Oldalak

2017. november 29., szerda

És mert baromi pozitiv vagyok

Azért történt pár jó dolog is múlt péntek óta:
  • Két héttel ezelőtt szombaton - mikor én itthon ültem a beteg Pállal - T. és Peti eljutott a St Enda's parkba sétálni. Állitólag jó volt, csak úgy, mint a mi vasárnapi "kirándulásunk", amikor is elautóztunk a Blackrock parkba, leparkoltunk és darttal elzötyögtünk Dun Laoghaire-be, ahol hétvégente már üzemel a karácsonyi vásár. Nem volt sok minden, de hangulatos volt a kis házacskák között mászkálni, ráadásul kinn volt a lángosos is, úgyhogy Peti ebédjét könnyen megoldottam arra a napra. 
  • Csütörtökön volt nálunk egy ismerős magyar anyuka a mindjárt 6 éves kisfiával és meglepő módon tök jól elvoltak a gyerekek: először Palika játszott a kisfiúval, aztán Peti is becsatlakozott. Nem maradtak sokáig, de jó volt látni, hogy ha akar, tud Paletta nyitni a gyerekek felé, nem egy örök magányra itélt gyerek, egyszerűen nem tud kommunikálni az angolul beszélő kölykökkel... 
  • Pénteken T. szabin volt, igy a délelőttöt a Nutgrove SC-ben töltöttük. Nem csináltunk semmi extrát, főképp vásároltunk (Dealz, Tesco, Tiger, Dunnes stb), de ha már ott voltunk beültünk egy teára is a Starbucks-ba.  
  • Szombaton jó kis napunk volt: bár baromi hideg volt, mivel gyönyörűen sütött a nap, elmentünk a Kukacos játszóra. Fél óra játék után úgy döntöttünk, jobb, ha sétálunk, mert a fiúk hozzáragadnak a fém mászókákhoz, igy andalogtunk még egy kicsit a parkban és húztunk is haza. Ebédre isteni karfiollevest főztem és ami a csúcs: Petinek is izlett, el sem akartam hinni. Délután diós kiskifliket sütöttem, szóval sikeres kis napunk volt. (Épp ezért esett nagyon rosszul, hogy vasárnapra Pipi belázasodott... Szegényke ment volna Ivan bulijába, szóval nagyon szomorú volt, hogy bukta ezt a party-t, ami pont a David Lloydsban lett volna, ami a nagy kedvence...)
  • Aztán mi jó is volt még... Ma hortobágyi húsos palit készitettem ebédre (életemben először) és nagyon jó lett, mindenki odáig volt érte, hurrá. 
  • Vesna (Matilda anyukája) a múlt héten elkezdett dolgozni, igy Matilda after school-ba megy suli után, ami azt jelenti, hogy nem marad délután játszani. Nagy kő esett le a szivemről, mert mostanság elég rosszban vannak Pipivel, igy legalább nincs konfliktus max. az iskolában... 
  • 23-án múlt 19 éve annak, hogy T.-vel "járunk", nem ünnepeltünk nagyon, de csináltam egy kis cuki kavicsképet az előszobába. 
  • Ami a téli cuccainkat illeti, végre megjöttek a sálak, szóval a fiúknak most már van télikabátjuk és sáljuk is (cipőjük még nincs a kis cinegéknek, Palikának rendeltem egy magasszárút, de még el kell érte menni a Debenhams-ba, Pipinek meg ötletem sincs, merre keressek). Én nem állok olyan jól, mint ők, csizma csak aranyáron van mindenhol (vagy ronda), a Debenhams-ból rendelt kabim pedig kicsit mintha bő lenne, úgyhogy rendeltem egy másik fazont, de az meg megakadt valahol*, úgyhogy most itt van egy télikabi, amit nem merek hordani, hátha jobb a másik, amit rendeltem... Én meg miközben várok, szétfagyok a szép szövetkabátomban. Mert hogy iszonyú hideg van, szokatlanul hideg, nem is értem. Én úgy vagyok a hideggel, mint más a kánikulával: gyűlölöm, ideges leszek tőle, utálom, fúj. (Legalább hó esne, az valami lenne, de ez a nedves jéghideg levegő, a 100% páratartalommal mindenhova beférkőzik, undoritó.) *Sikerült kideriteni, mi van: megrongálódott a csomag szállitás közben, úgyhogy visszautalták a pénzt... Pffff... Most rendelhetem meg újra, király. Azt mondjuk nem értem, erről miért nem szóltak, miért nekem kellett telefonálgatni / irogatni.     
  • Mivel már baromi hosszú volt Paja haja, vágtam neki egy keveset belőle (úgy 5 centit haha), szóval most nagyon kis csinos, sokkal kulturáltabban néz ki és a göndörség is megmaradt (még).   
  • A karácsonyt illetően T.-nek rendeltem két pulcsit (Debenhams-ból) meg egy parfümöt (McCabes Pharmacy-ból), de mindkettőért el kell még mennem. Pipi tanitónőjének és igazgatójának vettem egy-egy nagy bonbont; Palika két óvónénijének pedig két kisebb bonbont szereztem, mert ők még mást is kapnak (már vettem nekik egy-egy kis karifa diszt, de még szeretnék valami apróságot) és akkor van még Elaine, aki szerintem kap majd egy Mikulás virágot vagy egy Yankee Candle-t, még meglátom. Az iskolás- és ovistársak idén csak egy-egy kis képeslapot kapnak, Pipi már megirta a nagyját, én is kb kész vagyok az ovisokkal, de egy-két nevet még csekkolnom kell, jól irtam-e.  
  • Múlt héten kellett visszaküldenünk egy nyilatkozatot, továbbra is akarjuk-e, hogy Paja jövőre a St Brigid's-ben kezdjen vagy lehúzatjuk a várólistáról... Bár egyre kevésbé szeretném, hogy jövőre kezdjen, azért azt irtuk, peeersze, maradjon csak a listán, hiszen egy év sok idő, még csomót változhat... (Agyilag tök oké, számol, ismeri a betűket, szépen szinez, fegyelmezett, érdeklődő, logikusan, gyorsan gondolkozik, de szociálisan elég félénk sajnos, nincsenek barátai, nem nyit senki felé az oviban, többnyire csak egyedül elvan csórikám.)    
  • Tegnap sok év után újra tanitottam: egy ir lánynak magyart. Nem mondom, hogy egyszerű volt, de nagyon élveztem, heti egyszer fog járni állitólag. (Jó lenne szerezni még 4-5 hasonló tanitványt és akkor már úgy érezném, nem élek hiába, hozzájárulok a családi költségvetéshez...)            
Képek:

Paja téli verzió

Dunnes szerzemény 1
Dunnes szerzemény 2

Paja az ovi udvarán
Pipi Dun Laoghaire-ben



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése