelyezkedést illetően tartok tőle, hogy a munkaadók nem egy kezdő, 36 éves, nem ir anyanyelvű emberkét fognak preferálni a jelentkezők elbirálásakor...
A Montessorin kivül, hogy "kiegészitsem" az eredeti végzettségem, a life-coach képzés is tetszik, de abban zavar, hogy az utcáról is jelentkezhetnek rá emberek és az olyan... lealacsonyitó. Megnézed a life-coach-ok honlapját és mind olyan csillámporos, mint egy MLM reklám. Csak neked, csak most, gyorsan, hatékonyan. Gáz. Ezért tanultam 5 évig komoly, tudományos kisérletekkel, vizsgálatokkal megtámogatott pszichológiát, hogy hiedelmekben hivő és gagyi áltudományos emberkékkel versenyezzek a kliensekért?! Hát jaj. Ráadásul megint itt a nyelv gond. Vajon van ir, aki pont egy magyar life-coach-hoz járna? Na ugye. (Maradnak a bevándorlók. De nekik vajon van pénzük ilyesmire? Nem is akarom hallani a választ.) Ha hazamegyünk, persze jól hangzik, hogy külföldön lettem life-coach, de kérdés, hazamegyünk-e. És főleg mikor.  
Ha a másik végzettségemet nézzük, a tanitást, amiben tapasztalatom is van, megint csak meg vagyok lőve, mert kinek kéne nem-anyanyelvi tanár? Folytathatom vállalkozóként, hivatalosan, de hát na. Nem hiszem, hogy sok pénzt hozna a dolog. Pedig talán még szeretném is.
Ha pedig elfelejtem, honnan jöttem, marad valami vadiúj. Ami érdekel. És két dolog érdekel: a fotózás és a sütisütés. (Nem röhög.)
Mindkettő olyan, amihez a nyelv annyira nem fontos, tehát bárhol művelhető. De sosem csináltam még egyiket sem. Vállalkozni kéne velük, a semmire tulajdonképp. Vállalkozni itt nem nehéz, nem ezzel van a gond, hanem az idővel. Két gyerek mellett lenne nekem időm belevágni valami teljesen újba, úgy, hogy maga a vállalkozói lét is új?
Eh... Sehová sem jutok. Sehová.    

3 megjegyzés:

  1. S a sütizés, ha csak kicsiben kezdenéd, feketén? Pl zsúrokra vállalsz teljes süti ellátást tortától a sós rágcsáig...
    Kint Guyane-ban volt egy brazil nőci, aki ilyesmiket csinált, csak aztán felfejlődött a buli és a kis p*csák, meg hercegek teljes szülinapi dekorácóját ő készítette. Akkora pucc mant, h ihajj! Mi egy 5 éves kislány Csingilinges bulijában voltunk. Nem mertem megkérdezni mennyibe került a banzáj...

    VálaszTörlés
  2. Nem vagyok cukrász és ügyes sem :D tortákat nem vállalnék be, a tervem az lenne, hogy vmi egészséges snack-et készitenék / árulnék, mert iszonyat, mi megy, chips-et esznek chips-el, szörnyű. Egy barátnőm mesélte, hogy cserélgetnek a suliban tizórait a gyerekek és bazmeg van, aki nyalókát csomagol! Nóóóóórmális??? Szóval nagyon gáz az egész. Nem vagyok kajanáci, de azért legyen már egy határ.
    Arra gondoltam, party-kra simán lehetne egészséges rágcsa kinálat (akár cukor- vagy gluténmentes), nem is nehéz hivatalosan csinálni, csak hát fosinger vagyok és T. is lehűtött, hogy egyedül nem lehet ekkora bizniszbe vágni, mert egy ember nem tudja tiz ember feladatát ellátni. (1) Gyártó 2) Kapcsolattartó 3) Kiszállitó 4) Marketinges stb

    VálaszTörlés
  3. A Montessori- tanfolyamot ki ne hagyd! En is sokat agyalok, nekem a fejlesztopedagogus kepzes tetszik, M- kepzest meg nem is talaltam itthon. Addig meg amig kitanulod., csinalhatnad amit Beb irt, ahhoz meg a fotozas is passzol :-) Szerintem megvan benned hozza ami kell. Es nem is szallsz el. De onbizalmad legyen!

    VálaszTörlés