Oldalak

2016. május 22., vasárnap

A hét gyorsan telt, hétfőn sehová sem vittem Paját, mondván erősödjön, gyógyuljon. Petiért azért elmentem vele, nincs mit tenni, kemény a kistesók élete.
Kedden, mivel reggel nem volt hőmije, a Palmerston Parkban voltunk Palikával. Sokat hintázott (végre! mióta képes felnőtt hintán ülni, sokkal jobban szeret hintázni, mint a bébihintában), T. pedig este orvosnál volt, mert reggelre rosszabbodott az egy éve stagnáló gondja.
Szerdán, bár Paja láza kedd este visszatért, kénytelen voltam elvinni a Nutgrove-ba vásárolni, mert egyrészt nem volt itthon semmi kaja, másrészt meg vennem kellett még ezt-azt a party bag-ekbe. Este PCG találkozóm volt (ez a coaching course egyik követelménye: 6 PCG meeting szeptemberig, nekem ez volt az első...), de Paja láza miatt - csakúgy, mint előző héten Peti hányása miatt az Aware találkozóra - alig tudtam elmenni, mert furdalt a lelkiismeret, hogy basszus, itthon hagyom, miközben beteg. (És nem mellesleg ugye én is köhögtem és a fülem is betojt. Jó hét volt ez, komolyan...) Este próbáltam Anyut rávenni, hogy ugorjon át, mert T.-t hétfőn műtik, nekem meg hétvégén tanfolyamom van és ugye épkézláb is nehéz neki a két gyereket manőverezni negyed 9től 6ig nélkülem, nem hogy igy, de sajnos kiderült, hogy Anyuéknak osztálytalálkozójuk van szombaton, amit ők szerveznek és igy már nem akartam beleronditani a programba... Megoldunk mi mindent, ha belepusztulunk is, ja... (Na ezért pl oltári szivás külföldön élni...)
Csütörtökön itthon voltunk, mert esett az eső hálistennek, pénteken pedig nagy nap volt: Peti első szülinapi bulija. Pajával délelőtt még beszereztük a tortát meg a gyertyákat, majd fél 4kor kezdődött a party. A nyögve nyelős meghivó kiosztás ellenére (Peti hányása ugye nehezitette a party hirének terjesztését) egész sokan el tudtak jönni. 15 gyereket hivtunk (Hugo, Christian, Dev, Matilda, Sanjith, Emma, Lulu, Lindus, Livi, Lorcan, Donal, Wan, Oscar, Keely és Megan), ebből az utolsó 4 nem tudott jönni, igy Petivel együtt összesen 12 gyerek bulizott. Mivel Pipi az első pillanatban megmondta, hogy az Imaginosity-be szeretne menni, hagytuk, hogy legyen meg az ő akarata, úgyhogy ott tartottuk a party-t. Kicsit aggódtam, hogy nagyon drága lesz, mert a 12 gyerek mellett 2 felnőttet engedtek be ingyen, a többi ott maradó szülőért szintén fizetni kellett illetve nem tudtam, mi van, ha valaki hozza a meghivott tesóját is, hiszen nagyon nem esett volna jól mondjuk 24 gyereket és 10 felnőttet befizetni, de végül jól alakult, csak pár szülő jött be és összesen két tesó volt, mert aki hozta a többi  gyerekét is, az inkább elment a közeli plázába vásárolgatni, nem maradt benn a játszóházban. (Nem tudom, van-e még olyan hely amúgy Dublinban, ahol a felnőtteknek is van belépő egy játszóházba... Szerintem tök gáz, mert nem gyerekmegőrző, nem dobhatod be a gyereket, hogy hello, jövök két óra múlva érte, szóval mindenképp be kell menni vele és ami még durva, nem jelképes a felnőtt belépő, ugyanúgy €8, mint a gyerek... A party amúgy €15,5 volt gyerekenként, de csak mert pénteken volt, szombat-vasárnap ugyanez €20 per fő lett volna... Úgy, hogy ugye nem privát a party, tehát hétvégén mondjuk ha esős az idő, totál tömve van a hely. No mindegy.) Szóval a lényeg a lényeg, a fő parám, hogy €300-350 lesz a buli nem valósult meg: összesen €200 körül volt, ami átlagosnak mondható. Na ennyit a pénzügyi oldalról. Ami a mulatságot illeti, 2 órás volt a program, fél óra szabad játék az első szintén, fél óra szabad játék a második szinten, majd fél óra kézműveskedés és a végén fél óra kaja és tortázás. A szabad játék mindenkinek jól ment, nem mondom, hogy könnyű volt 12 gyereket szemmel követni, de hálistennek volt két "facilitátor", akik mindig szóltak, mikor kezdődik a következő rész és ügyesen össze is szedték a gyerekeket fél óránként, hogy senki se maradjon hátra. A kézműves rész meglepően izgi volt: lávalámpát készitett minden gyerek, amit utána haza is lehetett vinni emlékbe. A kaja sajnos a party gyenge pontja volt: popcorn, jelly, gumicukor, csokis puffasztott rizs süti és két háromszög szendvics volt per fő a party food illetve a végén mindenki kapott egy szelet tortát is, amit ugye mi vettünk meg délelőtt Palikával. (Ja, Paja otthon volt, T. fél nap szabit vett ki, nehéz lett volna, ha ő (mármint Paja) is eljön, úgyhogy én vittem a hátamon az egész bulit, ciki, nem ciki, ez van.) Peti és a többi gyerek is tök jól érezték magukat úgy láttam, a buli végeztével alig hittem el, hogy minden klappolt, minden stimmelt, minden király volt, de tényleg, régóta először éreztem azt, hogy ez egy jó nap volt, klassz volt minden, megcsináltuk. Az Imaginosity-től Peti kapott egy héliumos lufit és egy kardos buborékfújót - ez volt az ő ajándékuk az ünnepeltnek. (Sajna a lufit és a lávalámpát már a kocsiba beülve sem találtuk meg, elképzelésem sincs, hova tűnhettek. Mikor elindultunk a lépcsőkön lefelé a parkolóba, a lufi még tuti megvolt, rá volt kötve Pipi csuklójára, de mire a kocsihoz értünk, elszállt... Rejtély, hova tűnt. A lávalámpát meg emlékszem betettem az egyik zacskóba, ehhez képest, huss, az is elveszett, sehol sem találtuk meg... Szipp.) A buli egyébként fél 4től fél 6ig tartott, de mire mindent összeszedtünk, kifizettünk, volt kb negyed 7, úgyhogy csak akkor tudtunk elindulni, természetesen a legnagyobb dugóban. Negyed 8ra volt időpontom a fülészetre, egy óra persze már nem lett volna elég hazamenni, letenni Petit, majd újra elindulva átvágni a városon, úgyhogy szegény Pipit rángattam magammal a fülorvoshoz... (Ezért sem jöhetett Palika, éreztem, hogy nem lesz időnk hazamenni.) Az orvosnál egyébként a szokásos menetet jártuk végig: alapos tisztitás után (mint megtudtam, nem kimosta a fülem, mert a viz veszélyes ilyen fertőzések esetén, hanem kiszivta belőle a nedvességet és utána valami dróttal is piszkálgatta) felirt egy új krémet és gyógyszert is, hátha... Negyed 9re értünk haza, Palika már fürdött, Peti tajtékzott, milyen késő van már, én pedig vidámkodtam, mert egyrészt kitisztult a fülem, másrészt pedig szuperül sikerült a party... Igy telt hát el a hét, volt már jobb is (naná), de a vége legalább jól alakult.
Party képek amúgy ITT.

2 megjegyzés:

  1. Nekem ez kicsit gáz, hogy ilyen ünnepelt által fizetős helyre - pláne, h nem bébik már! - a szülő befizetteti a másik kölkét is!

    VálaszTörlés
  2. Én is ne tudd meg, mennyit agyaltam ezen előtte való héten... Hogy hogy kérjem meg a szülőket, hogy 1) ne maradjanak, mert az is pénz 2) ne hozzanak tesót, bébiszittelt gyereket (mert olyan is volt, aki childminderként dolgozik és azt mondta, nem tudja hová tenni o.O )... Végül irtam a játszóháznak, hogy gyerekenként egy szülőt beengedhetnek, azt benyeljük (két szülőt már nem, ha apu - anyu is jön, egyet befizetünk, a másikat nem), de a tesókért kérjenek külön pénzt a kapunál, mert azt nem szeretnénk fizetni. Tök cikinek érzem ezt, de érted... Azért nem vagyunk krőzusok. Végül mivel csak 5en maradtunk szülők (és ebből 2 ingyen mehetett be) és csak két tesó jött, boldog voltam, mert ez még belefért.

    VálaszTörlés