Oldalak

2023. szeptember 13., szerda

Sulikezdes 2022/2023

Vagyis a nyar utolso, az iskolaev elso napjai... 

Csutortokon,  izgalmas nap volt, eloszor is T. reggel kivitte Nagyit a repterre (5.45-re kell kinn lenni az Aerlingushoz, gyilkos), majd hazajott, atvettem a kocsit es elvittem Petit a suliba, mert 9.30-tol 12.45-ig "eligazitasa" volt. Nagyon varta mar az uj sulit, nem tunt szorongonak, inkabb izgatottnak, kik lesznek az osztalyban, hogy fog beilleszkedni es tarsai. Aoife, Oscar, Roman es Zahra is ugyanebbe a suliba jottek, mint o, de mivel 3 osztaly indult, nagy volt a stressz, hogy egy osztalyba kerulnek-e. Mivel 9.30-10.30-ig szeretettel vartak a szuloket is egy kis elbeszelgetesre, elkertem magam a munkabol, hogy ott tudjak lenni, de igazsag szerint csak Aoife, Oscar es Roman szuleivel dumalgattunk es drukkoltunk, hogy legalabb vagy Aoife-val vagy Oscarral egy osztalyba keruljon Pipi. Sajnos hiaba volt minden drukk, Aoife es Oscar ugyan egy osztalyba sorolodtak, de Petit Romannal tettek egybe, Zahra pedig a 3. osztalyba jutott. Peti mondta, hogy tuleli, nem a vilag vege a dolog, de azert megkert, hogy irjunk az igazgatonak, hogy nem lehetne-e csereberelni. (Spoiler: nem, mert akkor mindenki ezt kerne, de ezt mar csak hetfon irtak meg, addig hagytak a levunkben foni.) Mivel csak 12.45-ig volt suli es az ido egesz klassz volt, delutan, hogy vegre Palika is csinaljon valamit, elvittem oket a Shanganagh Parkba, ami most elolepett egyik kedvenc parkjukka: van ket jo hinta egymas mellett, egy orias, ami egy horgaszbotot tart, amirol log le a csali, amire ra lehet ulni es a masik lokheti kedvere, illetve a parkolas sem tul nehez (kiveve hetvegen delelott, amikor edzesek vannak) es kaphato fagyi meg forro csoki is... Miutan gyonyoru volt az ido, de nem akartak lesetalni velem a tengerpartra a parkon belul (ez egy jo nagy park, a szelen van a jatszo, de egy kb 20-25 perces setaval elerheto a tenger is), ezert beultettem oket a kocsiba es elmentunk Killiney-hoz, mert ott a parkolotol csak 3 perc seta a part. Mig Palika nagyon elvezte ezt az extra programot (kavicsozott, ki akarta irni, hogy If you need a stone, take one, de a kb fel oras ottletunk alatt csak addig jutott, hogy If yo haha, nagyon nevettunk Petivel), Pipi annyira nem volt jol, mert fazott es hanyingere volt, de akkor meg csak azt hittuk, a fagyitol, amit nemreg evett. 

Penteken T. vitte Petit suliba, hogy beszeljen az igazgatoval az osztalyvaltasrol (nem tudott beszelni vele), majd mikor megjott, en atvettem a kocsit es elsiettem Dundrumba visszavinni az Easons-tol rendelt fuzeteket, mert sajnos rossz meretet valasztottam... Mikor ott vegeztem, mar mehettem is Petiert, mert ezen a napon szinten csak 12.45-ig volt. Mivel ebed utan meg volt idonk boven kimenni, a fiuk a Tully Parkra szavaztak, ami az uj helyunk masodik nagy felfedezese. Miutan emellett a park mellett van egy masik park is, a Beckett Park, ezuttal ott kezdtunk, majd mikor az eso elkezdett szemerkelni, atmentunk a Tully Parkhoz, ahol vicces modon szazagra sutott a nap, hiaba no, ez Dublin. 

Szombaton, hogy T.-nek is megmutassuk az ujonnan felfedezett Beckett Parkot, megint arra vettuk az iranyt, ezuttal teniszutovel es kosarlabdaval is felfegyverkezve, de az eso megint kifogott rajtunk, kb fel ora ottlet utan elkezdett megint eroteljesen szitalni, szoval feladtuk es atmentunk a Tully Parkba megint (erdekes modon, ott megint nem esett). Szombat ejszaka Peti sajnos rosszul lett, atjott hozzam, hogy lazasnak erzi magat es bar csak hoemelkedest mertem nala, azert adtam neki Nurofent, hogy tudjon aludni. 

Vasarnapra sajnos nem aludta ki a betegseget, cserebe a laza felment 38 fole es elkezdett hanyni. Szegeny elegge kivolt, egesz nap fekudt es aludt, egy-ket hanyassal megspekelve. Mi T-vel ekozben folyamatosan vitaztunk, mert Peti ehes volt es az en elvem az, hogy ha egy hanyos gyerek ehes vagy szomjas, akkor hagyni kell enni es inni, amit akar, de szerinte ez baromsag, jobb koplaltatni, max 1-2 kekszet elnyammogni, nehogy kijojjon, ami bement es hiaba erveltem, hogy ha igy is ugy is hany, akkor inkabb ehessen mar barmit, amit megkivan, o csak kototte az ebet a karohoz, hogy nem, nem, nem ehet es punktum. Hogy Palika kicsit mozogjon, kimentek Cabinteely-be jatszozni, ezalatt mi otthon betegeskedtunk, vagyis Peti fekudt, en meg pakolasztam csendben. 

Mivel az iskola csak szerdan kezdodott Petinek (Palikanak meg csutortokon), biztunk benne, hogy par nap alatt osszeszedi magat es normalisan el tudja kezdeni a tanevet, igy hetfon es kedden T. nem vitte ki oket sehova - nem mintha ki tudta volna, hiszen dolgozott, csak otthonrol. Kedd este ujabb nehezseggel neztunk szembe: realizaltuk, hogy szerda reggel en ugyan el tudom vinni Petit a suliba, de fel 4kor vegez, egyedul kellene hazajonnie DART-tal, azt viszont nem csekkoltunk le elore, milyen utvonalon kellene ezt tennie, nem jartuk be vele elore a terepet... Mivel annyira nem volt 100%-os meg a hasa, ugy dontottunk nagy agyalasok utan, hogy szerdan meg ne menjen be, csutortokon uj nap virrad, akkor haza is tudom hozni, pihenjen meg egy napot otthon, aztan majd meglatjuk. 

Igy is lett, szegenykem az elso napot kihagyta, de csutortokon ujult erovel vagtunk neki a tanevnek: Palikat T. vitte busszal, majd bement dolgozni, en pedig reggel elvittem Petit, dolgoztam*, majd elszaladtam vasarolni Nutgrove-ba es visszarohantam a varosba eloszor Palikaert, majd Petiert. Mivel ebeddel nem keszultem a nagy oruletben, miutan felvettuk Pipit, visszamentunk a Boojum-hoz (ez Palika sulija kozeleben van) es onnan hoztunk kajat ebedre, amit egy rovid Hupikek Torpikek reszt nezve meg is ettunk otthon. T-nek ezen a napon valami ceges osszejovetele volt, igy keson, fel10 utan jott, mi pedig kihasznaltuk az ures delutant, miutan megebedeltunk es a fiuk pihentek, 7 korul lefutottunk a tengerpartra friss levegot szivni. Oriasi poen, hogy ilyen kozel a tenger, nem tudok betelni vele, el is hataroztam, hogy ezentul sportos leszek es hetente parszor leszaladok majd Petivel a partra es vissza, Palika meg ha akar, akkor majd csatlakozik neha. Mivel kicsit neztuk is a vizet, 8 utan ertunk haza, gyors vacsora, furdes es ennyi volt a nap. 

Penteken megint en voltam a taxis: Elvittem Petit, majd mivel meg rengeteg idonk volt, Palikaval beugrottunk a kis Tescoba a Google mogott (o ugrott, en ultem kinn a kocsiban a tilosban, mig a kis cuki vett maganak egy forro csokit), majd leadtam Palikat es mentem haza. Mivel reg toltottunk minosegi idot T-vel, javaslatomra visszamentunk reggelizni a Vanilla Pod-ba, majd egy ropke vasarlas utan mentunk haza, ki-ki a dolgara (o dolgozott, en foztem). 2 elott ujra nekivagtam a vezetesnek, eloszor Palikat vettem fel, majd Petit es huztunk haza. Delutan nem vittem oket sehova, mert eddigre mar "kicsit" untam az autozast, durva, mennyit vezetek igy, pedig csak kicsit koltoztunk arrebb... 

Ennyi volt hat az elso (fel) iskolas het, mindenki sikeresen elkezdte a tanevet, probalunk belerazodni az ingazasba... Ami eddig latszik: 

1) Peti jol elvan a suliban, tetszik neki a hely, az ujdonsagok es bar nem valthatott osztalyt, azt mondja, igy sem rossz, jo lesz ez igy, annal is inkabb, mert business-en mind Aoife, mind Oscar ott van vele (ez valasztott tantargy es halistennek mindharman ezt valasztottak), nemeten Oscar-ral van, art-on meg Aoife-val es tulkepp csak a fo tantargyaknal vannak kulon, ami nem is baj, legalabb masokkal is baratkozik.

2) Most, hogy beindultak a sulik, sajnos megnott a menetidom... Mig nyaron 20 perc alatt benn voltam reggel es hazafele is kb 30 perc volt csak az ut, most, hogy ujra van suli, reggel kb 30 perc alatt vagyok benn, delutan meg hatar a csillagos eg.. Sajnos perceken mulik a dolog, ha 5 perccel kesobb indulok, negyed orat vesztek nagyjabol, szoval igyekszem 4.45-50 kozott lelepni, hogy megelozzem a forgalmat. Igy altalaban fel 6 utan hazaerek par perccel, de volt mar olyan is, hogy 6 elott ertem haza kicsivel, szoval durva, szokni kell.

* Ez mondjuk vicces, hogy csak igy idebokom, hogy "dolgoztam", de kozben orulet volt benn, mert szerda del korul szoltak, hogy masnap fel 10-kor jon a Kornyezetvedelmi miniszter valami hiperfontos megbeszelesre... Azt a kapkodast, amit mindenki levagott orom volt nezni, secperc alatt kellett tokeletesse varazsolni az epuletet, Stephen szerzett festot, aki szerda ejszaka (!) lefestette a falakat, rendeltunk zaszlokat, kajat, oriasi tajekoztatokat, felbolydult az egesz hely, jott a sajto, ami kell... A megbeszelt 9.30-10.45ig tarto megbeszeles vegul hosszabb lett, epp elottem mentek el a nagy emberek, meg jo, mert nem akartam tovabb maradni semmikepp...     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése