Oldalak

2015. november 27., péntek

Miután Pipi múlt péntek óta itthon volt - ma ment először suliba - tegnap úgy éreztem, megérdemlek annyi szabadságot, hogy elmegyek moziba Gyöngyivel. A Brooklyn-t néztük meg (ha egy Bud Spencer filmet vetitettek volna, arra is beültem volna, eskü), ami romantikus volt és elég egyszerű, de azért jól éreztük magunkat. A sztorit ismertem, azt viszont szépen titkolták mindenhol, végülis hogy dönt a csaj, marad-e Irországban vagy visszamegy Amerikába, úgyhogy jól meglepődtem, mikor nem az általam várt befejezés jött.
Tegnap amúgy T. szabin volt, igy délelőtt elmehetettem egy welfare office-ba, mert találtam egy honlapot, ami tele van nekem való munkákkal (értsd irodai, de pszichohoz kapcsolódó állások), de azt olvastam, ezek nem "nyitott" helyek, nem mindenkinek szólnak, érdeklődjek a helyi welfare-nél... No most az egy dolog, hogy a helyi iroda az isten háta mögött van, Dublin 8-ban (a St Stephen's Green-nél is van egy iroda, ami 25 perc gyalog, de neeem, nem az a velünk foglalkozó hely ám, bumlizzunk csak át a városon nyugodtan suttyólandbe, amit nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy szűk nyolcadik kerületet, nulla parkolóhellyel, iszonyat keskeny utakkal, mindjárt-leütnek-feelinggel), de ráadásul kiderült, hogy óóóó, hát azok az állások / tanfolyamok a munkanélküli segélyen élőknek vannak fenntartva és hogy én kaphatnék-e ilyet? Hát hahaha, biztos viccelek, hát akinek a férje a Google-ban dolgozik, az tuti nem kap semmit, ha a feje tetejére áll, akkor sem. Komolyan én úgy berágtam, hogy azt hittem a nőre boritom az asztalt. Meg sem kérdezte, milyen pozicióban van a Cégnél a kedves férjem. Hogy nem temp-e, hogy nem gyakornok-e, hogy mit tudom én. Egyből kivágott, mint a macskát szarni. Hiába mondtam, hogy mi annak az értelme, hogy aki kap munkanélküli segélyt, az mehet mindenféle ingyen tanfolyamra, miközben fizetik a gyerekeinek a bölcsit, ovit, plusz elérhetővé válik számára egy rakás izgalmas munka - mig akinek a férje dolgozik, az eláshatja magát, mert ezek közül egyik sem jár neki, hiszen a férje keres? Hát érted. Ha egy valami jár, akkor amiatt húsz másik előnyt is szerzel, ha viszont az az egy nem jár, akkor hello, kizárnak mindenből, oldd meg magad. Nem a munkanélküli segélyt szerettem volna, isten látja lelkem. Hanem a tanfolyamokat, azt a sok normális munkát, amire inkább betanitják az utcáról besétáló népet, hiszen "training is provided" (pl csoportvezetőket keresnek enyhe depresszióban szenvedőkhöz; after school-ba keresnek programszervezőt ilyesmi). Szétdurran az agyam, komolyan.
Ez a kapu is zárva van, remek*.

* Miután kiderült, hogy az áhhhh, nem vesszük mi komolyan a vallást iskolában olyanokat tanitanak a gyerekeknek, hogy Isten teremtette a zöldségeket, a gyümölcsöket, a virágokat, a madarakat meg minden lófaszt, T. tegnap elejtett egy olyat, hogy érik ez a hazaköltözés rendesen... Hát én is nagyon igy érzem.

15 megjegyzés:

  1. hat, erre nem is talalok szavakat! :O

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ja,ez a ferjed a google-nel, akkor nem kapsz munkat dolog...

      mellsleg viszont, ha van valami, ami miatt : Mo. nem vonzo, az pont az oktatasi rendszer. zongorazni lehetne a kulonbseget a gyerekek, kulonosen bucka lelkiallapotan, ugy, hogy meg csak ovodas volt. de nagyon filoztam mar neki azon, hogy tuti tovabb rontana az amugy sem rozsas helyzetet az allami iskola. most meg kivirul, boldogan jar, elvezi...
      nalam az egyik legfontosabb ok, amiert inkabb krumplit szedek itt pusztakezzel ha ugy alakul, az az iskola, ahogy bannak a gyerekeimmel, ahogy tanulnak, amilyen jol erzik magukat. pedig ez kis ocska bevandorlosuli, es a multkor kifogyott pl wc-papir meg ilyenek...

      Törlés
    2. Ja, nem az, hogy nem kapok munkát, hanem hogy nem kapok munkanélküli segélyt és igy elesem az ő állásajánlataiktól meg tanfolyamjaiktól. Szóval munkát kaphatok, csak ők ebben semmit sem tudnak segiteni. (Ami mondjuk röhej, mert tudom, kik kapnak munkanélkülit... Akik egy szót sem beszélnek angolul pl, csak kijöttek a semmire majd csak lesz alapon és lesnek, hogy jééé, nem elég, ha magyarul beszélek... Igy persze, hogy sehová sem veszik fel őket...)

      A holland iskolákról én is hallottam, hogy jók. Mondjuk szó se róla, az óvónők, tanitónők hozzáállása itt is példás, mindig kedvesek, mosolygósak, segitőkészek, ezzel sosem volt bajom, csak a vallásos körités izélget most... Hogy hát nehogy má'. Mégis csak a mi gyerekünk vagy mi, ne tömjék már hülyeséggel a fejét, amiben mi baromira nem hiszünk. (És ez a szemétség, hogy nincs alternativa: az iskolák 90%-a katolikus. WTF.)
      Mondjuk ahogy igy olvaslak, szerintem ti még rácsodálkoztok Magyarország után a "kedvességre", normálisságra, mi ezt már sajnos megszoktuk, ha hazamennénk, tuti jönne egy oltári nagy pofon, hogy jéééézusom, milyenek az emberek. :-/
      Szóval itt mondhatom, hogy még soha senki sem oktatott ki, nem szégyenitett meg, nem hozott kellemetlen helyzetbe a viselkedésével. (Oké, udvariatlanok itt is vannak, de mondjuk olyan nincs, hogy pl egy orvos / nővér lecsesszen vmi miatt vagy bunkózzon.)

      Törlés
    3. Én most akkor olvasom Maggiet? nem olvasom Maggiet? vagy ugyanazt a Maggiet olvasom-é?

      Törlés
    4. Van egy nyitott holland blogja is, arra gondolsz?

      Törlés
    5. Nem... Akkor én valahol lemaradtam, vagy kiesett valami a fejemből. Csak pislogok itt mindig, mikor említed, hogy te ezt honnét veszed, hát hetek óta nem írt, akkor is a csótányokról. :-D

      Törlés
    6. Most melyikre gondolsz, hogy úgy érzem, rácsodálkozik, hogy milyen jófejek a hollandok? :D Azt csak úgy kikövetkeztetem a sorok közül. :P

      Törlés
    7. Már többször éreztem úgy, hogy nem ugyanazt a Maggiet olvassuk. S nekem a nyílt blogja nincs is meg...

      Törlés
    8. Szerintem nem baj, ha belinkelem: http://alles-goed.blogspot.ie/

      Törlés
    9. lol, hahaha, legviccesebb thread a blogomrol ever! :-D

      szoval nincs kedvem egyiket sem irni eppen... ugyis minden csak az allaskeresesi kudarcaimrol szolna.

      Törlés
    10. Legalabb nem ereznem magam egyedul és motivalatlanul. :p

      Törlés
    11. Köszönöm! De közben kiszolgáltam magam... :-D

      Törlés
  2. Döbb! és a másikon is Döbb!
    Én ledöbbenni járok hozzád basszus!

    VálaszTörlés