Oldalak

2023. szeptember 19., kedd

Az elso valodi iskolai het

Hogy megunnepeljuk az elso csonka iskolai hetet (meg mert nagyon szep idot josoltak), szombaton elmentunk a Glenroe Farm-ra, a Maize Maze-be. Kicsit sajgott a szivem latva a sok kis toddler-t baktatni, mert egyre inkabb nyakunkon az ido, mikor nem tudunk mar ilyen helyekre menni, mert a fiuk vegkepp kinonek a pet farm-okbol sajnos. Mindenesetre mivel a kukoricalabirintus meg erdekes nekik, ugy dontottunk, nekivagunk, talan utoljara, szipp... Mivel rengeteg dolgunk volt meg otthon, nem toltottuk kinn az egesz napot, de azert igy is szepen levegon voltunk, reggel 11tol ugy 3ig. Gyonyoru ido volt, tuzott a nap, meleg volt, mint egy igazi szep majusi magyarorszagi napon, rettentore elveztuk. Ebedre pizzat ettunk, ami sajnos nem volt tul jo, legalabbis az enyem, szoval el is hataroztam, hogy ezentul csak Domino`s-t eszem, mert a Four Star rizslisztes pizzaja iszonyat. Delutan pakoltunk, probaltunk haladni, T. szerelt, en pedig rendezgettem a dobozokat.

Vasarnap T. ugy dontott otthon marad, en viszont legyintettem a feladatokra es elvittem a fiukat Bray-be, mert elkepeszto ido volt. (Mondjuk tipikus, egesz juniusban megrohadtunk, amig pakoltuk a Finsbury-t, amint a suli befejezodott, onnantol egesz juliusban esett, minden aldott napon, hogy nehogy ki tudjunk menni a fiukkal kirandulni idonkent, mig Magyarorszagon voltunk itt is hideg volt, de amint visszamentek a gyerekek az iskolaba, megint rohadas meleg lett, egy csepp eso nelkul...) Tudom, nekem semmi se jo, de emogott csak annyi all, hogy ha szep az ido, ugy erzem vetek benn pakolni es rendezgetni a lakast, mert az ido telik, a fiuk egyre inkabb onallosodnak es basszus az utolso kozos csaladi honapokat benn, a negy fal kozott toltsuk, mikozben csorog rolunk a viz a forrosagtol!? Ahhhh, kozben tudom, haladni kene, hogy tulessunk ezen az egesz berendezkedesen, de piszok nehez igy, annal is inkabb, mert nem csak azt erzem, hogy elhanyagolom a gyerekeket, ha szep idoben pakolok, de nem is tul kellemes 26 fokban rendezkedni, csukott ablakoknal. (Probaltuk kinyitni az ablakokat, de akkor meg olyan borzalmas szornyek jonnek be, hogy jaj, szoval marad az izzadas.) Na szoval a delelotti Bray utan a delutan is izgalmas volt, mert Peti megbeszelte Oscarral, hogy atjohet, bar ugye a lakas meg romokban... Oscar erdekes egy figura, pont olyan, mint a szulei, akik valahogy olyan elveszett lelkeknek tunnek nekem, mindenesetre vannak furcsa dolgaik, de kedvesek meg minden, csak hat... Olyan furcsak. Peti mondta Oscarnak, hogy busszal jojjon a Belgrave square-ig, onnan telefonaljon es kimegyunk erte. Oscar 4kor hiv, hogy hello, itt van, idesetalt (!) ami mar fura volt, mert ahhoz, hogy valaki a Pearse street-rol elsetaljon Monkstown-ig, ahhoz minimum egy Forest Gump-nak kene lenni, dehat mindegy, Oscartol minden kitelik, odaszaladtunk hat a Belgrave Square-hez... Ahol nyilvan nyoma sem volt a gyereknek. Hosszas telefonalas utan leesett, hogy biztos Ranelagh-ban van szegeny a Belgrave Square-nel, tolunk olyan fel orara autoval. Eddigre mar izzadtam, mint a lo a 30 fokban, ebedelni meg csak a gyerekek ebedeltek, en nem, de nem volt mit tenni, mondtam, hogy akkor elmegyunk erte autoval es hazahozzuk, hiszen tudtam, hogy a szuleit hiaba hivnam, azoknak kocsija sincs es egyebkent is, szerintem azt sem ertenek, mi a palya. Mivel valami osszeroffenes volt Monkstown-ban, ezer evig tartott, mire kijutottunk a foutra, a nap tuzott, a gyomrom korgott, de kitartottam es elmentunk Oscarert Ranelagh-ba, majd hazahoztuk hozzank a rendetlenseg kozepere. Mig a fiuk Switcheztek, en megebedeltem es lenyugodtam, hiszen ez a nap mar elveszett, ennyit rola. Oscar 6 utan szedte ossze magat, hogy most mar megy, de mivel egy fitying nem volt nala, termeszetesen nekem kellett kisegiteni az utolso aproimmal, hogy haza tudjon menni. Osszessegeben, bar meglehetosen kaotikus volt a nap, legalabb emlekezetesen telt, mert ugyan oruletben elunk, azert ez a vasarnap kulonosen bolondosra sikerult.      

Ami az elso igazi iskolai hetet illeti, igazan jol telt iskola-ugyileg. T. hozta-vitte Palikat hetfotol szerdaig, en pedig Petit vittem reggelente, csutortokon feleztunk, T. vitte Palikat reggel es en hoztam haza Petivel (es vele) egyutt, penteken meg enyem volt az egesz buli oda- es visszafele is. A munkahelyen orulet volt a het, mert hetfotol szerdaig itt volt az europai nagyfonok, mert hetfon valami Safety Launch volt, kedden Board meeting (gyulolom a Board meetingeket, gyuuuuulolom), szerdan meg "Informal breakfast" volt a dolgozokkal es jott az elso latogato turnus... Mindennek tetejebe jott valami trener noci es hat voltak ugye a szokasos meeting-ek, de kozben egy csomo mindenrol nem tudtam, mert a kommunikacio nem az irek erossege, legalabbis itt a cegen belul, szoval volt megint egy csomo last minute kajarendeles es nyilvan kapkodas ezerrel. Hetfon Doris nem jott be, Ursula egesz allo heten nem volt benn (nem is ertem amugy, honnan van ennyi szabijuk az embereknek, utalok itt Ursulara, mert Doris egesz evben eddig kb 2 hetet vett ki osszesen), szoval klassz volt. Kis neheziteskepp kedden 1 ora 10 perc volt beernem, mert valami marha kinn hagyott az ut szelen egy ideiglenes lampat (csak erre tudok gondolni, hogy ejszaka dolgoztak az uton valamit, majd veletlenul kinn maradt a lampa, mert munkas egy szem nem volt fel 8kor mar az uton, a lampa viszont ott volt, ugyhogy egybefuggo kocsisor alakult ki Blackrock vegetol a Merrion Gates-ig, mar azt hittem sikitok, annyira ideges voltam). Csutortok fel 1kor olyan vidaman hagytam itt a helyet, hogy orom volt nezni, meg egy ilyen nap, mint az elozo harom es tuti felmondok, meg jo, hogy legalabb a gyerekeknek jo volt a hetuk.

Penteken Blackrockban nagybevasaroltam, mig a fiuk suliban voltak, most, hogy Nutgrove messzebb kerult, asszem kiesett a pixisbol, mert nem eri meg az egy ora oda-visszautozas, igy, hogy kozelebb is be tudok szerezni mindent (igaz, nem egy uttal, mert Lidl itt van, Aldi ott van, Tesco amott stb). Mivel a gyonyoru ido kitartott egesz heten es amugy is borzaszto szar hetem volt a munka miatt, mondtam a fiuknak, hogy menjunk le a partra, vizezzunk kicsit es huljunk le. Palika kitalalta, hogy inkabb homokozzunk Killineyben, mert az jobb, mint az iszapos Seapoint, ahol amugy is altalaban mely a viz, hiszen 3 oraval a viz legmagasabb allasa elott / utan mar / meg nem latod a talajt... Oke, rabolintottam, mert miert ne. Na mondjuk miert ne? Mert nagyon sok embernek pont ez az otlete tamadt, hogy huljunk le pentek delutan es nyilvanvaloan olyan tumultus volt Killiney korul, hogy orom volt nezni... A szokasos parkolonkba be sem jutottunk, a szuk, alig ketsavos ut egyik oldalat pedig vegig autok foglaltak el, ami azert volt mokas, mert jobbra fal, balra parkolo autok, egy sav marad a ketsavos forgalomnak es kozben jonnek szembe... Ja es mivel ugye Killineyrol beszelunk, emelkedik az ut, mint a franc. Ugy karomkodtam, mint a kocsis, mire kijutottunk a tumultusbol, annal is inkabb, mert vacakol a kocsi kuplungja* es nem eleg, hogy minden nap egy csomot megyek vele 1-es es 2-esben, meg most is szarakodnom kellett lepesben haladva, percenkenti harom kezifekes indulassal. Pont ez kellett meg a fos hetem utan, tenyleg... Na mindenesetre fel 5kor indultunk el a partra, fel 6kor ertunk haza, ugy, hogy egy percet sem lattuk a tengert... Palika persze sir a stressztol, Peti csak pislog, engem szetcsap az ideg, isteni az elet. Hogy ne ilyen rossz ponton fejezzuk be a munkahetet, miutan hazaertunk es pisiltunk egyet, fogtuk magunkat es lesetaltunk Seapointhoz es megfogadtuk, hogy tanulunk az esetbol, tobbet ilyen hulyeseget nem csinalunk, ha mar a tenger kozeleben vettunk lakast. Seapointnal amugy szinten borzaszto tomeg volt, volt olyan terulet, ahol moccanni sem lehetett, mert mint a szardiniak a dobozban, ugy voltak az emberek. Bar sokan usztak meg pancsoltak a vizben, az en gyerekeim csak terdig voltak hajlandoak bemenni, mert a nagy melegek hatasara a viz tele volt barna algakkal, ami meglehetosen undiva tette a megjeleneset. Mivel a fiuk be voltak sozva, hogy menjunk mar haza, nem maradtunk sokaig, 7re boven haza is ertunk. 

A szombat jol indult: egy akkora pokot talaltam az elozo este kinn hagyott talban, mint az oklom. Utananeztunk, allitolag ilyenkor jonnek elo part keresni, de ez mondjuk minket nem hatott meg nagyon, jobb kinn, mint benn alapon szepen kiebrudaltuk a szornyet a lakasbol secperc alatt. A giant housespider mellett a cranefly-al is bovult a szokincsunk a hetvegen, ugyanis ketto peldany abbol is bejott valahol, hiaba, remek, hogy egy park kozepen elunk. Hogy lenyugodjunk, elmentunk a Shanganagh Parkba setalni kicsit, illetve a fiuk fagyiztak is, de a tengerhez persze ezuttal sem setaltunk le. Hazafele beugrottunk a Frascati Centre-be, mert T. akart venni kis tarolodobozokat a Homestore-ban, de belecsoppentunk a Frascati 40. szuletesnapjaba, szoval megporgettuk a szerencsekereket, amivel nyertunk egy-egy shaker-t (annyi protein shake-t iszunk, koll is), egy protein szeletet illetve egy 5 euros vasarlasi utalvanyt, amibol vettem egy Prime energiaitalt (borzaszto volt, pont olyan rossz, mint a Prime izotonias ital) es egy energiaszeletet. Jo keson ertunk haza, de azert delutan pakoltunk, rendezgettunk, de a vege meg mindig messze van, bahhh. 

Vasarnap T. otthon rendezkedett, en pedig elvittem a gyerekeket a Kilbogget parkba, ahol ugy 12 eve nem jartunk haha, de most a koltozessel eleg kozel kerultunk hozza. Bar a kornyek kicsit neccesnek tunik, maga a park eleg klassz, oriasi zold teruletei vannak, de ami a lenyeg: van egy Box Up doboz a parkolonal, ahonnan egy app segitsegevel kulonbozo sporteszkozoket lehet kiberelni es ez roppantul tetszett mind a ket fiunak. Eloszor egy nagy frizbit kolcsonoztunk ki, ami szallt, mint az allat, ugyhogy jo sokat rohangasztunk, majd miutan ezt visszatettuk, egy kosarlabdat vettunk ki, ami mondjuk vicces volt, mert normalis kosarpalya nincs am ebben a gigaszi parkban, csak ket viharvert kosarpalank, ami kozul az egyik a kavezo elott van, ugyhogy van alatta egy asztalka, ahol persze most egy neni ult kavezgatva. WTH. Na mindegy, igy dobalgattak kicsit a fiuk, majd ettunk egy-egy jegkremet, volt egy kis hintazas es mentunk is haza. 

Szokjuk ezt az uj eletet, vicces is, erdekes is, suru is, de azert jo, hogy vegre van egy "sajat" helyunk, meg ha egyelore korantsem a sajatunk.  

* A vacakol az enyhe kifejezes, konkretan random leall a kocsi... Kb koltozes elott, meg juniusban kigyulladt a check engine lampa, akkor elvittuk szerelohoz, aki azt mondta, hogy van vmi az egr valve-val (ujabb szo, remek) es elobb-utobb majd le fog robbanni a kocsi, ki kell cserelni az egesz valve-ot. Mivel ezutan hipphopp kialudt az a lampa es minden oke volt, a koltozes, Magyarorszag es a nyar heveben el is felejtkeztunk a dologrol, majd egyszer csak augusztus vegen, ahogy fordultam volna a Stillorgan road-ra, lefulladtunk, ugy, hogy alig tudtam ujrainditani szegeny Skodat. Ezutan a lefulladas utan meg parszor lerobbantam az ut kozepen es mivel nekem munkabajarashoz elengedhetetlen a kocsi, nem tudok tomegkozlekedni veszhelyzet eseten sem, ez kezdett nagyon gazossa valni, mert nem eleg a dugozas, meg azon is stresszelnem kellett, hogy ujraindul-e a kocsi egy-egy ilyen lefulladas utan, ami persze egyre surubben elofordult... T. a heten elkezdte hivogatni a szereloket, de senki nem vallalt minket, vagy aki igen, az azt mondta, hogy ket-harom hetre elore be vannak tablazva, szoval igy jartunk. Vegul nagy nehezen talalt egy orosz faszit, aki azt mondta, kijon a ceghez es ranez az autora, szoval bizakodva vagtam neki a kovetkezo hetnek, hatha egyszeruen megoldodik ez a problema es ujra lesz normalis kocsink...    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése