Oldalak

2018. május 14., hétfő

Mini-nyaralás 05.06-05.09

Vasárnaptól szerdáig tehát Nenagh-ban voltunk. Hétfő bank holiday volt mindenkinek, a hét további napján pedig ovi ugyan volt, de a suliban midterm break volt. (Végülis ja, olyan rövid volt a húsvéti szünet is, gyorsan kellett még egy szünet... Ja és május 25 is szünet a szavazás miatt ÉS június első hétfője is... Eh.)
Mivel vasárnap a szállást csak délután lehetett elfoglalni, 3/4 úton megálltunk és megnéztük a Birr Castle-t. Egyszer voltunk már itt, mikor Peti 1,5 éves sem volt, azóta kibővitették a játszóteret hálistennek, úgyhogy nagyon menő kis programunk volt. Természetesen a játszón kezdtünk, ahol volt egy nagy gumidomb, majd megettük a szendvicseinket és bevetettük magunkat a parkba. Jóóóó sokat sétáltunk, mászkáltunk, egészen fél 4ig, majd mikor már jól kifáradtunk, elindultunk a szállásra. Az idő isteni volt, gyönyörűen sütött a nap és meleg is volt, mázlink volt, igaz, innentől már nem volt ekkora szerencsénk, egyre romlott az időjárás, de esni csak szerdán esett hálistennek, úgyhogy mondhatom, hogy tulképp kifogtuk a jó időt. Vacsira nem ettünk meleget, a közeli Lidl-ben vettünk bagettet és felvágottat és azzal voltunk el. Mivel a fiúk kikönyörögték, lefekvés előtt még kipróbáltuk a hotel usziját is, ami nem volt egy nagy szám, de ir szemmel nézve azért elment.
Hétfőn, miután megreggeliztünk (a fiúk először voltak reggelis helyen, imádták, mindketten Irish breakfast-ot kértek haha, Palika odáig volt a baked beans-től - reggelire mi mást is ennél hahaha), elmentünk a közeli játszóra (a hotel mögött volt pont, a zipline-t nagyjából egy az egyben le is foglaltuk egy órára), majd nekivágtunk a Lough Derg-nek. A célunk Killaloe volt, ahol felszálltunk egy kishajóra és tettünk egy egy órást kis utat a tavon. Elég hideg volt sajnos, bár ingben kezdtünk a fedélzeten, végül kabátban ültünk lenn a fedett részen, úgy fáztunk. A hajózás után kerestünk egy éttermet, de sajnos nem jól választottunk, mert oké, volt gyerekmenü (chicken bites & sült krumpli), de olyan lassú lassú volt a kiszolgálás, hogy azt hittük, ott halunk meg. 1 óra 10 perc várakozás után hozták az ebédünket, ami ennyi idő után nyilván már finom sem volt, gyorsan bekapkodtuk hát és siettünk is tovább, hogy minél előbb a hátunk mögött hagyjuk a helyet. Hazafelé még megálltunk egy szép kilátópontnál és ennyi volt a nap. Miután az első éjszakát nem olyan szobában töltöttük, mint amilyet lefoglaltunk, miután hazaértünk, átcuccoltunk az "igazi" helyünkre, ami végre jó tágas volt és tulképp két szobából állt: volt egy nagyobb szoba egy nagy franciaággyal és egy kisebb három egy személyes ággyal. (Az első éjszakát egy olyan szobában töltöttük, ahol két franciaágy volt és mivel T. horkolt, mint az állat, én alig aludtam, úgyhogy 3 körül átköltöztem a kádba (!), mert a fürdőszoba ajtaját legalább be tudtam csukni...) Amig én kipakoltam, T. elszaladt egy kis vacsiért, majd miután ettünk, jött is a fekvés, ennyi volt a nap.
Kedden délelőtt az usziban kezdtünk, de sajnos rosszkor mentünk, mert aquaerobics volt az öregeknek és vagy húsz-harminc 70+-os emberke mellett kellett szórakoznunk a gyerekekkel. Egy órát azért igy is maradtunk, majd elmentünk a templemore-i fairy trail-hez. Jó nagyot sétáltunk a parkban, ahol sajnos hol esett, hol nem, de mivel volt nálunk esernyő, olyan nagy gondunk nem volt a lombos fák alatt. A séta után a fiúk fagyit szerettek volna enni, de nyilván nem volt (vagyis volt, de csak 99, ami ugye a Mekis fagyi és hát brrrr), úgyhogy elhatároztuk, hogy visszaautózunk Nenagh-ba és ott keresünk igazi fagyit, az úgyis nagyobb város (laknak ott akár 10 ezren is), több az esélyünk. Igy is lett, fél óra alatt visszaértünk és miután gyorsan megnéztük a Nenagh Castle-t (sietni kellett, mert 4kor zárt), elindultunk fagyit keresni. Normális gombócos fagyinak természetesen nyoma sem volt itt sem (azt sem tudták, mit kérdezünk haha), úgyhogy végül egy Sparban vettünk 99-t, ami azért elég fancy volt, mert lehetett rá kérni háromféle feltétet, M&M-set, marshmallow-t ilyesmit. Miután fagyiztak a fiúk (én nem kértem, utálom a fagyit) visszamentünk a szállásra és jobb ötlet hijján lementünk vacsorázni a hotel éttermébe. Itt hálistennekjóval hamarabb jött a vacsi, mint előző nap és egész finom is volt. Vacsi után már csak a fürdés - mese - alvás volt hátra, eltelt a harmadik napunk is sajnos.
Szerdán, az utolsó napunkon már nem sok program várt: reggeliztünk, délelőtt még elmentünk a uszizni egyet, majd indultunk is haza. Mivel egész nap esett az eső, örültem, hogy nem a végére hagytuk a Birr Castle-t, semmi értelme nem lett volna odamenni esőben. Mázli, hogy erre a napra egy beltéri programot terveztem: hazafelé bementünk a Dunmore Cave-be, ami olyasmi volt, mint a Pálvölgyi cseppkőbarlang. Kb egy órás program volt, Palika ugyan nem volt elragadtatva, de Petinek bejött. A barlang után már nem álltunk meg sehol, 5 körül értünk haza, pont időben ahhoz, hogy rendeljünk egy pizzát és kipakoljunk még lefekvés előtt.
Nem volt sok ez a négy nap, de szerintem jól sikerült, amit lehet, kihoztunk belőle, bár mehetnénk sűrűbben...