Oldalak

2017. július 31., hétfő

Szobatisztaság

Nemrég találtam egy 1-1,5 éve készült fotót, amin Palika büszkén ül egy bilin - no nem arról van szó, hogy szokásom bilin ülő gyerekeket fotózgatni, egyszerűen azért kaptam le, mert akkor ült életében először bilin, akkor volt rajta először alsógatyó. Ez ugye jól rég volt már, de Paja persze nem szobatiszta 1-1,5 éve, akkor és ott ügyesen bilizett egyszer-kétszer, de ennyi, miután volt olyan, hogy egymás után háromszor pisilt be, úgy döntöttem, hogy no ne, én ezt nem csinálom, padlószőnyeg van a lakásban, nincs kedvem folyamatos pisiszagban élni, vissza a startmezőre, vissza a pelust...
Az elmúlt 1-1,5 évben úgy 3-4x próbálkoztunk be a pelus levételével, mindig pont ugyanúgy jártunk, mint először, totál random szólt, hogy elmegy pisilni és amikor épp nem, hát akkor lehetett itatgatni a pisit a szőnyegből.
Tudom, sok szülő türelmesebb, törli a pisit bőszen 1-2 héten át, mig megszokja a gyerek az új rendszert, én viszont finnyásabb vagyok, mint az átlag azt hiszem, mert úgy gondoltam takarit a fene, majd ha megérik az úr a dologra és max 1-2x pisil be egy héten, levesszük a pelust és hello, szobatiszta a gyerek és hát igy is lett.
Most, hogy nyáron otthon voltunk, eleve bugyipelust vettem, azt le lehet tolni, mint a normál gatyót és kvázi olyan, mint egy alsónadrág, a pelus minden előnyével khm... Szóval ezzel kezdtünk, pár napig bugyipelusoztunk, de ha táncikálni kezdett, kértem, hogy üljön rá a wc-re vagy pipiljen ahová akar - a peluson kivül. Igy is tett, ügyesen pisilt-kakilt hol a bilibe, hol a wc-be, majd 1-2 nap után váltottunk a normál alsóra és azóta letettük a pelust. Egy kezemen meg tudom számolni, hány "balesete" volt eddig, úgyhogy azt hiszem kijelenthetem, ezt a projektet ügyesen abszolváltuk: a káposzta és a kecske is megmaradt, Paja szobatiszta lett*, nekem pedig nem nagyon kell takaritanom  utána, hurrá**.     

* Éjszakára még kap bugyipelust, ugyanezt a taktikát igyekszem ugyanis követni: hiszem, hogy ha elég későn vesszük le a pelenkát, nem kell majd éjjelente pisis lepedőket cserélnem. (Petinél is ez volt az elv amúgy, ő is elég későn lett szobatiszta - nappalra úgy 3,2 évesen, éjjelre pedig 4 éves kora körül.)

** Kicsit mondjuk tartok az ovikezdéstől, mert a Heim Pálban azt mondta a doktornő, hogy a székrekedéses panaszok az oviba kerüléssel erősödnek, még magyar nyelvű környezetben is, szóval nagyon-nagyon bizom benne, hogy a szeptember nem fog bekavarni és ki fog tudni szépen kéredzkedni a wc-re, mert ha nem és visszatartja és visszatér a kinlódás, hát én tuti agybajt kapok...

7 megjegyzés:

  1. Ugyesek vagytok, te azert, mert nem stresszeltel ra a dologra, o meg mert ilyen egyszeruen abszolvalta. Barcsak mar itt tartanank mi is...bar ivy h maradhat bolcsiben V, nem aggaszt a dolog...csak...olyan nyug mar, sokba is kerul, menni is egyazerubb barhova ket szobatiszta gyerekkel...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hat az enyémek amíg tanultak, rendszeresen a játszótéren kakiltak. de előtte se pelenkanelkuli korukban nem volt jellemző, se utána.
      amúgy ha ilyen melegben lekapod Viktorról a pelust, nem segít?
      Gratulálok Palinak. én múgy végig hálát adtam a parkettás lakásért akkoriban. :D

      Törlés
    2. Óóóó, én pedig szivesen pelenkáztam volna őket 6-7 éves korukig, szerintem pelusban egyszerűbb az élet, ha kimozdulunk, de ciki lett volna már 3,5 éves koron túl húzni a dolgot, ha már érett rá.
      Most folyton lesni kell, hol a wc, hogy pisil a bokorban, pótruhákat cipelek és mi van, ha jön a rettegett kaki?! El sem tudom képzelni, hogyan lehet wc nélkül / idegen helyen kakiltatni... :(

      Törlés
    3. Van ilyen osszecsukhato egyszer hasznalatos papirbili, amiben egy zacsi van, raul, es ha vegzett, kidobod. Anno en is rettegtem ettol Ledaval, de o fel eves kora utan barhol voltunk, meg ha tobb orara is, "hazahozta" a kakit. Es ez annyira "tudatos" volt h amint beleptunk az ajtom itthon, mar tolta is a pelusba, kerobb meg rongyolt a wc-re. Oviban pl meg sosem kakilt.

      Törlés
    4. https://www.minimano.hu/termekeink/higienia/bilik_wc-szukitok/pottyflip_papir_bili.html

      Törlés
    5. Igen, ez ismerős, Peti is igy nyomta, de annyira tartok attól, hogy ha Paja visszatartja, majd jól beszorul. :(
      Ez a bili meg nyilván magyar találmány. :D Itt nincsen. :( Tesóm kisfia használja, de ők bele is pisiltetik, én meg ezen szétröhögöm magam, örülnének, hogy fiú, aki minden bokornál tud pipilni, de neeeem, ráültetik a papirbilire... :)))

      Törlés
  2. mármint hogy pelenkás korukban se kakiltak a játszótéren.

    VálaszTörlés