Oldalak

2019. április 21., vasárnap

Magyarország április 10 - május 2 - Part 2

A következő hét főképp nyaralással telt, hétfőtől csütörtökig Debrecenben voltunk.
Mivel Debrecen ugye nincs közel, az első napon nem igazán csináltunk semmit az utazáson, a megérkezésen és a berendezkedésen kivül. Ebédre beültünk a Mekibe (gm sajtburger nyamm), délután pedig elmentünk vásárolni a Tescoba, de ennyi volt a nap. Én mondjuk szivesen besétáltam volna a központba vásárlás után (kb 300 méterre voltunk a Nagytemplomtól), de a fiúk sajnos leszavaztak, úgyhogy maradtunk otthon.
Kedden - mivel a debreceni fürdő zárva volt - Hajdúszoboszlóra mentünk fürdeni. Hálistennek nem voltak sokan és tiszta is volt a hely, úgyhogy nagyon jól éreztük magunkat. Egyszer régen talán már jártunk itt - még kettesben - de nekem valahogy abszolút nem rémlett, hogy néz ki ez a fürdő. A büfé / étterem amúgy furcsa mód egy az egyben zárva volt, igy enni nem igazán volt mit, csak amit vittem, de egyébként jó kis hely volt, a gyerekeknek pont megfelelő csúszdákkal és jó sok, jó nagy pihenősebb medencével. Nyitástól olyan 4ig voltunk benn, ennyi idő alatt Peti keze uszonyokat növesztett... Mivel első nap nem sétáltunk be a városba, ezen a napon már "kénytelenek" voltak engedni a fiúk, igy egy gyors bolognai után nekivágtunk fagyizni és sétáltunk egy kicsit Debrecen központjában. (A szökőkút sajnos nem ment, de Máté Bence fotókiállitás volt a Nagytemplom előtt, azt megnéztük.)
Szerdán - mert nekünk sosem elég a vizből - a debreceni fürdőbe mentünk. Bár ez kisebb(nek tűnt) területre, mint a hajdúszoboszlói, a fiúknak jobban tetszett, mert meredekebb / veszélyesebb és több csúzda volt... Nekem az előző napi fürdő jobban bejött, mert utálok csúzdázni és a viz is melegebb volt ott, mint itt, de sebaj, a lényeg, hogy a fiúk teljesen elemükben voltak, megállás nélkül csúszdáztak, mint az őrült végig az összes fellelhető helyen. Mivel itt nyitva volt az étterem, 2 körül a gyerekek kaptak egy kis chicken bites-t sült krumplival (én csak egy kávét ittam, mert semmi gm nem volt), majd folytatódott tovább a móka 4ig. Hazafelé beültünk egy étterembe enni (Free), az én kis rántott húsom nagyon jó volt, a többiek viszont pizzát rendeltek, ami T-nek persze nem izlett, de hát igy járt, nem egyszerű velem az élet, ha valahol nincs gm étel, én oda nem tudok beülni, ők viszont nem halnak bele, ha néha gluténmenteset esznek... Bár elég késő volt, mikor hazaértünk, mivel a fiúkat vonzotta a fagyi, lepakoltuk a cuccainkat és újra besétáltunk a központba nézelődni és megtalálni a hires liciumfát. (Meglett.)
Csütörtökön, az utolsó napunkon összepakoltunk, kijelentkeztünk a lakásból és elmentünk az Agórába. (Nagyon holtszezon volt amúgy ez Debrecenben, kb semmi nem volt nyitva a Nagyerdőben, se a Vidámpark, se az Élménypark, se a kisvasút és ez az Agóra is zárva volt pl hétfő - kedd - szerda, szóval mázlink volt, hogy legalább az utolsó napon benézhettünk.) Ez a múzeum amúgy nagyon klassz volt, a fiúk és mi is roppantul élveztük. Étterem / kajálda persze itt sem volt (úgy tűnik itt Irországban túlságosan hozzászoktunk már, hogy mindenhol kell, hogy legyen egy cafe, ahol legalább scone meg kávé van), de igy jártunk, igy legalább hazafelé újra beülhettünk a Mekibe haha. (A gyerekeknek le van tudva az éves Meki igénye asszem.) Este 5 körül értünk haza, mármint Anyuékhoz haza, mert az elkövetkezendő napokban az volt a felállás, hogy én a gyerekekkel Anyuéknál alszunk, T. meg a Nagyinál és hétfőn beköltözünk a Ráday utcába, ahol egy kis lakást bérelünk, hogy együtt lakhassunk.
Pénteken délelőtt tehát kipihentük magunkat, délután meg elmentünk Anyuékkal a Jászberényi állatkertbe. Bár legutóbb Palikának nem jött be a hely, ezúttal nagyon jól érezte magát hálistennek, jó sok időt töltöttünk benn. Miután megnéztük az összes állatot (imádom, hogy itt nem kell aggódnom, hogy kimarad valami izgi, teljesen jó gyerekléptékű a hely), felfedeztük a felújitott játszót is, ami nagyobb lett viszont veszélyesebb is... A nagycsúszdánál egyszer-kétszer infarktust kaptam, Paja hogy repeszt fel, de aztán feladtam a dolgot és mig ők vidáman játszóztak, én elmentem szerezni valami haranivalót. Jó későn, 6 után értünk haza, de klassz kis napunk volt, tetszett.
Szombaton újra piacoztunk, majd délután elmentünk Gyömrőre fagyizni és játszózni a Tófürdőhöz. Végre igazi meleg lett az idő, töltődhettünk kicsit D vitaminnal. 5kor pár barátnőmmel találkoztunk a La Via étteremben dumálni kicsit (tulképp számomra ez volt a három hét alatt az összes me time ha az orvosokat nem számoljuk), de 11-re jókislány-módra már otthon is voltam.
Vasárnap Húsvét volt, igy nem sok mindent csináltunk, csak csokira vadásztunk a kertben és vártuk, hogy T. megérkezzen, mert ezen a napon nálunk ebédelt. Mivel Húsvét hétfőn nem találkoztunk, a fiúk meglocsolták Anyut, akitől kaptak egy nagy Magyarország puzzle-t meg jó néhány Kinder tojást. 4 körül indultunk Pestre, útközben még megálltunk az uszoda melletti kis játszótéren meg Vecsésen az Azurro-ban venni nekem néhány sütit, majd kb fél 6 körül értünk Nagyihoz, ahonnan másnap beköltöztünk ideiglenes kis lakásunkba a Ráday utcába.