Oldalak

2016. november 29., kedd

Shorties

  • Egy krémért és a gyógyszerért (amiben két szem volt, két szem!!!) €32-t fizettem. A krém €17 volt, a kapszula darabja €7. Sirok. (€7 bazmeg egy szem gyógyszer, úgy mégis mi van benne, gyémánt?!) 
  • Egyik este poénból megkérdeztem Petit, melyik nyelvet szereti jobban (azért poénból, mert biztosra tudtam a választ, hogy a magyart fogja mondani), erre legnagyobb megrökönyödésemre azt mondta, hogy az angolt. Mert hogy angolul könnyebben el tud mondani dolgokat. Csak lestem. Azt mondja, hogy magyarul gyakran nem emlékszik a szavakra és hogy ha akar mesélni valamit, többet kell gondolkoznia. Mik vannak! Mióta ezt mondta, nem engedem, hogy angolul pótoljon ki egy-egy szót a mondataiban (pedig hát igen, ezt mi is tesszük, mert néha valóban egyszerűbb - ki mond pl olyat a landlord helyett, hogy főbérlő / tulaj?), kiváncsi leszek, szebben fog-e beszélni. (Mondjuk szerintem igy is szépen beszél, de maximalista ugye.) 
  • Ha már nyelv: Palika úgy szedi fel az angolt, hogy arra is csak pislogok. Múltkor ugye a Watch out, aztán mikor egyszer este kijöttem tőlük, mondtam, hogy jó éjszakát, mire odanyögte nekem, hogy gud nájt... Visszakérdeztem, hogy mit mondott, hátha csak belemagyarázom, de szépen megismételte, hogy gud nájt... Sőt, tegnap találtunk egy pókot és azt mondja yaaaaay, skinnylegs! (A Peppában van Mr Skinnylegs, a Pók.) Ja és ma a játszóházban odaszaladt hozzám, hogy azt mondta neki egy kislány, hogy it's mine, az mi? (Szerintem lassan ő is alkalmazni fogja...) Nagyon durva, na ő tényleg szivacs. Petivel ez sokkal lassabban jött valószinűleg a hallásproblémái miatt.    (Ja és a kiejtése is imádnivaló. A Lego sem Legó nála, hanem Legou, ahogy angolul hallotta.)
  • Paja egyébként roppant udvarias, el is felejtettem irni, hogy sosem hagyja le sem a köszönömöt (illetve thank you-t, ha az kell), se a please-t. (Nagyon vicces volt múltkor: imára kulcsolta a kezét és mint a Shrek-ből a macska úgy kért valamit, hogy plizplizpliz, akkorát röhögtem, hogy zengett a ház. Petitől tanulta persze, de mig egy 6 évesnél ez nagyjából megszokott forma, azért egy még-nem-3-évesnél meglehetősen mókás.)
  • Peti nem tudom, hogy csinálja, de szeptember óta 4 mackógatyát lyukasztott ki. 9-től fél 2ig van suliban. 6 év alatt egy lyukadt ki kb, most 3 hónap alatt 4. 
  • Rájöttem a szomszéd előnyére: ha fűt, talán nálunk sem lesz Északi sark a lakásban.
  • A fogyókúrám remekül megy, hiztam 1 kg-t, most reggelente 58,8 és 59,2 között mozgok. Jó, nyilván Anyu főztje sem segitett, de akkor is. Tök gáz, akármikor belenézek a liftben a tükörbe, csak a nagy fejem látom, sokkal jobban érzem magam vékonyabban, mert akkor még az arcom is normálisabb, nem ez a holdvilág - lángos bááááh. 
  • Elkezdtem pont a fentiek miatt is kicsit leszokni a bolti péksütikről, ez persze nem jelenti azt, hogy nem nassolok, hohó, dehogy, csak épp próbálok itthon sütni, hogy legalább tudjam mit eszünk. A kakaós-kifires süti nagyon bejött, mert ezerféleképp el lehet késziteni (kakaót pl sosem teszünk bele), de van jó citromos keksz meg citromos süti receptem is, amik mindig bevethetők és oké, van bennük cukor, de egyrészt nem kerülnek egy vagyonba, másrészt (gondolom) kevesebb bennük a cukor és tartósitószer meg ilyesmi. (Most lett kész egy adag két hozzávalós keksz is, kiváncsi leszek... Még most hül, de nem fűzök hozzá nagy reményeket...) 
  • A kevesebb cukorral egy időben próbálok kevesebbet FB-ozni is. Rádöbbentem, mennyire időrabló az egész. Minél többet kommentelsz, annál több értesitésed lesz és annál több időt töltesz a visszaolvasgatással. Hát ezt most meguntam. Eddig sokszor éreztem, hogy infot kell adni, ha kérdeznek, de bakker, úgyis válaszol más is és huszonötödször válaszolni ugyanazokra a kérdésekre (pl kiköltöznénk 3 gyerekkel, hogy megy Irországban az ovi? hová mennétek egy 2 évessel Dublinba a hétvégén?) kicsit sem visz előre... Izgi ismerős posztokra persze továbbra is reagálok, de a fórumozást befejeztem, semmi értelme. 
  • A hetet amúgy anti-halogató hétnek neveztem ki, már most megcsináltam csomó mindent, amit hetek óta húzok. Az a baj, hogy rengeteg apró kis trutyi dolog van a felnőtt életben és ezek annyira-annyira időrablók. Egyenként persze nem több egyik sem 5-10 percnél, de ha összeadjuk iszonyú sok időt emésztenek fel ezek az apróságok. (Pl: Bár ez nem trutyi, de megcsináltam a gyerekek Santa üzenetét a Portable North Pole-on. Hurrá.) 
  • Pénteken lesz a 3. szülinapi party rövid időn belül, kész csőd ez az egész, €50-nál tartunk szeptember óta...  
  • Petinél továbbra is divik a bead őrület, ha nem Legozik, tuti gyöngyökkel babrál, nagyon cuki.
  • A héten eddig hideg volt, tegnap csupa felhő, ma csupa nap, de hideg. Tegnap a Leisureplexben voltunk Pajával (naccsúszdás játszóház), ma a Panda Cafe-ban. (Játszózni indultunk, de olyan iszonyúan fáztam, hogy inkább megálltam a Pandánál, úgyis most járt le a kártyám, 6 belépés után jár egy ingyenes játék, hát ezt most elhasználtuk, tiszta haszon.)
  • Régi, de most linkelte valaki újra: Csak erős idegzetűeknek... 
Plusz két kép máról:
Pál a Pandában
Peti épitett egy autót, az egész saját design (a kuplerájt meg tudom magyarázni (nem))

9 megjegyzés:

  1. Ezek a gomba elleni bogyok itthon is nagyon dragak.

    De erdekes, hogy feltel h Peti alig beszel angolul, erre tessek :)

    Mult honapban mi is kihagytunk ket (egymas utani napon tartott) szulinapot, orulok h meghivjak, de bakker ha csak 2-3 ezer foeinttal szamolok, akkor is egy vagyont koltottem mar masok gyerekeire, mert egy ev alatt vagy 10-15szulinap van, Leda meg 3.eve ovis mar...es van akikek mar 3 bulija is volt az evek alatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komolyan? Mennyibe kerülnek kb? Durva!

      Igen, nagyon belendült, tök ügyes. :)

      Hát igen, elég sok pénz... :( Tavaly nálunk nem volt sok (5-6 db szeptembertől júniusig), de előtte évben, az ovi utolsó évében szinte mindenkinek volt party-ja. o.O Most ez az év is durva, gondolom azért, mert ez a 2. évük együtt, tavaly még nem ismerték egymást nagyon. Idénre én nem tervezek Petinek party-t, az is irtó drága, €200 alatt nem lehet megúszni. :(

      Törlés
    2. Ha jól emlékszem, a két szemes itt olyan 3000 körül van.

      Törlés
    3. Nagyon durva! o.O Akkor nem éri meg hozatni. :D

      Törlés
  2. Macinaciban nyomják az iskolában? :-O

    Jajj, az ilyen kis időrabló melókat, meg telefonokat ne is említsd! Bahh! Ezekkel megy el a napom. Naná, zéró látszat, full semmi! Csak, ha nincsen megcsinálva... Pl. kinek tűnik fel, hogy egy halom számlát kilyuggattam és megfelelő dossziéba raktam. Vagy elviszem egy halom kiszanált ruhát a félkegyelmű nőnek, aki majd eljuttatja a megfelelő helyre. Bahhh!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Heti 2x maci + crest-es macifelső, heti 3x vászonnadrág + crest-es pulcsi. Hétfőn tesi van, pénteken meg jön a hétvége. :D

      Ez az, semmi látszat, de ha nincs meg, az bezzeg feltűnő. :( Fúj, de utálom.

      Törlés
    2. még is bolondulnék, ha nem adhatnék Buckára macinacit is az iskolába. amennyi gatyát elszaggat, darabját 10-15 euróért...
      persze , mindig erről nyígok,de nem véletlenül.

      Törlés
    3. És ő minden nap mehet abban?
      Nálunk ez volt tavaly is, most is, heti 2x tesi öltözék, 3x normál szerkó.

      Vagy várjál, nálatok van egyenruha?

      Törlés
    4. nincs. heti kétszer megy abban kb.

      Törlés