Oldalak

2023. szeptember 20., szerda

Robognak a hetek

Szeptember kovetkezo hete tehat autoszerelessel indult. Mokas volt, mert egesz hetfon kerlelhetetlenul szakadt az eso, megallas nelkul, en meg munkaido alatt, kinn allva probaltam "fogadni" az autoszerelot, aki nyilvan nem talalt ide... 1 oran keresztul szarakodtunk telefonon keresztul, mire vegre megjott, majd ratett egy cuccot a motorra es 5 perc alatt megallapitotta, hogy az egr valve rossz (nem mondja), 120 euro lesz, majd kuld arajanlatot delutan, mennyi lesz kicserelni. Szuper, 120 kinn az ablakon, a kocsi meg mindig bizonytalan. Hogy a nap teljesen elcseszodjon, Peti uzent, hogy kepzeljem, alig tudott kijonni a sulibol, mert valaki rosszul lett fel 3 korul a suli elott es ujra kellett eleszteni. Eloszor azt hittem viccel, de masnap kiderult, hogy sajnos igaz volt a pletyka, egy apuka kapott infarktust a suli elott, aki epp jott felvenni a lanyat es bar azonnal probaltak ujraeleszteni azzal a geppel, a korhazban vegul meghalt meg aznap delutan. Nagyon durva eset, megint radobbentett, milyen torekeny is az elet es az, hogy lesz masnap, egyaltalan nem biztos. A heten amugy mas halaleset is tortent, T. egyik volt kollegaja is meghalt, 41 evesen. Allitolag 28 eves kora ota kuzdott agydaganattal, egy ideig ugy tunt, minden oke, de azutan par honapja bekerult egy hospice hazba es onnantol nem volt visszaut. Csorikam 41 evet elt. Azert ez milyen brutal mar a Sorstol. Penteken meg is volt a temetese, eloben kozvetitettek Letterkennybol, T. vegig is nezte es hat hallottam a konyhabol, hogy elegge szipog, mondjuk meg is ertem...

Na hogy valami vidamabbat is mondjak a hetrol, Palikaek elkezdtek az uszast, Petinek volt pingpong es Kahoot club, elvittek oket kirandulni a Zip It-re, ahol nem esett halistennek (32 Euro fel nap, remek befektetes) es ugy nagyjabol elvoltunk. Csutortokon bementem T-hez ebedelni, klassz volt, reg jartam ott, nem csinaltunk semmi mast, csak jol bezabaltam es mentunk a fiukert a suliba, vagyis csak a fiuert, Palikaert, mert T. talalt valami autoszerelomuhelyt, a Frascati SC mogott, ahova csutortokon delutan fel 3ra bevihettuk a kocsit megnezetni, szoval igy nem volt idonk Petit is felvenni. Ugyan az orosz ficko azt mondta, hogy penteken el tud jonni es ki tudja cserelni azt a cuccot a kocsiban 350 euroert, ugy gondoltuk megiscsak jobb az, ha egy muhelybe visszuk a kocsit es nem csak egy random srac csereli ki a dugattyut, aki esetleg kesobb fel sem veszi a telefont, ha gond van. Mondjuk aggodtunk, mit fog mondani ez a masik szerelo Blackrock kozepen, stresszeltunk, mi lesz, ha majd 700 eurora taksalja a cseret, de halistennek azt mondta, 200/250-ert meg tudja csinalni a kocsit, penteken vihetjuk vissza hozza, beszereli ezt az uj valve-t es hello, problema letudva.

A pentek tehat meglehetosen orult modra telt: 

1) T. elvitte Petit suliba, majd visszajott es 

2) elvitte Palikat is suliba, majd elment es elhozott valami levagatott fat Harolds Crosstol, ezalatt en szekelykaposztat foztem otthon

3) mig o szerelte be a fat (eszkabalt egy gitartoktartot) es nezte a temetest, en elvittem a kocsit a szerelohoz, majd hazasetaltam

4) 2 korul bereltunk egy Go Car-t (amin a valtozatossag kedveert vilagitott a Check Engine felirat!), majd elmentunk Palikaert, onnan Petiert, majd hazafele en kiugrottam a szerelonel, ok mentek tovabb visszavinni a kocsit. 

5) Miutan atvettem a megszerelt Skodat, elmentem az Alma road-ra, ahol a tobbiek epp leadtak a Go Car-t, felvettem oket es hazahajtottunk. 

Mindez persze ugy, hogy T. dolgozott hivatalosan, az eso pedig omlott, megallas nelkul. Hat nem ez volt a legesemenytelenebb napunk, az biztos. 

A hetvege hasonloan hektikus volt, szombaton foleg esett az eso, ugyhogy elszaladtunk a stillorgan-i Dealzbe szekrenyajtogombokert, majd T. kidobott engem es Petit a Dun Laoghaire-i mozinal, mert Peti kikonyorogte, hogy nezzuk meg a Barbie-t. (Palika egyertelmuen kijelentette, hogy o biztos nem mozizik velunk, igy o otthon unatkozott-szerelgetett T-vel.) A film kicsit olyan meh volt nekem, az volt az erzesem, hogy sokat akart fogni, de keveset tudott csak markolni, nagyon szetesett az egesz, a fo gondolat oke, de valahogy olyan ossze-vissza volt az egesz film, itt-ott unalmas volt, a karakterek szanaszejjel estek, tul sok mindenbe probaltak belekapni, ezert igy kicsit frusztraltan jottem ki a mozibol, mert olyan volt az egesz, mint egy ADHD-s agyaba bepillantast nyerni. Oke, nem vagyok se forgatokonyviro, se rendezo, de ugy erzem, sokkal jobban meg lehetett volna ezt a temat fogni, ha nem ennyi aspektust probalnak meg belenyomni egy ket oras filmbe... Na mindegy, gondolom az sem segitett, hogy se Will Farrell, se Ryan Gosling nem kedvencem, sot. Mivel a mozi jo kozel volt hozzank (tulkepp haza is setalhattunk volna olyan 20-25 perc alatt), busszal mentunk haza, ami pont ott allt meg a mozi elott es a hazunktol 2 percre tett le. (Igazsag szerint meg fel sem tunt eddig, hogy ilyen kozel van Dun Laoghaire... Mondjuk vicces, hogy miota itt lakunk, egyszer sem jartam a pier-nel, pedig akar oda is setalhatnek. Ha lenne idom mondjuk. Na mindegy, hasznos lesz majd ez akkor is, ha a gyerekek kirepulnek.) Szombat delutan pakoltam, Peti szobajabol eltuntettem vagy 3 dobozt (meg mindig van ott 3-4 bahhh).         

Vasarnap, bar szinten esos volt az ido, a Dunnes-ben kezdtunk, mert T. papucsot szeretett volna venni maganak (nem volt, csak mamusz hahaha). Eszmeletlen tomeg volt Cornelscourt-ban, dugoztunk, hogy bejussunk a parkoloba, a boltban belul pedig meg durvabb volt a helyzet, ugyhogy huztunk ki, mint a vadlibak. A Dunnesbol egy ovatlan pillanatban, mikor nem esett, atmentunk a Kilbogget parkba megmutatni T-nek az elozo heten felfedezett Box Up-ot. A fiuk ezuttal is kosaraztak, de frizbizni sajnos nem tudtunk, mert a fu tiszta viz volt. Kb 1 orat toltottunk a parkban, setaltunk is kicsit (ezalatt mindket gyerek probalt meggyozni, hogy nekunk mindenkepp kell egy kutya vagy egy macska), majd mentunk haza rendezkedni. (Utkozben ujra felvilagitott a Check Engine lampa, sirok, vihetjuk vissza a szerelohoz megint csori kocsit, isteni.) Mazlink volt, mert mire hazaertunk, az eso ujra rakezdett, hiaba, ez az ev extran csapadekos, ugy tunik. Delutan kihoztuk T. agyat a nappaliba, ugyhogy most ket kanape van egymas mogott ott, mintha csak egy moziban lennenk, o meg osszeszerelte az uj agyat vegre, ami mar vagy ket hete ott allt egy nagy dobozban a folyoson. 

Tekintve, hogy mindig van valami, eszmeletlen, hogy robognak a hetek, mindjart oktober, ami hihetetlen, hiszen most volt Szilveszter es uristen, megint mindjart Halloween, majd Karacsony... T. ket het mulva megy Chicago-ba, Anyuek jonnek, ha minden igaz, de nyakamat ra, hogy mire kettot pislogok, mar haza is repultek. Bahhh. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése